Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 18:34   #621
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tusen takk skal dere ha!!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 06-02-09, 00:08   #622
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

"Someday"

Er man i gang så er man i gang.
Jeg elsker dette vintagestoffet, så jeg sydde liksågodt to vesker med dette stoffet som tema.

Vesken har brun cord som hovedstoff både inni og utenpå.
Gammelt vintage nyyydelig stoff som hank, innvendige lommer og applikasjon på utsiden.

Blomsten er pyntet med strødde nye og gamle knapper.
Veskens navn er brodert i front.

Lommene inni er sydd over hverandre for å skape en viss spenning i hverdagen på innsiden også.
Vesken lukker man med magnetlås.

Mål: 32 cm x 28 cm, hanken er 80 cm lang.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 06-02-09, 00:12   #623
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Anytime"

En innholdsrik og detaljspekket liten kul veske til hverdag og
de ekstra morsomme dagene.
Vesken er sydd i brun cord kombinert med ett av tidenes fineste vintage skatt.
Det rød/orange stoffet har fungert som en gardin,
men jeg må ærlig talt si at det fungerer mye bedre som veske.

Vesken har fått en ytterlomme med en applikert blomst på den ene siden, samt to remser med vintage stoff applikert på den andre siden.
Inni vesken er det 3 lommer.
Vesken har fått 2 knapper som pynt på utsidene, samt magnetlås som sørger for å lukke inne hemmelighetene.
Navnet til vesken er brodert på hanken slik at man ikke glemmer det.

Mål: 32 cm x 30 cm, hanken er 84 cm lang.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 06-02-09, 01:25   #624
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Så mye flott! :drømmer:

Millivilli er ikke aktiv  
Gammel 06-02-09, 08:56   #625
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Mye lekkert Shamu.

Gammel 06-02-09, 14:16   #626
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 15-02-09, 22:11   #627
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Ett nært vennepar av oss har fått en liten nydelig jente for snart 1 måned siden.
Desverre så har hun behov for gips på begge beina i noen måneder, <
og foreldrene sliter dermed med å få på henne vanlige bukser.
Siden vi gjerne ville gi dem en barselgave, ble det ytret ønske om en bukse som de faktisk kunne bruke.
<
Undertegnede gikk i tenkeboksen med noen forslag på slep, <
og kom omsider frem til en bukse som vi håper fungerer på lille vakre Aurora.
<
Ribben i foten er ekstra vid, pga gipsen som øker ankelstørrelsen. Nå bør den ikke være for liten over der ihvertfall.
Ribben i livet er åpen på midten, det samme er buksen forran og på innsiden av føttene.
Buksen kan dermed brettes helt ut slik at den lille jenta kan legges nedi buksa, for så å lukkes helt igjen med trykknapper. Veldig greit.
Jeg har sydd i en kile i skrittet for å gi den ekstra romslig plass.

Selve buksen er sydd i myk og deilig velour, samt at jeg har applikert med matchende stoff fremme for å gi den litt liv.

Trykknappene må jeg gi min mann den fulle æren for, da det er han som bokstavlig talt satt på gulvet og svettet,
banket, lirket de av igjen, banket på nytt, bannet og steiket og smilte fornøyd når de endelig var på plass på riktig sted og ikke minst riktig vei.

Takk til kjæresten min!

Resultatet ble søtt og veldig praktisk til sitt formål.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 15-02-09, 22:15   #628
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Camillas minner"

Dette stoffet fikk jeg faktisk av
en venninne en gang for lenge siden. Det har vært ett dynetrekk jeg tror hun selv har sovet i da hun var liten.
Superkult, ekte vintage og med sjarmerende malingsflekker på. Det er absolutely fabulous!!!

Når nå samme venninne har hatt bursdag, så var det naturlig å gi henne noe som jeg håpte skulle gi henne litt nostalgiske følelser.

