|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Rengjøring av stekeovnTips til hvordan jeg lettere kan få rengjort inni stekeovnen??
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Rengjøring av stekeovnMr Muscle Ovnsrens. Spray på, la virke over natta og vask av. Det funker faktisk. |
|
|
|
#4 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av stekeovnog det som ikke løsner, tar du med stålull.
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Rengjøring av stekeovn
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Rengjøring av stekeovnEt lite tips er å legge aluminiumsfolie i bunnen av ovnen. Da er det bare å bytte ut det innimellom. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
JA det skulle jeg til å skrive også!
|
|
|
#9 |
|
Skal rømme
|
Sv: Rengjøring av stekeovnVi har det, men det blir jo fullt av dritt i den for det. Og da kan man ikke bruke mr muscle visstnok, så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med den.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Åh? Jeg trodde det bare var å skru opp til 500 grader, og vips! så var den ren, jeg. |
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Rengjøring av stekeovnJeg brukte cillit bang i dag,den til fett. Sprayet på børstet litt med en oppvask børste og tørket vekk med klut, dette gjorde jeg 2 ganger og så var den fin. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
trøtt
|
Det er sånn.
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Rengjøring av stekeovnMr Muscle gjorde susen nå når jeg endelig fikk fingeren ut. Komfyren vår er visst selvrensende, men det var litt av en jobb allikevel - dog var det supert med Mr Muscle, så takk for det ståltipset!
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Rengjøring av stekeovnVi flytter i morgen og skal vaske ut på lørdag, og vi har integrert komfyr så den må jo vaskes helt ren før vi flytter ut. Grøss. Jeg har jo vasket den før men får den liksom aldri helt ren, og går det an å ta av de rillegreiene på sidene? For jeg klarer jo ikke å vaske skikkelig mellom dem! Og platene? Det eneste som har funket på platene var kaustisk soda, men da hadde jeg badekar og nå har jeg ikke det så jeg kan ikke legge dem oppi løsningen. Ikke er det vel bra for rørene heller.
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Rengjøring av stekeovnDet går an å ta av rillene i vår, i hvert fall. Skyv opp og dra ut. Eller noe slikt.
|
|
|
#16 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Rengjøring av stekeovnGår fint å fjerne rillene inni vår komfyr også; du må gjerne løfte og vippe litt på de; nesten som slike knagger og hyller i reoler på butikken.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Rengjøring av stekeovnFlott, tusen takk. Det skal jeg prøve! Jeg har prøvd å bruke stålull på stekeplatene og de blir jo litt renere, men de er blitt sorte flere steder (de er grå) og det nytter ikke å få vekk, ikke uten kaustisk soda tror jeg. Flekkene sitter liksom INNI platene, om dere skjønner. Tips? Eller må jeg kjøpe nye plater? *dåne*
|
![]() |
|
|