|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Jeg har lest et sted, og jeg finner det ikke uansett hvor mye jeg googler, at barn under 5 år ikke skal spise sopp. Jeg husker ikke hvorfor, men mener det hadde noe å gjøre med at de ikke fordøyer det godt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Jeg var på soppkurs for noen år tilbake og ble fortalt at barn under 12 (!) ikke skulle spise sopp pga. det høye fiberinnholdet. Aner ikke om det er sant. Vil også gjerne vite dette. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Jeg fant dette:
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Det bekrefter det jeg trodde. Men hva med Quorn? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Fra hvor? De sier ingenting om dette med sopprotein og barns fordøyelse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Når det gjelder vanlig skogsopp, sjampinjong og østerssopp fra butikken er det gjerne litt begrenset hvor mye de helt små barna faktisk vil spise. Mine barn er oppvokst med sopp i kostholdet, men ingen av dem er likevel storspisere av sopp til tross for at de ikke er kresne eller småspiste på noen måte ellers. Jeg legger ingen begrensninger på mine barns inntak av sopp, men da tenker jeg på skogsopp og vanlige matsopp. Jeg er biolog med god greie på sopp.
|
|
|
#9 |
|
Har ingen tittel
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Jeg googler meg ihjel uten å finne noe. Finner ikke engang det du kopierte inn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Det jeg kopierte er fra Quorns egne sider, så ta det med en klype salt.
|
|
|
#11 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)Quorn produseres av kulturer av soppen Fusarium venenatum. Proteinene utvinnes antakeligvis fra store tanker med kulturer av denne soppen, og videreforedles til bruk i quorn.
|
|
|
#12 |
|
Har ingen tittel
Sv: Barn under 5 år og Quorn (og sopp)
Da tar jeg det med mye mer enn en klype salt. Men takk skal du ha. |
|
|