Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ida Maria viser sin takknemlighet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 11:59   #81
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ida Maria viser sin takknemlighet

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes også at det er teit å snakke om klær og utseende, og synes det er usmakelig å spekulere i hennes mentale tilstand. Men jeg synes likevel ikke at det er kult eller rebelsk å knuse plater. Det er bare barnslig. Og utakknemlig. Hvis hun ikke synes noe om konseptet ved å dele ut slike priser, så kunne hun bare takket nei. Jeg synes oppførselen hennes var ufin mot de som hadde lagt ned arbeid i dette.

Selvfølgelig er det det. Planlagt rampethet blir jo heller aldri ordentlig kult.

Dette minner meg om langt eldre musikere som mutte og überkule med stor motstand sleper seg opp på podiumet for å motta Spellemannsprisen, som de er veldig opptatt av å formidle med både mumling og fakter at de har en ironisk distanse til.
Det blir bare uendelig mye mer patetisk når vi snakker folk i 30-/40-åra.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er snakk om å være respektløs mot platebransjen her. De er nok kyniske nok til å overleve det hele. Dessuten kan de lese om artisten sin i alle avisene i dag og håve inn gratis PR. Tipper de ikke er så veldig lei seg.

Respektløst mot fansen,vel? Det er vel de som har kjøpt alle disse platene.

Gammel 20-02-09, 12:00   #82
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

.
Akkurat. Det samme som Ida Maria da altså.

Jeg er så kuuuuul!

Gammel 20-02-09, 12:01   #83
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

:kjenner etter:

Ingen såre følelser her.

Gammel 20-02-09, 12:02   #84
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Min erfaring med fans av pønk og rock er at de ikke blir særlig fornærmet over litt gitar- og gullplateknusing. Mødrene til fansen derimot...

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:03   #85
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

:kjenner etter:

Ingen såre følelser her.

Godt å høre!

Gammel 20-02-09, 12:04   #86
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For ei dame.

Gammel 20-02-09, 12:06   #87
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det egentlig er deilig at artister tydeligvis fremdeles har evnen til å sjokkere, selv om jeg ble forundret over hva som egentlig sjokkerer. Vold og dop - det sjokkerer ikke, men litt uhøflighet, det skal vil ha oss frabedt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:09   #88
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg fikk ikke til å se klippet før nå.
Men.. huff, det var jo bare tamt og flaut.

Skal ikke ting knuses når det tar av på konsert, liksom? Dette ble liksom så tamt og seemingly poengløst. Akkurat som om man sitter i teselskap og småprater, plutselig knuser koppen litt forsiktig mot bordplaten for så å bare fortsette å sitte der. Absurd.

Bedre lykke med imageskapingen neste gang, Ida!

Gammel 20-02-09, 12:14   #89
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det egentlig er deilig at artister tydeligvis fremdeles har evnen til å sjokkere, selv om jeg ble forundret over hva som egentlig sjokkerer. Vold og dop - det sjokkerer ikke, men litt uhøflighet, det skal vil ha oss frabedt.

Deilig? Din rebell!

Nei. Det er bare å innse, jeg er tantete og har nok alltid vært det. :selvinnsikt:

Jeg jobber (ja ikke nå da) med seksåinger som sluker alt jeg gjør og sier som god fisk. Påvirkningskraften er så stor, og 1.klassingene får med seg så utrolig mye av hva som skjer i media. Respekt for andre er tema hver eneste dag. Og selv om jeg virkelig prøver klarer jeg ikke å se humoren eller det som er så deilig sjokkerende her. : prektig oldis:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:16   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns dere at alle rockestjerner må være forbilder? Og i såfall, burde man ikke bli mer sjokkert over dop, fyll og vold enn utradisjonell klesdrakt og knusing av pyntegjenstander? Tross alt?

Gammel 20-02-09, 12:20   #91
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og i såfall, burde man ikke bli mer sjokkert over dop, fyll og vold enn utradisjonell klesdrakt og knusing av pyntegjenstander? Tross alt?

Jo.

Gammel 20-02-09, 12:21   #92
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg bare ler jeg. Ufattelig barnslig!

