|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: AlligatorkjøttAlligatorkjøtt er kjedelig og tamt. Kenguru også. Struts kan være nydelig. Jeg synes eksotisk mat er spennende, men spiser det fortrtinnsvis når jeg er ute og reiser. Kenguru spiser man i Australia. Ikke i Oslo. |
![]() |
![]() |
#22 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alligatorkjøtt
Bugger!
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: AlligatorkjøttAlligator er godt, vel og merke når den er tilberedt på skikkelig vis. Den eneste gangen jeg har fått servert alligator jeg kan anbefale noen er i New Orleans, på en herlig restaurant med ordentlig mat fra disktriktet. Skikklig country cooking from the swamp lands. De de serverer på restauranter her til lands er lite smakfullt desverre, for alligator er godt det. |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
Jeg må dulte litt på Skvetten er. Men New Orleans i Oslo er (var i allefall) en restaurant som serverer god cajunmat - og som med all cajuncooking, så spiller krydderet en stor rolle. Jeg regner med at alligatoren deres er grei.
![]() |
#26 |
nygift
|
![]() Sv: AlligatorkjøttHøres spennende ut, skal prøves neste gang vi er i hovedstaden.
![]() |
#27 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: AlligatorkjøttSynes det har kommet mange treffende beskrivelser allerede. Det er veldig nøytral smak på kjøttet synes jeg, men god konsistens og det smaker også godt - hvis mannen din liker typ kylling, så spiser han helt sikkert alligator også
![]() |
#28 |
Passiv
|
Kan ikke sammenlignes med ekte vare desverre, kanskje atmosfæren og kunnskapen til en skikkelig "Mama" har noe å si for resultatet. Min opplevelse av restauranten New Orleans var en heller skuffende en. Det samme har det i grunnen vært ellers rundt om i landet når jeg har hatt lyst på noe av det jeg savner mest. |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Jeg har vært i New Orleans flere ganger, og har bodd i nærheten, så jeg vet hva jeg snakker om. Men har ikke vært på restauranten i Oslo etter at de flyttet. Jeg tror jeg var der sist for 10 år siden, så jeg kan egentlig ikke uttale meg om den.
![]() |
#30 |
Textrovert
|
![]() |
#31 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: AlligatorkjøttTenk å spise en alligator som er grei, da! Nei, takke meg til å eta en skikkelig slem en.
![]() |
#32 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Som jeg skulle sagt det selv, råvarene er selvsagt noe av det viktigste for å lage god mat.
![]() |
#33 |
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Nei, det er ikke så veldig fullt der til vanlig. Søsteren min har spist der 2 ganger "på sparket" uten problemer, vi bestilte bord et par dager i forveien. Jeg har jo aldri spist i New Orleans (byen), så om maten på denne restauranten ikke er The Real Thing har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag og har derfor vært strålende fornøyd, det samme med mitt spisefølge
![]() |
|
|