Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deres beste gullkorn/sitat?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 14:01   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Deres beste gullkorn/sitat?

Denne synes jeg er litt søt.

"Vi har hjerne for at håret skal ha noe å henge fast i." (fra barnemunn)

Gammel 20-02-09, 14:03   #2
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste gullkorn/ sitat?

Som S så fint sa det:

Når man spiser går maten ned i spiserøret.
Om maten ikke går i røret sitter ikke hodet ordentlig på.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:12   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Febril sønn (6) - sagt midt i en seanse med feberfantasier der far stilte et par kontrollspørsmål for å sjekke hvor landet lå:

Far: Hvor mye er tre pluss tre?
Sønn: Seks.
Far: Hvor gammel er du?
Sønn: Seks.
[Pause]
Sønn: Pappa? Hvor mye er tjue pluss tjue?
Far: 40.
Sønn: Og hvor gammel er du?
Far: 40! [lattermild og overrasket]

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:16   #4
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster og jeg diskuterte jente og guttetisser i dag, og hun sa mye morsomt som vi fniste litt av. Etterpå sa hun: "mamma, eg seie så møkje løye (morsomt) for tiå"

Gammel 20-02-09, 14:17   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var vel ikke noe gullkort i ordets rette forstand, men jeg flirte litt i dag tidlig da treåringen sa "Mamma, kan du finne en matboks til Nasse (Nøff), forsåvidt"

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:43   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min sliter med å huske ordtak og vi har endel klassikere fra han. De to mest kjente:

"De hang sammen som to riskorn hele barndommen"

"Da fikk jeg så huden passa!"

Når det er sagt i fullt alvor så blir det så urkomisk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:46   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Malin var nesten tre år, og i ferd med å lære forskjellen på gutter og jenter.

Malin: Jeg er jente. Jeg har jentetiss.
Jeg: Stemmer.
Malin: Christopher er gutt. Han har fant. Pappa er også gutt. Han har fittefant.
Jeg:
Mannen: Høhø. Det stemmer jo da.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:47   #8
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har flere gode herfra, men kanskje jeg ler mest av dem selv.

Vi sitter og spiser og snakker om titler av ulik art. Storesøster snakker om frue. "Hva er en frue?"
Jeg: "Jeg er gift med pappa, og da er jeg frue."
Lillebror (fornøyd): Og jeg er en edderkopp.

Eller lillebror som på nyåret forveksler høytider og store dager.
Lillebror: Når jeg skal i bursdag til Ole, så skal jeg åpne pakker.
Jeg: Nei du skal gi Ole pakke.
Lillebror (irritert): Jeg er ingen nisse!!!!!

Lillebror: Jeg liker IKKE potet.
Jeg: Hva liker du da?
Lillebror: Jeg liker mamma.

Det er kveld og leggetid, og ungene er på badet for å tisse og pusse tennene. Storesøster vil ikke på do, men jeg anmoder henne om å prøve litt likevel:
Jeg: "Sett deg nå litt på do og se om du får presset ut noe".
- "Ja", sier lillebror forventningsfullt, "en bæsj - eller en GULLPENGE!!!".

Lillesøster er syk, og jeg skal dra med henne på legevakta.
Jeg: Mamma skal dra med lillesøster på legevakta.
Lillebror: Skal du putte henne tilbake igjen til magen?
Jeg: Nei det går jo ikke an.
Lillebror: Jo, men hun kom jo ut av tissen, så. . .

og de litt mer alvorlige:

Her om dagen ba jeg lillebror starte å ta på seg jakken når vi skulle ut. Jeg måtte på do og ordne noe, men han kunne forsøke selv. Når jeg kom i gangen så hadde han ikke forsøkt en gang, men holdt på med helt andre ting og var i sin verden. Jeg ble litt irritert, men fikk på han og de andre klær, og vi gikk alle til bilen. Når jeg satte han inn sa jeg:

Jeg: Mamma skulle ikke blitt irritert. Men du kunne jo prøvd litt selv med jakken.
Lillebror: Jeg klarer det ikke.
Jeg: Ja men men du er jo stor gutt.
Lillebror: Store gutter er liten og stor, svarte lillebror.

Sist redigert av Dronningen : 20-02-09 kl 14:56.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:50   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Han har fittefant.

Gammel 20-02-09, 14:50   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nå lo jeg HØYT, Electronica!

og av de andre også!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 12:24   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deres beste gullkorn/sitat?

Storesøster har noen gode hun også.

Hun sitter tankefull her en dag, før hun bryter ut i irritasjon:
"Nissen burde vite at vi ikke liker lakris!!!"

(da var det noe i strømpen i jula som overraskende nok ikke falt i smak).

Og i går satt de og skrøt over hvor høyt de kunne hoppe, og den ene skulle være kjekkere enn den andre. Så forsøker ho mor å imponere og sier hun kan stå på bordet og hoppe ned. Storesøster svarer da tørt: "Hele huset kommer til å riste."

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 17:16   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Minsten var med meg på do (ganske så vanlig de 3 første årene han levde egentlig)
Han hadde jo fått med seg hvordan sin egen tiss så ut og trodde tydligvis alle skulle ha en sånn tiss.
Han så min og kom med følgende utsagn:
" Mamma.., tissen din er ødelagt. Da må du kjøpe ny"

Da var det bare å forklare begrepene jente og guttetiss. (innover og utovertiss)

Gammel 02-03-09, 17:21   #13
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Prinsessa kommer av og til med noen gullkorn, så jeg deler villig.

hun: Mamma, du har ikke hale.
Jeg: Eh, nei....?
Hun: Ikke jeg heller...
Jeg: Nei, ikke du heller...?
Hun: *ekstatisk* Bare pappa og lillebror!!!

