Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp! Klarer ikke velge vinterdress. Ber om engasjement, haster!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Troll, Reima eller Ticket 2 Heaven?
Troll 16 19,28%
Reimatec babyoverall 54 65,06%
Ticket 2 Heaven 10 12,05%
Annet (spesifiser) 3 3,61%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 17:51   #21
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Hjelp! Klarer ikke velge vinterdress. Ber om engasjement, haster!

De har lilla reimatec i str 92 på Babyshop i Bergen. Ihvertfall hadde de i går. Kan sjekke i morgen om du vil.

Gammel 19-02-09, 18:27   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig skuffet over Troll. Har blitt slitt ganske fort synes jeg, og er i grunn en litt tung dress? Hannah foretrekker selv Reflexdressen foran Troll.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 18:42   #23
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ville valgt Troll, min pode tar på seg den selv uten problem å jeg har aldri opplevd sømmer som rakner, reflekser som løsner,at han blir våt eller noe annet. Reimadressen han hadde ble fort slitt i rompa å den passet ikke hans smale kropp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:02   #24
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

De har lilla reimatec i str 92 på Babyshop i Bergen. Ihvertfall hadde de i går. Kan sjekke i morgen om du vil.

Åh! Har de!? Ja, hvis du skal dit, sjekk. Eller så ringer jeg dem, kanskje de sender hit!?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:04   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville valgt Reima tec babymodellen, og faktisk kjøpt 98modellen.
Min gutt begynte å bruke en arvet dress i str 98 før han fylte 2år, og gutten min var da ikke særlig stor for alderen. Det funka helt greit. Og den kan fint brukes som høst og vårdress, man kler bare av mer eller mindre inni dressen. Jeg har brukt den som regntøy også, og han har da ikke vært like klam som i vanlig regntøy.

Fru Lyng har dessuten salg på Reima vinterdresser nå; 30%.

Gammel 19-02-09, 19:19   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Til en så liten; Reima. Til større barn; Troll. Jeg skjønner ikke dette påkledningsargumentet; Storebror har kledd på seg sin Trolldress alene fra han var litt over 3 år. Først foret, så overdressen. Kjappere enn kjappest. Den er i tillegg vanntett, slitesterk og det er praktisk å ha ullforet under regntøy og en vår/høstdress når man tar det ut. Han er ute hele dagen, og basert på tilstanden til de nokså splitter nye ReimaTec+ vottene hans ville en Reimadress kun vært filler nå.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:30   #27
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde Trolldress de første 2 årene i barnehagen og var veldig fornøyd, den var varm om vinteren, mer eller mindre vanntett (Junior bader i søledammer) og veldig slitesterk. I år har vi hatt Reimatec og er bare sånn passe fornøyd. Den er lett og varm, men tåler veldig lite. Etter 3 uker bruk i snø var det hull i dressen.

Til neste år har jeg kjøpt TTH til begge gutta, lik rutete dress. Hvis jeg ikke hadde fått så bra tilbud hadde det nok blitt Troll på lillebror.

Gammel 19-02-09, 19:43   #28
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Reimatec! Knallgod dress

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:00   #29
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og Skjevo: Var det en slik en?

Eller denne til venstre?

Gammel 19-02-09, 21:17   #30
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville valgt Reimatec. Det er virkelig supre dresser til små barn!
Ticket er litt klumpete og tunge, bedre at dressen er lett til et såpass lite barn. Ang vanntetthet så har vi prøvd Ticket og Troll men alltid endt med å selge for så å kjøpe Reimatec igjen. Troll har ikke de kjekke strikkene under bena og blir ikke like tett rundt benet. Vi fikk problemer med snø som kom oppimellom og nedi skoene.Foret i Ticketdressen dro opp vann nede så sønnen vår ble våt over skokanten med den også.
Vi har hatt en drøss Reimatecdresser og har aldri opplevd fuktig eller vått barn!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:59   #31
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jammen jeg har jo leita masse. Kan forresten få kjøpt en i str 98, men det blir vel for stort.

Hvis du ikke er interessert i den i 98 selv, så vil jeg veldig gjerne vite hvor en kan få kjøpt den.

Gammel 19-02-09, 22:19   #32
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Slik som den til venstre. Pelskanten går an å ta av. Har faktisk kjøpt en slik en for et par uker siden som lillemor skal bruke til neste vinter.

