Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 09:55   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg skjønner ikke helt logikken i at man ikke er redd for å fly fordi det er farligere å kjøre bil.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:03   #62
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Er ikke redd for å fly, men å kjøre bil på autobanen i 150km/t...

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:04   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.215
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skjønner ikke helt logikken i at man ikke er redd for å fly fordi det er farligere å kjøre bil.

Jeg tror det er ganske vanlig å ha et snev av fobi for å fly, men veldig uvanlig å ha det for å kjøre bil. (Jeg tenker da på fobi som irrasjonell angst; rasjonell angst kan man selvsagt ha for begge deler.) Og siden "man" ikke er redd for å kjøre bil, bruker man dette som argument for at "man" ikke trenger å være redd for å fly heller. Gjetter jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:08   #64
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Tjah, om jeg begynner å tenke på det (ombord i et fly)så kan jeg få et snev av angst, men jeg lar meg lett berolige av statistikk.
Dessuten har jeg nok irrasjonelle angster fra før.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:12   #65
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.329
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Å kjøre langt når jeg er søvnig med barn i bilen, derimot …

Helt enig!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skjønner ikke helt logikken i at man ikke er redd for å fly fordi det er farligere å kjøre bil.

Hvis en skulle være redd for alt som det er en viss fare for hadde ting blitt fryktelig vanskelig. Så jeg føler meg ikke redd for å fly, men innrømmer at det er litt ekkelt i det en tar av og lander. Men ikke noe jeg gruer meg til på forhånd.
Jeg synes det er mer skummelt å kjøre bil eller bevege seg langs veien, og kjenner flere som har vært i bilulykke, men ingen som har vært i flyulykke.

Faren for at noen ramler i trappa og dør er der (og har dessverre opplevd det på jobb), og er kanskje statistisk større enn en flykrasj. Men jeg kan ikke la være å gå i trappa, og er ikke redd for å gå i trappa.

Heldigvis tror jeg plassen for fobier generelt er ganske liten i de fleste hjerner, så vi får velge oss to, tre stykker hver

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:14   #66
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.329
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror det er ganske vanlig å ha et snev av fobi for å fly, men veldig uvanlig å ha det for å kjøre bil. (Jeg tenker da på fobi som irrasjonell angst; rasjonell angst kan man selvsagt ha for begge deler.) Og siden "man" ikke er redd for å kjøre bil, bruker man dette som argument for at "man" ikke trenger å være redd for å fly heller. Gjetter jeg.

Skilpadde sa det veldig bra...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:24   #67
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.434
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg syns det er veldig ekkelt å reise med fly, jeg er stresset i forkant og greier ikke å slappe av før vi er trygt ned på bakken igjen. Likevel reiser jeg minimum 2 ganger i året med fly pga at det er den mest effektive måten å reise på når man skal reise langt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:37   #68
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skjønner ikke helt logikken i at man ikke er redd for å fly fordi det er farligere å kjøre bil.

Ikke sant? Det er i tillegg helt idiotisk å komme trekkende med argumentet om at det er myyyyye farligere å kjøre bil enn å ta fly. Jeg prøver hvert fall ikke å overbevise de som er redd for edderkopper at vepsen er mye farligere.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:55   #69
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg er ikke direkte redd for å fly, hadde jeg vært det hadde jeg også slitt i jobbsammenheng, men det skjer titt og ofte at hjertet slår noen ekstra slag under turbulens, når flyet svinger kraftig o.l. Jeg er derimot mye oftere nervøs når jeg kjører bil, eller sitter på bil til noen andre. Sjangsen er langt større for å bli utsatt for noe da, til tross for at sjangsen for å overleve en bilulykke nok er langt større enn en flyulykke...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:00   #70
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg er så stresset på fly at jeg nesten ikke får puste idet vi tar av og lander. Det er som en stor klo holder fast i hjertet mitt.
Likevel flyr vi med noen års mellomrom til utlandet med barna og jeg gjør mitt beste for å ikke vise nervøsiteten min til dem.

Det er nesten så jeg kunne utviklet ren flyskrekk, men jeg prøver å ikke tenke på det. Jeg nekter å la meg begrense slik at vi ikke får flydd steder vi vil. Vi skal til Spania igjen i sommer og jeg gruer meg allerede til flyturen. Gemalen må ta seg av barna mens knokene mine blir hvitere og hvitere idet vi tar av. :stønn:

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:00   #71
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Først av alt så er jeg ikke særlig redd fordi at det faktisk dør langt flere i trafikken enn i flyulykker. Forskjellen er bare at det er så mange som rammes på en gang når ulykken først skjer.

Og så er jeg en type som har tatt mine valg om å rett og slett ta ting som de kommer. Jeg orker ikke gå rundt å bekymre meg for alt. I den grad man kan styre dette da.

