Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Alligatorkjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 09:17   #21
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Alligatorkjøtt

Alligatorkjøtt er kjedelig og tamt. Kenguru også. Struts kan være nydelig. Jeg synes eksotisk mat er spennende, men spiser det fortrtinnsvis når jeg er ute og reiser. Kenguru spiser man i Australia. Ikke i Oslo.

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 11:14   #22
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

Siden Anne C snakket om krokodille og ikke aligator så er vel det uansett godt nytt for aligatoren, her er det bare til å holde tungen rett i munnen og lese alt før man uttaler seg.
(krokodille og aligator er to forskjellige dyr som hund og katt).

Bugger!

Gammel 17-02-09, 11:15   #23
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg holder en knapp på zebra.

Jeg og.

Gammel 17-02-09, 11:23   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Alligator er godt, vel og merke når den er tilberedt på skikkelig vis. Den eneste gangen jeg har fått servert alligator jeg kan anbefale noen er i New Orleans, på en herlig restaurant med ordentlig mat fra disktriktet. Skikklig country cooking from the swamp lands. De de serverer på restauranter her til lands er lite smakfullt desverre, for alligator er godt det.

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 11:28   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Alligator er godt, vel og merke når den er tilberedt på skikkelig vis. Den eneste gangen jeg har fått servert alligator jeg kan anbefale noen er i New Orleans, på en herlig restaurant med ordentlig mat fra disktriktet. Skikklig country cooking from the swamp lands. De de serverer på restauranter her til lands er lite smakfullt desverre, for alligator er godt det.

Jeg må dulte litt på Skvetten er. Men New Orleans i Oslo er (var i allefall) en restaurant som serverer god cajunmat - og som med all cajuncooking, så spiller krydderet en stor rolle. Jeg regner med at alligatoren deres er grei.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 11:56   #26
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres spennende ut, skal prøves neste gang vi er i hovedstaden.
Er det forresten sånn at du må bestille bord et halvt år før?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 11:59   #27
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Synes det har kommet mange treffende beskrivelser allerede. Det er veldig nøytral smak på kjøttet synes jeg, men god konsistens og det smaker også godt - hvis mannen din liker typ kylling, så spiser han helt sikkert alligator også

Har spist det én gang, og hadde en kjempepositiv opplevelse rundt det måltidet. Men jeg spiste det også i Sør-Afrika, der det er nokså vanlig og de vel også vet å tilberede det slik det skal.

Gammel 17-02-09, 14:41   #28
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg må dulte litt på Skvetten er. Men New Orleans i Oslo er (var i allefall) en restaurant som serverer god cajunmat - og som med all cajuncooking, så spiller krydderet en stor rolle. Jeg regner med at alligatoren deres er grei.

Kan ikke sammenlignes med ekte vare desverre, kanskje atmosfæren og kunnskapen til en skikkelig "Mama" har noe å si for resultatet. Min opplevelse av restauranten New Orleans var en heller skuffende en. Det samme har det i grunnen vært ellers rundt om i landet når jeg har hatt lyst på noe av det jeg savner mest.

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:49   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke sammenlignes med ekte vare desverre, kanskje atmosfæren og kunnskapen til en skikkelig "Mama" har noe å si for resultatet. Min opplevelse av restauranten New Orleans var en heller skuffende en. Det samme har det i grunnen vært ellers rundt om i landet når jeg har hatt lyst på noe av det jeg savner mest.

Jeg har vært i New Orleans flere ganger, og har bodd i nærheten, så jeg vet hva jeg snakker om. Men har ikke vært på restauranten i Oslo etter at de flyttet. Jeg tror jeg var der sist for 10 år siden, så jeg kan egentlig ikke uttale meg om den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:56   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg regner med at alligatoren deres er grei.

Den er grei, men ikke noe mer. Mannen min spiste den retten i sommer, men var skuffet. Jeg smakte også på det, og syntes ikke det var mer enn sånn passe.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:52   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk å spise en alligator som er grei, da! Nei, takke meg til å eta en skikkelig slem en.

Og akkurat så mye hadde jeg å bidra med, for jeg har ikke spist noe mer eksotisk enn hest, og hest er forsåvidt godt.

Gammel 18-02-09, 02:11   #32
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Som jeg skulle sagt det selv, råvarene er selvsagt noe av det viktigste for å lage god mat.
Og ferske råvarer med minimal transport holder en helt annen kvalitet og får et annet resultat en frossent som har vært transportert langt og flyttet på masse opp og ned i temperatur.

Gammel 18-02-09, 11:43   #33
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Høres spennende ut, skal prøves neste gang vi er i hovedstaden.
Er det forresten sånn at du må bestille bord et halvt år før?

Nei, det er ikke så veldig fullt der til vanlig. Søsteren min har spist der 2 ganger "på sparket" uten problemer, vi bestilte bord et par dager i forveien. Jeg har jo aldri spist i New Orleans (byen), så om maten på denne restauranten ikke er The Real Thing har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag og har derfor vært strålende fornøyd, det samme med mitt spisefølge

Sambo har ombestemt seg etter de strålende beskrivelsene av fisk- og kyllingblanding . Han hadde sikkert likt det altså, men hvis det ikke er av de helt store smaksopplevelsene dropper han å bruke over 300 kr på det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.