Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Takk Irma!
Hvilken kommer fra oppvaskmaskinen og hvilken kommer fra avløpet? Den med bøy på kommer fra avløpet
Hvilken er for stor? Om jeg gjør det riktig, dvs at jeg skal stikke inn den fra oppvaskmaskinen i den fra avløpet så er omkretsen litt for stor på den fra oppvaskmaskinen. Det blir ikke tett for den fra oppvaskmaskinen bøyer seg litt innover (se et litt mørkere område på bildet).
Den metalldingsen som sitter på er en er en slangeklemme. Det er antageligvis bare å skru til slangeklemmen, hvis det ikke blir for mykt?Det var det jeg tenkte, men jeg har ikke prøvd. Jeg trodde bare ikke at jeg skulle få borte problemet oven om jeg gjør det.
Da må det isåfall prøves ut. Blir det lekkasje må det settes inn et skjøtestykke. Da må du ha en slangeklemme til. Jeg har en slangklemme til. Må jeg da ha et skjøtestykke som jeg sitter innefor de begge slangene? Kan jeg bare måle innerdiameteren på dem? Hvor får jeg kjøpt det jeg trenger?
Du må nok ha et skjøtestykke da, ja. De er av plast, og har riller og blir mindre og mindre i diameter, så den skal kunne passe flere forskjellige diametre. Så trer du begge slangene på hver sin ende av skjøtestykket, husk å tre på slangeklemmene utenpå slangene først. Så strammer du til klemmene. En sånn skjøt får du kjøpt i en rørleggerbutikk, f.eks. Comfort.