Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du uvenner i rl?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Har du uvenn(er) i rl?
Ja, jeg har uvenner, men det er ikke min skyld. 10 11,90%
Nei, jeg har ikke uvenner, men det er ikke min skyld. 4 4,76%
Ja, jeg hadde en uvenn, men vi buuuuet ham ut. 3 3,57%
Nei, jeg er for blomster og kjærlighet og fred. 10 11,90%
Ja. En jeg plager hele tiden. Fordi han fortjener det. 1 1,19%
Nei. 49 58,33%
Ja. (krever utdyping) 6 7,14%
Uvenn!? Kom hit så skal jeg vise deg uvenn, jeg!! 1 1,19%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 13:09   #61
Left
Passiv

Standard

Sv: Har du uvenner i rl?

Jeg krysset på JA, men det er feil for det jeg mente, var at det er folk jeg unngår, og som sikkert unngår meg, men vi er ikke uvenner slik at vi kranger og kjefter, vi bare unngår å omgåes mer enn nødvendig
Med andre ord folk jeg ikke liker.

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 13:21   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det er en ekskompis av mannen min som også er fadder til eldstemann.... Han vil jeg aldri snakke med igjen etter endel dritt han har gjort mot mannen min. (Av økonomisk art) Jeg blir faktisk kvalm og uvel hvis jeg ser han. Jeg kommer aldri til å ha noe med han å gjøre igjen. Ikke mannen min heller for den saks skyld.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 13:23   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og er dette egentlig gangsterprat? Når du kjenner noen du helst ikke bør møte (altså, i uvennskapsammenheng, sånn ellers kjenner vi vel begge mennesker vi ikke bør møte, men det er nesten i den andre enden av skalaen. ), hvordan fortsetter da en eventuell setning "Hvis jeg møtte Mrs NoGood på pub på fredag, da ville jeg/hun ....."
Slåss, liksom? Sagt stygge ord til hverandre? Sendt lange hovne blikk i hverandres retning? Kastet peanøtter?

Hvorfor bør du ikke møte dem?

Er du sånn gangster som også kvitter deg med mennesker?

Jeg hadde antageligvis prøvd å snike meg ut bakdøra, tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

aC er jo ekte mafiamedlem. Best å holde seg inne med henne.

( Si at hun er ung og pen, Kirsebær!)

Åh. Ja. Mhm, kom igjen, Kirsebær! :venter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 13:33   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nei, jeg skjønner fortsatt ikke helt. Hvis den ene velger å være uvenn med meg, så hjelper det vel ikke en pøkk om jeg sier at vi ikke er det? Men ja, i den grad jeg har gitt opp å forsøke å gjenopprette vennskapet, så er det vel min skyld til en viss grad.

Jeg vet ikke helt jeg. Hvis du ikke oppfører deg som om du er uvenn med noen så er du vel ikke det da? Når man velger å demonstrere sin misnøye så tar man jo aktivt del i uvennskapet? Gjør man ikke det da? Og jeg sier ikke at det er galt. Jeg sier bare at man tar aktivt del i det. Og at for mange er det veldig naturlig å reagere med å redemonstrere hvis den andre parten gjør det først.

Sitat:

Men det kan jeg leve med, altså.

Og det er jo fint. Jeg forsøker ikke å si til deg: "Fysj på deg! Du har en uvenn, det er teit! Og det er din skyld! :hoven: "

Jeg forsøker å si til alle "Hm. Du har en uvenn. Jeg skjønner det ikke. Og det er din egen feil"

Gammel 26-02-09, 13:35   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det ligger nok også noen klare forskjeller i definisjonene her. Jeg er ikke uvenner med nabodama bare fordi vi begge vet at vi ikke liker hverandre. Mens andre kanskje vil si at de er det i samme situasjon.

Gammel 26-02-09, 13:39   #66
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men det er ikke min skyld. Kusinen min, som også tok på seg forloverrollen da min egentlige forlover reiste på hyttetur (jada ) dreit skikkelig på draget da jeg ble gravid med Leo, og jeg bestemte meg for at før hun tok til seg det jeg sa, så orket jeg ikke ha mer å gjøre med henne. Halvannet år har gått, og vi har vært høflige når vi har møttes tilfeldig, men har ikke hatt noen bevisst kontakt. Jeg har prøvd å prate med henne på msn, men hun svarer kun i enstavelsesord, så da får det bare være. :roll:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:11   #67
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en som sluttet å være venner med meg over natta. Hennes betingelse for videre vennskap var at jeg skulle være uærlig og illojal mot en annen venn. Noe jeg ikke var villig til.

Vi hilser hvis vi treffes, men jeg tror hun fortsatt er sint på meg. Så jeg vil si at jeg har en uvenn, men at det ikke er min skyld.

Gammel 26-02-09, 14:18   #68
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har uvenner. Det er selvfølgelig ikke min skyld! Jeg er bare søt og snill og myk som en liten kanin.

Gammel 26-02-09, 14:23   #69
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er bare søt og snill og myk som en liten kanin.

Nettopp! Jeg også!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:05   #70
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, om det er noen som har vært ondskapsfull og slem mot meg, og jeg har mistet all respekt for personen og misliker dem sterkt.

Er jeg uvenn om jeg snakker iskaldt høflig men ikke noe mer?

Er jeg uvenn om jeg bare unngår personen?

Er jeg uvenn først når om jeg hadde prøvd å gjøre personen vondt tilbake?

