Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 00:34   #321
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Man kan si at vaksiner er 42.

Gammel 27-02-09, 00:34   #322
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg som var skråsikker på at MMR var nøkkelen til huset mitt.

Gammel 27-02-09, 00:37   #323
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Er du hundre prosent sikker på at vaksiner er svaret da?? Kan leger og helsesøstre garantere deg helt friske og fine unger frem til de dør ved alderdom? Hvorfor tåler dere ikke å se dere litt rundt, og lete etter svar på hvorfor flere og flere får konsentrasjonsproblemer, kreft, ad/hd, astma, eksem og allergier?? Jeg er ikke sikker, legene er ikke sikre, og heller ikke dere her på FP kan vite 100% sikkert at vaksiner er nøkkelen til alt!

Det er nå vel du og dine likesinnede som tror at vaksiner er årsaken til alt dette her. Og ja, jeg er 100 % sikker på at det er ikke noen annen måte å forhindre barnesykdommer enn vaksiner for tiden. Det er det aller beste vi har.

At flere får konsentrasjonsproblemer kan like godt ha årsak i kulturelle forhold, at adhd og autisme øker er høyst sannsynlig pga at diagnosekriteriene har forandret seg og at man er mer obs på det. Og så videre og så videre. At dere har hektet dere opp i en eventuell sammenheng mellom MMR-vaksine og autisme til tross for at det er grundig bevist at det ikke er noen sammenheng og at Wakefield har innrømmet at han jukset på den studien som startet hele hysteriet, er så blindt. Jeg fatter ikke at det ikke går an å skjønne at dere har tatt feil.

At du for alvor tror at du er mer opptatt av, og vet mer om dette enn alle oss andre er ufattelig provoserende.

Gammel 27-02-09, 00:42   #324
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det rare er at jeg vet om flere vaksinemotstandere som hadde gjerne benyttet seg av en HIV-vaksine om det fantes. Jeg har spurt og flere har sagt at det ville de ha gjort. Og vet dere hva de sier årsaken er? Jo, HIV er farlig nemlig.

Så det dreier seg vel om en total fornekting på at barnesykdommer kan være farlige, det er rett og slett historieløshet.

Gammel 27-02-09, 00:43   #325
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo se på hva som har skjedd i Afrika de siste årene, med barna der, etter at man begynte storstilt vaksinering ...

http://www.who.int/mediacentre/news/.../en/index.html

Men det er sikkert bare løgn og fabrikasjoner. Egentlig er det healere og kjøttboller som har skylden.

Gammel 27-02-09, 00:44   #326
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

esme: ja alt er vår feil.

Vet ikke hvem som er hjernevasket jeg her.

Jeg har da for F ikke sagt at jeg kan alt om dette, eller er mest opptatt av dette. Men ja, jeg leser en del om vaksiner, hva de inneholder og hvordan de skal virke ja. Men man MÅ ikke ta dem, vet du. Det er fortsatt et valg man kan ta. Og hva med å respektere andre for andres valg?

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:44   #327
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet om et menneske som ikke vaksinerer ungen fordi hun flere ganger hadde sendt mail uten å få svar på hva for skumle greier vaksinene inneholdt. Det var lixom bare så hemmelig, tydelig at noen hadde noe å skjule.

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:45   #328
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Her har det skjedd litt ting siden sist ja. Eller ikke?

Det er vanskelig å forstå hvordan noen kan vrenge på sannheten på denne måten.
Her brukes det argumenter som går ut på ting som er motbevist for lengst, som f.eks. autisme.

Gammel 27-02-09, 00:45   #329
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

esme: ja alt er vår feil.

Vet ikke hvem som er hjernevasket jeg her.

Jeg har da for F ikke sagt at jeg kan alt om dette, eller er mest opptatt av dette. Men ja, jeg leser en del om vaksiner, hva de inneholder og hvordan de skal virke ja. Men man MÅ ikke ta dem, vet du. Det er fortsatt et valg man kan ta. Og hva med å respektere andre for andres valg?

Det er et valg jeg ikke kan respektere. Det er egoistisk, og det får meg til å tvile sterkt på dine vurderingsevner.

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:46   #330
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du framstår ikke spesielt voksen og moden i denne debatten. Er det noen her som har sagt at vaksiner er nøkkelen til alt? Er du i det hele tatt interessert i å lese faglige begrunnede argumenter for vaksineprogram og hvorfor alle bør følge dem? Eller har du bare forlest deg på antiargumenter som ikke er faglig begrunnet, og derfor velger å argumentere på denne måten, altså bare slenge ut påstander og ikke fakta.

Har du lest alt da? Når tutta la ut linker gadd dere ikke lese. Hvorfor ikke? Jeg har mine grunner og står for dem.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:48   #331
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er nå vel du og dine likesinnede som tror at vaksiner er årsaken til alt dette her. Og ja, jeg er 100 % sikker på at det er ikke noen annen måte å forhindre barnesykdommer enn vaksiner for tiden. Det er det aller beste vi har.

At flere får konsentrasjonsproblemer kan like godt ha årsak i kulturelle forhold, at adhd og autisme øker er høyst sannsynlig pga at diagnosekriteriene har forandret seg og at man er mer obs på det. Og så videre og så videre. At dere har hektet dere opp i en eventuell sammenheng mellom MMR-vaksine og autisme til tross for at det er grundig bevist at det ikke er noen sammenheng og at Wakefield har innrømmet at han jukset på den studien som startet hele hysteriet, er så blindt. Jeg fatter ikke at det ikke går an å skjønne at dere har tatt feil.

At du for alvor tror at du er mer opptatt av, og vet mer om dette enn alle oss andre er ufattelig provoserende.