Gammel 20-02-09, 12:24   #93
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser heller ikke nødvendigheten av at rockestjerner skal oppføre seg forbilledlig, og det har da virkelig aldri vært noe utstrakt mål for utøvere i den sjangeren heller. Det har skjedd verre ting :understatement of the year:. Det bruker å være slik at de som liker musikken ikke blir satt ut av oppførselen altså.

Jeg tror de sjokkerte kommentarene og negative fokuset har sammenheng med at dette er en ung, norsk jente som gjør det bra. I allmenne øyne skal hun være ydmyk og oppføre seg pent fordi hun er så heldig at musikken hennes blir likt. Så beveger hun seg bittelitt utenfor grensen for folkeskikk og vi er i gang med kritikk og dårlig skjult skadefro ala "har ikke hørt om henne en gang, jeg, men dette var virkelig ikke bra oppførsel, fy,fy,fy".

Gammel 20-02-09, 12:24   #94
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Øhm, hvem sa du!? Hæ?? Skikkelig lame ... Slikt synes jeg bare ikke passer seg, rebell, kjendis, ikke-kjendis, what ever!

Gammel 20-02-09, 12:27   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

entarene og negative fokuset har sammenheng med at dette er en ung, norsk jente som gjør det bra. I allmenne øyne skal hun være ydmyk og oppføre seg pent fordi hun er så heldig at musikken hennes blir likt. Så beveger hun seg bittelitt utenfor grensen for folkeskikk og vi er i gang med kritikk og dårlig skjult skadefro ala "har ikke hørt om henne en gang, jeg, men dette var virkelig ikke bra oppførsel, fy,fy,fy".

Jante står sterkt her i landet altså. I går var jeg på en konferanse hvor Little Steven fortalte at han aldri hadde hørt om Jante, og han syntes det var noe av det mest dustete han hadde hørt om. I totally agree.

Gammel 20-02-09, 12:28   #96
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Da Sex Pistols sto i en båt midt i Themsen i 1977 og gaulet "God save the queeeeeen, she ain't no human being", da snakker vi om respektløshet. Den lille, kommentarløse gullplateknusinga kan da knapt kalles dårlig folkeskikk i rockerebellhistorien.

Gammel 20-02-09, 12:29   #97
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å bli særlig engasjert av denne saken. Litt merkelig ting å gjøre selvsagt, men det opprører meg ikke nevneverdig. Jeg har aldri hørt om henne før.

Gammel 20-02-09, 12:32   #98
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men i all verden for en vending denne diskusjonen tok da.

Jeg synes ikke det er jantete/tantete å forvente at en artist er takknemlig for at han/hun har solgt mange plater. Den er et bevis på at man gjør det bra som artist, og at flere og flere liker en. Hvis Ida Maria ikke ville ha gullplata, kunne hun jo avlyst hele greia. Og nei, jeg forventer ikke at hun skal være ydmyk og oppføre seg pent fordi hun har suksess, men hun får ikke noe goodwill fra min side (og sikkert flere) ved å oppføre seg så barnslig.

Når det er sagt, så liker jeg musikken hennes. Jeg bare synes plateknusinga var et dårlig valg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:35   #99
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med kokosbolle.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:40   #100
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Jeg tror de sjokkerte kommentarene og negative fokuset har sammenheng med at dette er en ung, norsk jente som gjør det bra. I allmenne øyne skal hun være ydmyk og oppføre seg pent fordi hun er så heldig at musikken hennes blir likt. Så beveger hun seg bittelitt utenfor grensen for folkeskikk og vi er i gang med kritikk og dårlig skjult skadefro ala "har ikke hørt om henne en gang, jeg, men dette var virkelig ikke bra oppførsel, fy,fy,fy".

For det første så syns jeg ikke dette var bittelitt utenfor grensen, det var langt over min grense. For det andre kjenner jeg meg absolutt ikke igjen i skadefrohet og jantelov. Syns det er flott at hun gjør det bra.

For det tredje føler jeg meg skikkelig gammel akkurat nå, og føler at enkelte her gjør alt de kan for å være de utemmelige pubertale tenåringene som SKAL mene det motsatte av gamlisene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.