På den ene siden så er det jo sånn at som oftest greier man å være høflig og saklig selv om man har hatt en konflikt. Men noen få mennesker er jo så drittsekker at det kanskje er vel så ærlig å ikke skjule hva man synes heller? Vet ikke? Altså, jeg synes ikke det hadde vært så problematisk å ha uvenner jeg altså i en sånn setting.

En annen ting er at det hadde vært litt morsomt å ha en fiende litt sånn som Harry Potter og Draco Malfoy, man er helt enig om at man er fiender og når den ene sier noe slemt så blir den andre sint med en gang og sier noe slemt tilbake. Jeg synes det hadde vært litt kult nesten.

Gammel 26-02-09, 15:08   #71
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke uvenner, men har mennesker som jeg har kuttet ut. Jeg har lang lunte, men idioti orker jeg bare ikke. :enkel:

Gammel 26-02-09, 15:25   #72
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen uvenner, tror jeg - men det finnes mennesker jeg misliker å være sammen med, så dermed unngår jeg så langt det lar seg gjøre å oppsøke disse.

Gammel 26-02-09, 16:06   #73
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men altså, om det er noen som har vært ondskapsfull og slem mot meg, og jeg har mistet all respekt for personen og misliker dem sterkt.

Er jeg uvenn om jeg snakker iskaldt høflig men ikke noe mer?

Er jeg uvenn om jeg bare unngår personen?

Er jeg uvenn først når om jeg hadde prøvd å gjøre personen vondt tilbake?

På den ene siden så er det jo sånn at som oftest greier man å være høflig og saklig selv om man har hatt en konflikt. Men noen få mennesker er jo så drittsekker at det kanskje er vel så ærlig å ikke skjule hva man synes heller? Vet ikke? Altså, jeg synes ikke det hadde vært så problematisk å ha uvenner jeg altså i en sånn setting.

En annen ting er at det hadde vært litt morsomt å ha en fiende litt sånn som Harry Potter og Draco Malfoy, man er helt enig om at man er fiender og når den ene sier noe slemt så blir den andre sint med en gang og sier noe slemt tilbake. Jeg synes det hadde vært litt kult nesten.

Jeg tenker at å være uvenn er en aktiv ting. Man går inn for å være uvenner.
Men det vil selvsagt være forskjellig fra person til person hvor man setter kravet for uvennskap.

Hvis man demonstrerer rundt hverandre, hvis man later som om man er høflig, men inni seg bare vil eksplodere, hvis man roper og krangler,
hvis likegyldigheten og normal høfligheten man påberoper seg ikke er ekte så vil jeg være tilbøyelig til å kalle det å være en aktiv part i et uvennskap.
Man kan ikke ikke være skyld i det.

Jeg hadde en person i livet mitt en gang der vi var veldig tydelige begge to på at vi ikke likte hverandre. Der var det aldri uvennskap kanskje, men mye latterliggjøring og håning av hverandre likevel. Og fnysing og himling over en lav sko. Men det var nesten litt hyggelig. Men så likte vi hverandrelitt likevel etter en stund og da ble det jo ikke det samme.

Det er selvsagt mer forståelig at noen er uvenner enn andre. Hvis Esme hadde tatt mannen til Skilpadda og Skilpadda brant ned huset til Esme, så hadde jeg ikke himlet så mye over at de var tydelige uvenner etterpå.

Gammel 26-02-09, 17:17   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg vet ikke om jeg mener det jeg mener lengre, så ikke skift definisjoner ut ifra hva jeg skriver. Huisk at jeg er febersyk og sånn.
Minst 37,9!

Gammel 26-02-09, 17:26   #75
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uvenn eller ikke komme overens med, det kommer vel an på.

En tidligere bekjent haaater meg av ymse årsaker, slik som at jeg har krevd at hun skulle betale tilbake penger hun skylder for å ha kjøpt en del ting. Jeg bryr meg ikke så mye om pengene, men at jentungen må lære å ta ansvar. Jeg har bare bedt henne betale, hun fikk også tilbud om å jobbe for beløpet, men hun orker jo ikke det. Dermed er alskens usannheter om meg ute på bygdemunne, men det bryr jeg meg enda mindre om, for folk oppfatter henne som halvpsykopat, noe som sikkert stemmer.

Utenom denne personen som tidvis har vært et stort irritasjonsmoment, har jeg vel aldri hatt uvenner, såvidt jeg vet.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 17:34   #76
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt usikker på defininsjonen av uvenn, men jeg kan fortelle at jeg har ett menneske jeg ikke snakker med og har brudt all kontakten med for noen år siden. Eller - helten brøt kontakten med ham fordi han ødela mellom oss, og satte oss opp mot hverandre. Jeg møtte ham på en fest en stund etter, og han passerte meg med to cm og overså meg fullstendig. Jaja, greit for meg. Det er kanskje en uvenn, for jeg forakter ham intenst. Renspikket psykopat, er han.
Jeg har noen mennesker jeg helst unngår, men vil ikke kalle det uvenner.

Gammel 26-02-09, 17:34   #77
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på en til jeg vil kalle uvenn - sæddama til helten.

Gammel 26-02-09, 17:35   #78
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

En helt normal setning.

Gammel 26-02-09, 17:53   #79
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva i all verden er en sæddame?

Gammel 26-02-09, 18:07   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, etter nøye overveielse:

Sitat:

"Jeg har muligens en uvenn, mens de andre gruffete menneskene i livet mitt bare er teite."

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.