|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenMandag denne uken stod det oppslag i barnehagen at det har vært et tilfelle av hjernehinnebetennelse i bhagen. Det var et kort skriv, ingen detaljer annet en at dette var en alvorlig sykdom og så en "fakta" liste over hva man må være oppmerksom på. Det var et særdeles dårlig informasjon fra bhagens sin side. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenDet er jo ikke sikkert det var smittsom hjernehinnebetennelse? Det er vel det første man må finne ut, før man begynner å dele ut antibiotika? |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagen
Så rart at de ikke har stengt barnehagen da??? |
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Nettopp. Vi foreldre reagerer også på at ingen tiltak overhode blir iverksatt. Barnet ble sykt forrige uke, endte opp på sykehus på fredag når diagnose ble konstatert og det står en lapp på døren når vi henter på mandag?? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenTakk for link Propella. Det var jo tragisk det tilfelle i Oppegård der barnet døde, det var også B typen som gutten i vår barnehage fikk. Nå var det vel forrige onsdag han ble syk, det er nå 8 dager siden så vi kan visstnok snart være sikre på at ingen andre er smittet (maks inkubasjonstid 10 dager). Det er uansett sikkelig ekkelt ... hjernehinnebetennelse er og forblir de store skrekken for meg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenHar barnehagen blitt vasket ned da?
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Nope, ingen tiltak er satt i gang. Jeg spurte om de f.eks kunne la være å bruke drikkeflasker en periode (de drikker jo av hverandres flasker hele tiden) og kanskje være ekstra oppmerksomme på visse ting men nei, hadde ingen hensikt sa bydelsoverlegen. Det er nettopp dette vi foreldre er litt frustert over, vel ikke så rent lite, vi er oppgitte over at ingenting blir foretatt men visstnok følger de Folkehelseinstituttet og gjeldende regler. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenJeg er litt usikker på om du er oppgitt over bydelsoverlegen eller barnehagen? For sistnevnte følger vel bare råd og anbefalinger derfra, og hvis han forholder seg til regler og rutiner som fra Folkehelsa, så bør man vel gå utifra at det er bra nok.
|
|
|
#12 |
|
anglofil
Jeg og andre foreldre er oppgitt over begge. Barnehagen for dårlig og sen informasjon og bydelsoverlegen for å ikke svare i detalj på alle spørsmål som ble spurt. Siden det ser ut til å være forskjellig praksis på hva slags forebyggende tiltak som blir satt i verk så spør jeg altså om noen her inne har opplevd det samme og hva som da skjedde ... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenI min lokalavis stod det nylig en artikkel om tiltak som er satt i verk i forbindelse med et utbrudd ( et barn) som fikk strepokokker som var multiresistente.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenSå skummelt, Lisa. Jeg vet ingenting om retningslinjene når slike ting oppstår, men jeg syns barnehagen burde vært flinkere på kommunikasjonen og informasjonen gitt til dere foreldre. Da ville dere følt dere mindre usikre og redde, og det er viktig.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenJeg vet heller ikke hvordan retningslinjene på slike ting er, og hadde som barnehageansatt tatt kontakt med kommunelegen for råd.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenhttp://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:5800:79:::0:0
|
|
|
#19 |
|
anglofil
Sv: Tilfelle av hjernehinnebetennelse i barnehagenTakk for tilbakemeldinger alle sammen. Barnehagen har delvis lagt seg flat og beklaget dårlig informasjon. Visstnok fikk de info fra Ullevål på en fredag ettermiddag (før barnehagen stengte) at det var et farlig tilfelle av hjernehinnebetennelse. Likevel hengte de ikke opp lapp før på mandag ettermiddag, og på denne lappen stod det ikke engang hvilke avd barnet gikk på eller noe videre informasjon om hvordan det gikk med barnet. |
|
|
|
![]() |
|
|