Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell nær hurtigrutekaia i Bergen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 18:04   #1
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Hotell nær hurtigrutekaia i Bergen

Svigerforeldrene mine skal på rundreise med Hurtigruta i mai. De kommer til Bergen dagen før avgang, og trenger altså en overnatting i Bergen.

Kan noen anbefale et hyggelig hotell så nært hurtigrutekaia som mulig?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 18:10   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell nært hurtigrutekaia i Bergen

Hurtigruta legger til kai veldig nær sentrum, så de har flere å velge mellom. Det nærmeste er kanskje Hotel Norge? Evt Bristol. Jeg er aldri turist i egen by, så jeg kjenner ikke til gode hotelltilbud i Bergen, men jeg tror vi har P-hotel, som er ganske billig og sentralt.

Gammel 17-02-09, 18:13   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen hoteller som ligger rett ved kaien. Altså på den siden av Sydneshaugen? Altså vil det være ett fett hvilket hotell de velger i sentrum, ettersom de bør ta taxi eller noe til kaien likevel.

Gammel 17-02-09, 18:22   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vist parkeringsbussen til nøstet forsatt går så vil vel terminus eller admiral eller det andre på strandkaien være nærmest busstoppet.

Er ingen hoteller som jeg vet i umiddelbar nærhet til kaien.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:27   #5
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Scandic er det nærmeste. Det ligger bare to kvartaler unna, en fin liten spasertur i slak utforbakke.

http://kart.sesam.no/?lng=5.31542&lat=60.39179&tab=ruteplanlegger&zoom= 18&mapType=finnvector&waypoints=from%3AN%C3%98STEG ATEN+30%40-32659%2C6734369+to%3AH%C3%85KONSGATEN+2%40-32367%2C6734238

http://www.scandichotels.no/Hotels/C...c-Bergen-City/

Sist redigert av kris : 17-02-09 kl 20:34.
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:14   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Scandic ligger som Kris sier i gangavstand fra hurtigruteterminalen.

Gammel 18-02-09, 00:42   #7
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær

Dråpe-hmm sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

De kan prøve Hotell Neptun, som ikke er så langt i fra og er litt kunsthotell og har god mat(dog ikke billig). Hotel admiral er heller ikke så langt ifra og har en nydelig utsikt over vågen, hotel hordaheimen er ok. Hotel Augustin er muligens det beste valget, med unik kunst i alle rom og en nydelig vinkjeller. Alle disse er mye bedre en scandic og ikke mange hundre meter lengre unna. http://www.bergen-guide.com/hotels.asp
Ellers vil jeg anbefale å ta kontakt med turistinformasjonen og høre om de har noen private rom i nærheten. Jeg vet det er endel VELDIG koselige rom på nordnes som leies ut når det nærmer seg sommer. Når Lonly Planet tv-serien hadde sitt besøk i bergen bodde de i min gamle leilighet i Kippersmauet... sånne koselige leiligheter syns i alle fall jeg er 1000 ganger kosligere enn å bo på et sterilt hotelrom

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 00:44   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker Scandic foran Admiral. Nå rakk jeg aldri å spise frokost på Scandic, så der kan jeg ikke uttale meg, men rommet med seng, bad og det hele var bedre. For ikke å snakke om at man slapp de hersens skrapekortene for å kunne logge seg på nett.

Gammel 18-02-09, 01:03   #9
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg foretrekker Scandic foran Admiral. Nå rakk jeg aldri å spise frokost på Scandic, så der kan jeg ikke uttale meg, men rommet med seng, bad og det hele var bedre. For ikke å snakke om at man slapp de hersens skrapekortene for å kunne logge seg på nett.

Jeg har overnattet på Scandic i sentrum et par ganger, og frokosten der er bra også. Anbefales.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 01:09   #10
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Jeg ville ha valgt hotell Augustin for vinkjelleren er saa fantastisk fin og det er ett gjennomfoert flott hotell.

Gammel 18-02-09, 01:15   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scandic er definitivt det nærmeste. Det er et helt ok hotell, jeg har overnattet der mange ganger.

Gammel 19-02-09, 00:00   #12
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær

Dråpe-hmm sin avatar

Hvor: Laksikken
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Scandic er definitivt det nærmeste. Det er et helt ok hotell, jeg har overnattet der mange ganger.

Ja Scandic er ok men litt kjedeligt. Det kommer altså ann på hva foreldrene ønsker... Men jeg ville nok ikke booket mine foreldre inn der, hadde gått for ett av de andre som ligger nærmere vågen.

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 00:05   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun ba om et så nært kaien som mulig ...

Bergen er uansett ikke så gedigent, og fra Scandic tar det bare 10 minutter på krykker til den blå steinen/Torgalmenningen.
Jeg har tatt tiden.

Gammel 19-02-09, 00:09   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Scandic har god mat!

Jeg har vært på kurs/møter der flere ganger og forspist meg hver gang.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 00:14   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

De er i hvert fall godt bevandret i internasjonale gjester, Mistral. Men det er de de fleste steder i Bergen.

Link til hotellet. Det er nyoppuset/under oppussing og har blitt veldig flott. Be om rom i nye delen.

Gammel 04-03-09, 15:46   #16
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Takk alle sammen! Det blir Scandic – de skal bare være der en natt, og er ikke opptatt av verken vinkjeller eller internett. Jo nærmere hurtigrutekaia, jo bedre.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 15:49   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dråpe-hmm, her.

hotel hordaheimen er ok.

Vi bodde der for et par år siden, det framsto som et russisk fengsel eller noe. :sær:

Scandic blir sikkert bra.

Gammel 04-03-09, 15:52   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Hordaheimen er et høl.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.