Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skjedde noe komisk da du fødte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 21:17   #11
Mayasmum
Fullverdig medlem

Mayasmum sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

ikke saa innmari mye morro skjedde da jeg skulle foede men noen snodige episoder hadde vi.
dagen da foedselen skjedde, ca ei uke etter termin med am badeball istedet for kropp ble jeg rastloes og vi dro paa besoek hos et racerbil team i hjembygde som vi hadde "ehem" importert noen data-greier for...
vi bel grundig innfoert i dataens innvirkning paa motor og mens vi saa paa loep-statistikker og greier som jeg ikke forstaar kjente jeg de foerste riene. Jeg sa "oi naa skjer det ting her" og fikk til svar "nei, her var det litt elendig, ting skjedde foerst senere i det loepet" foer de fattet at jeg ikke snakket om bil....

senere i foedselen satt jeg aa sleit med aa holde tilbake pressriene mens aapningsriene fremdeles sto paa og jeg husker at jeg ville ta av meg sjorta for jeg var saa varm og jeg husker tydelig at jeg ba om hjelp med knappene uten aa faa det foer jeg vrengte sjorta av meg...
Soestra mi sa etterpaa at de ikke oppfattet at jeg ba om hjelp men at jeg plutselig rev sjorta av meg med noe banning og et hjertelig "huff!!!"

under pressinga ogsaa saa dukket det visstnok opp en haand foer hodet kom og jeg fikk litt panikk naar jeg hoerte jordmora si "hvor hoerer denne til da?"

Kan ogsaa fortelle en annen historie som kommunejordmora fortalte meg om at hun hadde hjulpet under en foedsel hvor Far hadde vaert saa nysgjerrig at han nesten kom i veien for jordmora, helt til hodet begynte aa komme ut og plutselig begynte mannen aa sige sakte frammover. jordmora lurte faelt paa hvor naere han faktisk ville se foer han svimte av og falt framover og landet med fjeset midt oppi "action omraadet". jordmora sa at den babyen ble foedt paa rekord tid pga at Mor hadde total latterkrampe og at baade jordmor og barselspleier hadde troebbel med aa konsentrere seg om jobben sin....
far tilbragte resten av foedselen i en stol med et lekkert blod-merke i panna

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.