Det er nå en gang slik at det er farlig å leve. Man kan faktisk dø av det...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:00   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg prøver hvert fall ikke å overbevise de som er redd for edderkopper at vepsen er mye farligere.

Nei, du forsøker å argumentere slik at de som ikke er redde for å fly, skal bli det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:03   #73
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Tja, si det. Jeg har ikke bilskrekk heller.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:03   #74
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Ingenting av det jeg sier er nytt, så hvorfor dette skulle være overraskende for noen skjønner jeg ikke. Eller, var det kanskje mange på FP som ikke var klar over at fly kan falle ned fra himmelen? Jeg vil høre hva det er som gjør at så mange ikke har et snev av frykt når man faktisk vet at flyulykker skjer. Hvis jeg har klart å "omvende" noen med mine innlegg så må frykten allerede ha vært der.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:04   #75
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Tja, si det. Jeg har ikke bilskrekk heller.

Takk for opplysningen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:06   #76
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.000
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg er mye mer redd for busemannen. Ellers er jeg rågod på å fornekte erkjente fakta og sannheter.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:09   #77
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg vil høre hva det er som gjør at så mange ikke har et snev av frykt når man faktisk vet at flyulykker skjer.

Jeg tror bare at det ER sånn. Det er jo på en måte like irrasjonelt å ikke være redd i det hele tatt som det er å ha flyskrekk. Så jeg tror det er tilfeldigheter som gjør at man får skrekk for det ene eller det andre. Selv er jeg redd veldig mye, men merkelig nok ikke så veldig redd for å fly. Men jeg kan jo ikke FORKLARE hvorfor.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:11   #78
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.215
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg vil høre hva det er som gjør at så mange ikke har et snev av frykt når man faktisk vet at flyulykker skjer.

Jeg vil tro det er litt den samme grunnen som gjør at mange ikke har et snev av frykt for å f.eks. reise med tog eller bil, selv om både tog- og bilulykker skjer, at mange ikke har et snev av frykt for hunder selv om det hender at folk blir bitt og til og med drept av hunder, og så videre. Du spør riktignok spesifikt om fly, men for meg er ikke det å fly vesensforskjellig fra andre relativt alminnelige og noe risikable ting jeg gjør. Det er klart det er risikabelt å fly, men jeg kan ikke si at jeg har noen annen grunn til å ikke være redd for å fly enn jeg har til å ikke være redd for å ta tog. Jeg er klar over at det er en risiko i begge tilfeller, og jeg vet hva som kan skje, så de konkrete detaljene du kom med spiller ingen særlig rolle, men dette er ikke noe jeg går rundt og "har bevissthet om" hele tiden.

Det er veldig få ting jeg går rundt og er redd for. De tingene jeg oppfatter/opplever som mest farlige tar jeg forholdsregler i forhold til (bruker bilbelte og redningsvest, har røykvarsler og passer på å vite hvor nødutgangene er), og opplever jeg dem som veldig farlige, unngår jeg dem kanskje helt, men jeg går uansett ikke rundt og er redd for dem. Jeg vet at jeg eller noen i familien min plutselig kan havne i en trafikkulykke eller få en alvorlig sykdom, men jeg har ingen følelse av redsel i forhold til dette, bare en bevissthet om at det er en mulighet, og at det kan få alvorlige konsekvenser i så fall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:14   #79
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror bare at det ER sånn. Det er jo på en måte like irrasjonelt å ikke være redd i det hele tatt som det er å ha flyskrekk. Så jeg tror det er tilfeldigheter som gjør at man får skrekk for det ene eller det andre. Selv er jeg redd veldig mye, men merkelig nok ikke så veldig redd for å fly. Men jeg kan jo ikke FORKLARE hvorfor.

Jeg prøver å finne ut om frykten min er rasjonell eller irrasjonell.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:17   #80
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Mine fobier er irrasjonelle, mens mine frykter er rasjonelle. Rasjonelt sett vet jeg at edderkopper er ufarlige, men jeg er livredd dem likevel. Jeg er helt ute av stand til å gi en god forklaring på hvorfor. Det er en irrasjonell frykt.

Jeg kan heller ikke forklare hvorfor jeg ikke er redd for å fly, eller kjøre bil for den del. Jeg ville vært redd hvis jeg hadde hatt den irrasjonelle fobien, men her er det rasjonaliteten som vinner. Jeg ville blitt redd hvis det skjedde noe på flyturen, eller hvis jeg var superhelt og satt på en av vingene, men en vanlig flytur er uproblematisk siden jeg vet at det er en rimelig sikker affære. På samme måte har jeg ikke høydeskrekk. Jeg er ikke redd for å være på et høyt, bratt fjell, men blir redd hvis jeg mister balansen on the edge eller hvis det er reell sjanse for å ramle ned.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no