Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Famefotografene

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 21:51   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Famefotografene

Mannen min er famefotograf, så jeg skal holde meg litt unna denne tråden så dere ikke blir redde for å si det dere mener, for alle har jo forskjellige formeninger om hvordan ting skal være.

Men en ting jeg er veldig glad for, og det er at de faktisk merker bildene sine med den c`en, for det mannen min gjør er faktisk et håndtverk på lik linje med det en møbelsnekker gjør feks, og han lever av at folk forstørrer bildene sine der og ikke kopierer dem på pc`en.
Tenk på hvordan det var før, da fikk man aldri med seg negativene hjem. Da fikk man små prøvebilder med vannmerke på for å forhindre kopiering. Noen syns fortsatt det er veldig stas med prøvebilder, men jeg personlig skjønner ikke hvordan fotografene kan leve med å levere fra seg arbeidet på den måten nå som folk scanner i vei og ikke kommer tilbake til fotografen for å forstørre.
Det sier også litt om fotoknudsen og andre nettleverandører da, når de er villige til å forstørre bilder som tydelig er beskyttet av copyrighten.

Ja, det er dyrt hos Fame, men jeg mener det er verdt det. (men jeg er jo litt innhabil til å uttale meg om akkurat det da)

Ang innrammingen av de minste forstørrelsene, så er det gjort slik nettop for at de skal kunne holde prisen nede på det nivået de er. De koster vel 995,- eller noe i 20x25 om jeg ikke husker feil.

Og vips så var jeg borte igjen...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.