Det ble ett bærenett, helforet, mykt og deilig.
Akkurat stort nok til lørdagsgodt, en cola, noen blader og aviser og middagsingredienser.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-02-09, 11:47   #629
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Så flotte ting du lagar! Og eg blir heilt rørt av omtanken du viser både med buksa tilpassa gips og bærenettet til venninne.

Olvina er ikke aktiv  
Gammel 16-02-09, 20:40   #630
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Så flotte ting du lagar! Og eg blir heilt rørt av omtanken du viser både med buksa tilpassa gips og bærenettet til venninne.

Tusen takk! Så koselig at du liker det jeg lager!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-02-09, 20:46   #631
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Den buksa var jo bare kjempesmart! Å så koselig med nostalgisk bærenett som vekker minner.

Sist redigert av Nooria : 16-02-09 kl 20:57.
Nooria er ikke aktiv  
Gammel 16-02-09, 20:51   #632
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker veskene dine!

Gammel 16-02-09, 21:00   #633
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Den buksa var jo bare kjempesmart! Å så koselig med nostalgisk bærenett som vekker minner.

Tusen takk!! Jeg ble kjempefornøyd med buksa til slutt.. men det var ett skikkelig slit å få den til.. hehe..

Bærenettet ble godt mottatt... gøy når man har mulighet for å gi gaver med sjel.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg elsker veskene dine!

Tusen takk kjære Inagh!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-02-09, 21:06   #634
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

"Camillas minner"

.

Knallkult.

Gammel 18-02-09, 11:40   #635
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

alfaCharlies:

"Butterflies, zebras and moonbeams"

Applikasjonen ser skjev ut, det er den altså ikke.. bare sånn for å ha sagt det.. hehe..
Dene vesken er bestillt av Amidriel som gave til AC.
Veeeldig spent på om den faller i smak når hun får den.

Målet var å lage en personlig veske, utifra de opplysningene jeg fikk om AC.

Ett ekstra ønske var at den fikk plass til en laptop str 34x25, da hun har den med seg over alt.

Jeg grublet lenge før jeg kom frem til det endelige resultatet, men ble heldigvis veldig fornøyd.

Jeg har brukt rød cord inni vesken, svart cord på hanken og svart cord på de 5 innerlommene.
Ytterstoffet er kraftig bomull i psykedelisk mønster.

Applikasjonen som skal forestille en LP plate, er laget ved hjelp av de samme cord stoffene, for å ta opp helheten.
Jeg har applikert veskens navn på platen, samt plassert en liten knapp i midten for å markere platehullet.
På hver side av hanken har jeg plassert en rød knapp, for å ta opp igjen rød fargen.

I mellom ytter og innerstoff har jeg plassert ett lag fleece, for å gjøre vesken myk og mer beskyttende for laptopen.

Jeg har testet med min egen kjære laptop: "Rødlaug". Hun er pittelitt større enn den aktuelle laptopen, slik at det skal gå bra å få plass til den i vesken.
Min laptop er 36x27 cm.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 18-02-09, 11:44   #636
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Igjen - du er så utrolig flink!

Ami er ikke aktiv  
Gammel 18-02-09, 11:47   #637
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 18-02-09, 12:25   #638
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh Shamu - du er genial! Den veska er jo bare aC!

Gammel 18-02-09, 14:45   #639
emma-li
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
emma-li har et hav av muligheter foran seg
Standard

du er såå utrolig flink
du er til stor inspirasjon

emma-li er ikke aktiv  
Gammel 18-02-09, 15:30   #640
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Igjen - du er så utrolig flink!

Takk for supermorsomt oppdrag!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er så glad!

Gjett om jeg var spent på om du ville like den AC!!
Nå kan jeg sove i natt.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Åh Shamu - du er genial! Den veska er jo bare aC!

Tusen takk!!

Opprinnelig lagt inn av emma-li, her.

du er såå utrolig flink
du er til stor inspirasjon

Takk i like måte vennen!

Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.