Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 16:06   #14
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref. Pippi-tråden: Egners familie vil kutte «Vesle Hoa»

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og hva med trønderfår?

Jødekaker er da ikke direkte rasistisk, med mindre det er snakk om skikkelig ekle kaker, da. Og når vi er i gang: Negerboller? Vel, de heter vel negerboller på grunn av fargen (oppr. nigrum =svart :belest: )

Jødekaker heter jo det fordi jødene kom med oppskriften til Europa (se link jeg postet lenger opp et sted), så det skulle ikke være noe problem egentlig, men grunnen til at man reagerer på det må jo være at "jøde" faktisk har negative konnotasjoner på norsk, riktignok mindre i dag enn for f.eks 50 år siden.

Negerboller? Tja jeg vet ikke helt. Enkelte ord går ut på dato, jeg tror neger har gått ut på norsk. Jeg tror ikke det vil bli dypt savnet.

Internasjoalt bilr det jo spennende å se hva Peter Jackson gjør med remaken av Dambusters og hunden Nigger.

Her hjemme tror jeg jammen jeg skal starte en kampanje mot ordet trønder. Snakker om nedsettende.

Ben "uten bart" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.