Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 14:30   #11
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor burde de kreve det dersom det ikke finnes noen samer som ønsker å bruke samelue til uniformen? Skulle de gjøre det bar for å være vrange liksom?

Det er sånne innlegg som dette som gjør at du fremstår først og fremst fremmedfiendtlig, du fremstår ikke som en person som har prinsipielle betenkeligheter med religiøse hodeplagg til politiuniform, og argumenterer mot det på det grunnlaget, du fremstår som en som i bunn og grunn ikke liker muslimer.

Det som jeg har prøvd å forklare i mange innlegg er at jeg ikke forstår hvorfor akkurat religion skal inkorporeres i uniformen, og ikke f.eks. samelua.
Jeg har prinsipielle betekninger med alle salgs personlige effekter til politiuniformen, og synes ikke man skal skille på religiøse og andre ting.
Jeg synes samelua har vel så stor rett til å bli inkorporert i politi-uniformen som hijab.
Hvis det var mulighet, så er det ikke utenkelig at det er noen som ville bruke samiske hodeplagg.
De har ikke spurt om det, det er riktig; men hva ville du hatt som standpunkt dersom en spurte?
Spørsmålet kan komme opp, og vi kan gjerne tenke igjennom det først som sist.

Ja, jeg kan ta tilbakemelding på hvordan jeg utrykker meg, fint du sier ifra.
Men jeg håper også at du svarer på det jeg spør om her, jeg har spurt deg om det før (dvs om andre ting enn bare det religiøse kan inkorporeres i uniformen)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.