Gammel 19-02-09, 22:25   #33
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Tusen takk for tipset, Skjevo!!! Det er jo ekstra fint med en liten pelskrage! Kontakter Baby Shop i morgen.

Gammel 19-02-09, 22:25   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så en veldig fin T2H-drakt på en liten jente idag ... :bidrar: T2H er finere enn Reima.

OK, da, så var disse fargene finere enn de jeg hadde til guttungen ...

Du ba om engasjement! :engasjert:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:26   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Hvis du ikke er interessert i den i 98 selv, så vil jeg veldig gjerne vite hvor en kan få kjøpt den.

PM sendt.

Gammel 19-02-09, 22:29   #36
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg så en veldig fin T2H-drakt på en liten jente idag ... :bidrar: T2H er finere enn Reima.

OK, da, så var disse fargene finere enn de jeg hadde til guttungen ...

Du ba om engasjement! :engasjert:

Elsker engasjement!

Jeg syns også at T2H er finere enn Reima.
Men Reima er lettere og har isolering i baken. Så fornuften må styre denne gang, tror jeg. Også blir det T2H når vesla har fylt 3!
Storebror slet hull i Reimaen sin så snart han fylte 3.

Gammel 19-02-09, 22:55   #37
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Til en så liten; Reima. Til større barn; Troll. Jeg skjønner ikke dette påkledningsargumentet; Storebror har kledd på seg sin Trolldress alene fra han var litt over 3 år. Først foret, så overdressen. Kjappere enn kjappest. Den er i tillegg vanntett, slitesterk og det er praktisk å ha ullforet under regntøy og en vår/høstdress når man tar det ut. Han er ute hele dagen, og basert på tilstanden til de nokså splitter nye ReimaTec+ vottene hans ville en Reimadress kun vært filler nå.

Amen.
Vi elsker Troll sine dresser. Det er jo bare å ikke kneppe ulldressen inn i ytterdressen, null problem. Jeg har heller aldri skjønt dette påkledningsargumentet. Mykere dress å bevege seg i enn Troll sin skal man lete lenge etter.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:57   #38
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Hadde gått for Reima tec +, da den er slitesterk. Har gitt opp vanlig Reima, da de fleste vi har hatt har revnet\slitt seg ut fort ut i baken og på knærne.

Reimatec+ trenges ikke til en 2 åring etter min mening. Har hatt Reimatec til begge mine barn fram til de var 3 år+. Etter det har jeg gått for Reimatec+.

Ellers prøvde jeg alle de 3 dressene den vinteren da minstejenta var 2-3 år. Hadde Reimatec og Troll og falt for fristelsen til å kjøpe en Ticket da jeg fant en pent brukt til salgs. (nei, hadde ikke behov for alle dressene men var så utrolig nysjerrig på å prøve de ut litt).

Min dom ble:

Reimatec : Helt perfekt! Lett å kle på en liten tass som ikke er så altfor tålmodig med påkledning, lett å bevege seg i, varmeplate i baken, ungen holder seg tørr og varm.

Troll : Lett å bevege seg i, men tar endel lenger tid å kle på. Jeg synes det var litt "knotete" med bena. Prøvde den aldri ut i skikkelig kulde til 2 åringen. (har troll på hytta og har derfor prøvd den bedre ut nå, og synes fremdeles den er litt knotete å kle på, og at det er vanskeligere å regulere riktig bekledning. Synes det blir mye samt klumpete med ullundertøy, ull-mellomlag, ulldress+ytterdress. Synes igjen det blir lite med ullundertøy og ulldress+ytterdress når det er veldig kaldt. Men holdt snuppa tørr og varm.

Ticket : Flott dress som er veldig slitesterk (har også en i vinter) vanntett og varm. Synes dog den ble litt mer tung og klupete å bevege seg i for 2 åringen.

Reimatec er og blir min favoritt

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:57   #39
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Den eneste sesongen Reima dressen holdt mål her i hus var første vinteren til poden, slet ikke akkurat på tøyet da. Men fy som jeg hatet den dressen, de er superglatte. Ungen sklir jo ut av armene på en når man bærer dem.
:superengasjert her nå:

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:06   #40
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Jeg vil også ha Reima og Troll og T2H til 2-åringen min, sånn som Liljekonvall hadde! Og en Mini A Ture og en Cupcake.

Altså, vi har fått arvet en rød dress (MikkLine) så vi kan liksom ikke kjøpe flere enn èn dress.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.