|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerJeg fyller 30 år om ikke så lenge og skal ha en liten bursdagsfest med venner. Jeg antar at vi blir omtrent 20 personer. Utfordringen er hva jeg skal servere. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerHjemmelaget lasagne
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerHmm... Pizza, tacopai, kyllingfilet i ovn med ris og salat? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerKjøttsuppe. God gammeldags, laget på kraftbein og godt kjøtt og deilige grønnsaker. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
...med jordbær...
![]() |
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerTakk for så mange tips. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personer
Jeg ville laget i langpanne, jeg. Og servert med salat og rundstykker/loff.
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerHvor mye penger kan du legge i? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerJeg lagde LilleLeos meksikanske rekegryte i Snuppas familiebursdag. Brukte scampi istedenfor reker, og serverte tortillachips i skåler ved siden av. Veldig godt, og jeg fikk masse skryt! Selve gryten lagde jeg rett før gjestene kom, men jeg hadde kuttet opp ingrediensene og renset scampiene tidligere på dagen.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerBacalao som du lager dagen før, bacalao er desidert best dagen etter. Server med focacciabrød. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerParmesantarteletter til forrett, sitron- og rosmarinmarinert svinefilé og fløtegratinerte poteter til hovedrett og kaffe og iskake til dessert. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerJeg ville ha foreslått chili con carne, servert med rømme og guacamole, men så så jeg jo at du ikke er så glad i gryter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
X First Lady
Tenkte på akkurat det samme |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerHva med et enkelt koldtbord? Det kan gjøres i stand i god tid og skal jo heller ikke varmes opp. Det kan attpåtil gjøres så billig/dyrt eller enkelt/avansert som du ønsker. Du trenger heller ikke være redd for at det ikke skal falle i smak, for på et koldbord finner alle noe man liker.
|
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Sv: Forslag til rett(er) som kan serveres til 20 personerJeg hadde spekemat, potetsalat og eggerøre. Ikke utrolig spennende, men veldig godt og enkelt og greit å stelle i stand. Hadde en kamerat som jobbet på potetskrelleri, så deler av bursdagsgaven var skrellede og oppskjærte poteter til potetsalaten.
|
|
|
#17 |
|
Viser tenner
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
...med jordbær...
![]() |
Jeg har aldri laget bacalao før. Er det enkelt? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
...med jordbær...
![]() |
Den hørtes veldig spennende ut. Den tror jeg at jeg skal prøve meg en dag. Brukte du frossene eller ferske scampi? |
|
|
|
![]() |
|
|