|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolen
Genialt.
|
|
|
#102 |
|
Sviiisj!!
|
Nå tror jeg ikke du leste alt jeg skrev.
|
|
|
#104 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolenJeg synes ikke noe om det. De kunne ha ventet til året de står til konfirmasjon, for så å gi dem som velger å stå kristlig en bibel når de starter konfirmasjonsundervisning. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at jeg hadde ikke brydd meg. Hadde latt barnet få bibelen. Nå må det sies at dette aldri har vært en reel problemstilling for meg, da slikt ikke foregår her på skolen.
|
|
|
#107 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolenJeg skjønner heller ikke helt at folk gidder å bry seg. Jeg beundrer egentlig lærere som må utstå oss foreldre. Ja, selvfølgelig skal vi bry oss, men jeg tror lærere må tåle mye unødvendig kritikk og innblanding. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg er med på at seremonier av den typen Skvetten nevner er en uting, da blir det forkynnelse. Men å ha et opplegg som Pelle skisserer, det ser jeg ikke den store faren med.
|
|
|
#109 |
|
ctrl+z
|
Er de egentlig det? Jeg har en fjerdeklassing som har et veldig definert forhold til sin egen tro, hvertfall. Selvsagt er standpunktet farget av venner rundt henne og en litt umoden virkelighetsoppfatning, men det er likevel hennes standpunkt og jeg synes det blir feil å avskjære det med at hun er for liten til å vite hva hun mener. Hva hun mener senere blir vel en annen sak, men man må ha kunnskap for å kunne ta et standpunkt den ene eller andre veien.
|
|
|
#110 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bibelutdeling i skolenSynes foreldre bør tenke seg litt om, jeg. I Norge har vi en _stats_kirke, og _statlig_drevet skole. Enten så må man akseptere det eller så må man endre loven.
|
|
|
#111 |
|
saftig
|
At barn har formeninger om livssyn og tro er selvsagt helt naturlig og helt greit. Poenget var at skolen ikke aktivt skal påvirke umodne barn i forhold til valg av tro. Skolen skal være nøytral i forhold til dette, men når de deler ut religiøse skrifter for kun én religion så er den ikke det.
|
|
|
#112 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Åh, unnskyld! Nå skjønner jeg at det bare er fordi jeg ikke har tenkt meg om!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 21-02-09 kl 16:36. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bibelutdeling i skolenDu mener altså at man skal overse brudd på menneskerettighetene, Maggie og dommer som er tilfalt Norge fra domstolen i Strasbourg?
|
|
|
#115 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
© All rights reserved
|
Jeg underviser i RLE og synes foreldre har all rett til å blande seg. Jeg hadde aldri tillatt at det ble delt ut hellige skrifter (fra noen religioner) i mine timer, og om jeg skulle vurdert det (noe jeg ser på som utenkelig, men dog) hadde jeg i alle fall ikke tillatt det uten at alle foreldrene var informert og enig. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg tror nok jeg hadde blitt litt småundrende hvis skolen begynte å dele ut koreanere. Vi kunne alltids fått plass til et par stykker, men hva med de som bor i blokk?
|
|
|
#118 |
|
Passiv
|
Man putter dem i boden vel, enkelt. |
|
![]() |
|