Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-09, 12:24   #41
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?

Vi har ikke bil, men når vi låner bil blir det ofte til at mannen kjører. Én ting er at han nok er mer glad i å kjøre enn meg, men jeg har også blitt reddere i trafikken etter en ulykke for noen år siden. Det er egentlig grunn god nok til at jeg burde kjøre mer, men sånn er det altså ikke blitt.

For øvrig vil jeg bare få si at det at en har hatt lappen i 20 år eller mer ikke automatisk gjør deg til en bedre sjåfør enn en som fikk lappen for fem år siden. =) :flisespikke:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 12:36   #42
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Med bilen vi har nå er det oftest mannen som kjører. Vi har bakovervendt barnesete bak passasjersetet og det er veldig liten plass. Siden jeg har mye kortere bein enn mannen så blir det til at jeg sitter der.
Men, tidligere kjørte kanskje jeg mer enn han.

Gammel 21-02-09, 12:40   #43
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Mannen kjører mest. Ingen av oss liker å kjøre bil og siden jeg som regel får viljen min så kjører han.

Gammel 21-02-09, 12:49   #44
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det er jeg som har bilen i hverdagen, mens han tar tog. Så i helgene er det som oftetst han som kjører for å få holdt kjøringen ved like. Men hjem fra helgebesøk er det jeg som kjører igjen, siden han har fått en øl eller et glass vin, mens jeg har jo ammet og vært gravid i en evighet nå.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 12:52   #45
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler på. Ved småturer kjører en til og en fra.

Gammel 21-02-09, 12:53   #46
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Vi er som regel i Danmark på sommeren og da kjører mannen den lange turen ned, jeg må ta bilsyketablett på langtur, og da kan jeg ikke kjøre bil, men når vi er i Danmark er det stortsett jeg som kjører.
I det daglige er det stortsett mannen som kjører, men vi kjører veldig mye bil begge to i det daglige

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:10   #47
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Stort sett mannen. Han har en tendens til å kommentere så fælt når han blir plassert i passasjersetet. Da gjør jeg en del feil og derfor synes jeg det er bedre å kjøre alene. Det gjør jeg en del da.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:30   #48
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Nei, antagelig så gjør jeg ikke det. Jeg tenker at det at man kjører lite bare medvirker til at man liker det enda mindre, mestring gir glede det og.

Jeg syns bare det er så rart at det er så mange menn som liker å kjøre og så mange damer som ikke liker å kjøre. Det er vel det jeg ikke helt forstår. Jeg lurer vel på om dette er et av de fastgrodde kjønnsrollemønstrene, og ikke nødvendigvis slik at kvinnen ikke liker å kjøre bil.

Før likte jeg kjempegodt å kjøre bil. Men så inntraff det flere hendelser som fikk slutt på den gleden. Nå synes jeg det er helt grusomt.

Og fordi mannen min ikke har lyst til å at jeg skal gå og grue meg i ukevis og bli fysisk dårlig så kjører han.

Og nei, det har overhodet ikke hjulpet å kjøre mer. I en tidligere jobb jeg hadde måtte jeg kjøre hver gang jeg var på vakt. Det førte til at jeg gruet meg forferdelig til jeg skulle på jobb og visste jeg måtte kjøre. Det hjalp ingenting på mestringsfølelsen, det ble bare verre.

Sist redigert av Éowyn : 21-02-09 kl 13:37.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:40   #49
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det alltid jeg som kjører, mens mannen sitter ved siden av og kommer med utrop ala Hayacith Bucket
Han hater å kjøre bil, jeg synes det er helt ok.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:41   #50
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å kjøre bil og vil gjerne kjøre, men som oftest er det mannen min som kjører. Jeg kjører litt innimellom. Årsaken til det er at jeg kan være "servicevert" til barna, mens mannen min blir bilsyk om han må snu seg og ikke kan følge med kjøringa. Jeg kan lese, sy, strikke osv. mens vi kjører og snu meg for å ordne opp i forhold til barna.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:44   #51
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører bil daglig, og jeg føler meg som en god sjåfør. Men om vi drar på ferie og slike ting er det ofte Frank som kjører, fordi jeg elsker å lese etc i bil. Eller duppe av litt.. Synes det er godt å bare sitte på å koble av. Mens mannen hater å lese i bil, og synes det å kjøre er bedre.

Men både jeg og mannen stoler fint på mine kjøreferdigheter.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:45   #52
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Mannen kjører.

Det skulle tatt seg ut om jeg gjorde det, førerkortløs som jeg er.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:51   #53
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjører.....alltid, mannen har ikke førerkort....begynner faktisk å bli litt sliten av å alltid måtte kjøre Nå driver jeg å jobber med at han skal ta lappen

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 13:53   #54
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det jeg som kjører, det er mye enklere enn at jeg sitter i passasjersete og kaster opp.

Gammel 21-02-09, 15:13   #55
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg, av den enkle grunn at sambo ikke har lappen.
Vi slipper ihvertfall krangle om hvem som skal kjøre hjem fra festligheter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 15:18   #56
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Litt etter som.
Kjører like mye. ofte kjører en en vei og den andre hjem

Gammel 21-02-09, 15:19   #57
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hipp som happ. På langturer bytter vi på.
Vi er begge glad i å kjøre bil.

Gammel 21-02-09, 15:37   #58
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

På langtur er det gjerne mannen fordi han elsker det. Jeg avlaster så han ikke kjører for lenge av gangen...

På småturer er det hipp som happ, men fremdeles kjører nok han oftere enn meg. Det hender jeg henter ham på jobben og overlater førersetet til ham. Det ser veldig trad og teit ut, men det skjer dersom jeg er for trøtt til å kjøre.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 15:55   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig kjører jeg. Det er en av de kuleste tingene med å være alene, jeg trenger ikke krangle meg til å få kjøre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 15:59   #60
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Han kjører, siden passasjerplassen er sterkt redusert grunnet bakovervendt barnesete. Jeg er 1,60 - han er 1,90 - så da er valget enkelt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.