Og så sist fredag, da mammaen skulle ut og spise med jobben;
Jeg: Nå må vi være litt raske å ta på pysjen så vi rekker det før mamma må reise.
Hun: Skal du kjøre bil?
Jeg: Ja, mamma skal pårestaurant.
Hun: *tenker en liten stund, før hun begynner å synge* Kunne ikke spise, bare sitte og grise - skal du det mamma?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 17:27   #14
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Moren min hadde et bra et på åttitallet...

Hun hadde gjemt vekk fiken og dadler hele jula. Pappa elsker det, hun hater det, og hun hater lyden av slafsingen hans og hun hater lukta når han fiser.

Det ble et himla mas fra faderen hele jula på hvor fiken og dadlene var blitt av.. Tredje juledag kom hun fram med en pakke fiken og en med dadler og kastet de i fanget på han mens jeg og broren min så barne-tv.
Så snerrer hun: Her har du de, spis og fis!
Deretter stormer hun ut... (skikkelig drama queen, lurer på hvor jeg har det fra )
Jeg, broren min og pappa holdt på å knekke sammen av latter...

Siden det har standard-uttrykket til pappa når mamma spiser potensielt pang-stoff: Spis og fis!

Gammel 02-03-09, 18:44   #15
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir fortsatt ertet for følgende kommentar jeg hadde engang vi var på resturant da jeg var liten:

Pappa: Vi du ha calzone?
Jeg: Nei, jeg foretrekker maten varm.

Kjempemorsomt syntes de.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:46   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes denne er litt fin.
En trenger jo ikke å bære ved til en sovende bjørn.

Jeg lo godt, vedkommende som sa det er en veldig alvorlig mann, som sjelden tillater seg å tulle og fjase. Han sa det i fullt alvor, fortsatte å snakke og sa plutselig, oi, jeg sa visst noe feil tidligere.

Gammel 02-03-09, 23:36   #17
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne episoden fant sted da poden var fire år
Stian sitter å peller på et stearinlys og får beskjed om å la det være. Etter gjentatte oppfordringer om å slutte å ødelegge lyset blir jeg lettere irritert og sier "Stian, NÅ legger du fra deg det lyset!" Hvorpå han ser på meg med uskyldsblått blikk og øyebrynene høyt oppe i panna. så sier han " Men mamma, det er jo ikke JEG som gjør det, det er hjernen min som tvinger meg til det." Men en påfølgende leiseg-mine.

Og omtrent på samme tid kom denne
Stian skulle legge seg, men hadde problemer med å slutte å skravle. Til slutt ble jeg irritert og sa "NÅ,får du slutte å skravle sånn og legge deg til å sove!" hvorpå han svarte, med uskylds-blått blikk "Ups! Glemte meg,mamma.Det var en nyhetssending innenfra"

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:53   #18
Lita
Passiv

Standard

Dette trengte jeg virkelig, tusen takk alle dere herlige barn(og voksne)!!

Jeg skal komme tilbake til mine barns gullkorn når hodet mitt har litt bedre fokus.

Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 00:03   #19
vaesla
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Vi har flere gode herfra, men kanskje jeg ler mest av dem selv.

Vi sitter og spiser og snakker om titler av ulik art. Storesøster snakker om frue. "Hva er en frue?"
Jeg: "Jeg er gift med pappa, og da er jeg frue."
Lillebror (fornøyd): Og jeg er en edderkopp.

Eller lillebror som på nyåret forveksler høytider og store dager.
Lillebror: Når jeg skal i bursdag til Ole, så skal jeg åpne pakker.
Jeg: Nei du skal gi Ole pakke.
Lillebror (irritert): Jeg er ingen nisse!!!!!

Lillebror: Jeg liker IKKE potet.
Jeg: Hva liker du da?
Lillebror: Jeg liker mamma.

Det er kveld og leggetid, og ungene er på badet for å tisse og pusse tennene. Storesøster vil ikke på do, men jeg anmoder henne om å prøve litt likevel:
Jeg: "Sett deg nå litt på do og se om du får presset ut noe".
- "Ja", sier lillebror forventningsfullt, "en bæsj - eller en GULLPENGE!!!".

Lillesøster er syk, og jeg skal dra med henne på legevakta.
Jeg: Mamma skal dra med lillesøster på legevakta.
Lillebror: Skal du putte henne tilbake igjen til magen?
Jeg: Nei det går jo ikke an.
Lillebror: Jo, men hun kom jo ut av tissen, så. . .

og de litt mer alvorlige:

Her om dagen ba jeg lillebror starte å ta på seg jakken når vi skulle ut. Jeg måtte på do og ordne noe, men han kunne forsøke selv. Når jeg kom i gangen så hadde han ikke forsøkt en gang, men holdt på med helt andre ting og var i sin verden. Jeg ble litt irritert, men fikk på han og de andre klær, og vi gikk alle til bilen. Når jeg satte han inn sa jeg:

Jeg: Mamma skulle ikke blitt irritert. Men du kunne jo prøvd litt selv med jakken.
Lillebror: Jeg klarer det ikke.
Jeg: Ja men men du er jo stor gutt.
Lillebror: Store gutter er liten og stor, svarte lillebror.

Jeg ler så tårene triller av disse her, jeg syns jeg ser for meg disse søte små... Hehe...

Gammel 03-03-09, 10:00   #20
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Morfar tar fetteren min på fersken - med fingeren godt oppi nesa: "Nå - finn du gull??" og får til svar "Nei, bæjje snøjj."

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.