Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger gardinhjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 13:49   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger gardinhjelp!

Skal du ødelegge det flotte rommet med gardiner?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 15:32   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nå har vi bodd her i 2,5 år, og til inntil nylig har jeg ikke savnet gardiner. Nå har jeg lyst på en forandring. Det blir definitivt ikke sånn kappe-rynke-bløtkake-gardiner, jeg ønsker meg noen enkle lengder i litt sterke farger/ mønstre, for å sprite opp litt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 15:45   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg synes også det er lekkert som det er. Hva med å "sprite" opp med et nytt stort bilde, et gulvteppe, puter el. for å få mer farge?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:41   #4
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Liten oppdatering, siden jeg nå har bestemt meg for hvordan jeg vil ha det.
Kom til slutt frem til at jeg ville ha panellengder, siden jeg ikke vil ha en masse ruvende gardiner overalt. Jeg dropper lengder i hjørnene, så det blir til sammen åtte lengder. Har kjøpt paneloppheng som er like brede som gardinfaget (trer gardina rett på stanga), slik at jeg unngår masse "tomme" stenger overalt. Har bestilt panellengder i litt retro-look fra Ellos, denne her:

Med forbehold om at jeg liker gardinene når jeg får dem, da. Skal prøve å få tak i noen puter og duker og slikt i samme grønnfarge. Tror det kan bli fint.

Gammel 26-02-09, 09:47   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hadde ikke hengt oppgardiner.
Siden du har så mange vinduer tror jeg kanskje det vil virke som om det er altfor mye gardin i rommet, hvis du skjønner.
Litt sånn overlessa.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:53   #6
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hadde ikke hengt oppgardiner.
Siden du har så mange vinduer tror jeg kanskje det vil virke som om det er altfor mye gardin i rommet, hvis du skjønner.
Litt sånn overlessa.

Det er nettopp derfor jeg velger enkle panellengder. Jeg skal heller ikke ha på alle vinduene. Skal ha en lengde på hver side av vinduet mot kjøkkenet, en på venstre side av vinduet på kortvegg (første bilde i første innlegg), en lengde på hver av de to midtre karmene på langveggen (andre bilde), en på høyre side av verandadør-vinduene (tredje bilde) samt to lengder til vinduet som ikke vises her (på samme vegg som skapet til høyre for verandadør, litt lenger bort).

Gammel 26-02-09, 09:57   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Åh, så ikke at du hadde bestemt deg jeg. Sånn gå det når man bare leser HI.
Håper du blir fornøyd da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 18:42   #8
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Morsomme de gardinene du har bestemt deg for. Viser du etterbilde når du får de hengt opp? Nysgjerrig på resultatet.

Pst, flott bordpynt du har på de to første bildene. Minner litt om pynten jeg finner litt overalt her i huset også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.