At jeg er enig med Esme er det ikke tvil om.
Jeg tror ikke et sekund på at det er vaksiner som er skyld i ADHD, astma, allergi, autisme osv.
Jeg tror nok heller man må utvide horisonten sin litt, og se på alt vi omgir oss med. Det finnes ikke mye matvarer uten tilsetningstoffer i en eller annen form? Avgasser fra hus, biler, og forurensning forøvrig, og ikke minst at veldig mange av oss har blitt en gjeng med sofagriser. I tillegg skal alt være så rent og sterilt, at man får jo ikke bygget opp noe immunforsvar som står imot når det gjelder. Min personlige mening er nok at alle disse tingene er sterkt medvirkende til astma, allergi, konsentrasjonsvansker osv.

Gammel 27-02-09, 00:48   #332
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Har du lest alt da? Når tutta la ut linker gadd dere ikke lese. Hvorfor ikke? Jeg har mine grunner og står for dem.

Jo, jeg leste, ganske mye faktisk. Satt og humret for meg selv.
At noen i det hele tatt kan tro på det som står er helt utrolig.

Gammel 27-02-09, 00:48   #333
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Kråka: Du har da så visst ingen grunner. Pisspreik.

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:49   #334
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Er du hundre prosent sikker på at vaksiner er svaret da?? Kan leger og helsesøstre garantere deg helt friske og fine unger frem til de dør ved alderdom? Hvorfor tåler dere ikke å se dere litt rundt, og lete etter svar på hvorfor flere og flere får konsentrasjonsproblemer, kreft, ad/hd, astma, eksem og allergier?? Jeg er ikke sikker, legene er ikke sikre, og heller ikke dere her på FP kan vite 100% sikkert at vaksiner er nøkkelen til alt!

Nei, jeg tror ikke at vaksinen vil holde mine barn friske frem til de dør av alderdom. Det er faktisk lite sannsynlig. Det jeg derimot tror er at de vil slippe å få farlige barnesykdommer som de i verste fall dør av som barn. At mine barn har astma og allergi har ikke noe med vaksinen å gjøre. Det er heller arv som er avgjørende for det. Når begge foreldrene har astma/allergi er det ca 70 % sannsynlighet at barna vil få det. Så det faktum at bare et av mine tre barn har fått astma og allergi vil jeg si er bra.

At flere får konsentrasjonspropblemer, ADHD og autisme tror jeg heller kommer av at man er mer oppmerksom på det. Man har større mulighet for å utrede og hjelpe idag enn for 30, 40, 50, 60, 70 år siden. Det sammen med samfunnets endrede krav som krever mer av barna gjør at de som tidligere tok en praktisk utdanning faller utenfor.

Jeg tror ikke at vaksiner er løsningen for alt. Jeg tror den beste løsningen vi har i forhold de barnesykdommer som vi vaksinerer mot idag. Det er heller ingen som sier at vaksiner er nøkkelen til alt. Det vi sier at det er det beste verktøyet vi har. Hvorfor ikke bruke det når man vet at alternativet er sykdom, funksjonshemminger og i verste fall døden?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vaksiner er selvsagt ikke nøkkelen til alt, men vaksiner beskytter mot sykdommer som i sin ytterste konsekvens kan føre til hjerneskade, alvorlige funksjonshemminger og død.

Det å si at man ikke vil vaksinere fordi vaksine kan føre til økt hyppighet av astma, er som å si at man ikke vil bruke bilbelte fordi bruk av bilbelte fører til økt hyppighet av ribbensbrudd.

Gammel 27-02-09, 00:50   #335
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mange som leste linkene som ble lagt ut a Tutta.
Jeg og flere med meg trodde det var tull og noe som ble lagt ut for å vise hvilke tåpelige artikler som ble lagt til grunn for å ikke vaksinere.

Gammel 27-02-09, 00:50   #336
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

De ble jo lest masse av, leste du ikke hva som ble sitert derfra og inn hit?

Hvilke grunner har du da? Bare at siden man kan velge har du valgt å ikke følge massene?

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:50   #337
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

'

Jo, og linkene er ikke gode, så hvis du har basert din beslutning på dem, så er det sannsynligvis ikke en god vurdering, men det tviler jeg på at du innser. Og jeg håper vi ikke får oppbluss og nye epidemier her i Norge pga at antallet av dere øker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:51   #338
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det dreier seg vel om en total fornekting på at barnesykdommer kan være farlige, det er rett og slett historieløshet.

Jeg finner ikke den fine linken min igjen, så jeg har ikke noen kilde på dette på stående fot, men før det ble innført meslingevaksine i Norge, døde fire barn av meslinger hvert år i "normalår". Dette var bare de som faktisk døde av meslingene, de som døde av en følgesykdom som lunge- eller hjernebetennelse, var ikke med i statistikken.

I epidemiår, døde det langt fler: I den siste store meslingepidemien i Norge, før man begynte å vaksinere, døde 25 barn av meslinger. Jeg mener å huske at dette var på 50-tallet. Meslingevaksinen ble innført i 1969, så hygiene og renslighet hadde vært til stede i flere tiår allerede, og likevel døde mange barn av meslinger helt frem til man begynte å vaksinere.

Det å si at barnesykdommer ikke er farlig, er ren uvitenhet.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 00:52   #339
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det sitter forøvrig nok en god del mennesker i norske fengsel som med utredning for ADHD og medisinering ille vært et helt annet sted i dag.
Men ADHD og ADD er ganske "nye" diagnoser.

Gammel 27-02-09, 00:53   #340
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det sitter forøvrig nok en god del mennesker i norske fengsel som med utredning for ADHD og medisinering ille vært et helt annet sted i dag.
Men ADHD og ADD er ganske "nye" diagnoser.

Det er jo alle disse innenfor autismespekteret også. Før så var man bare "vanskelig", "åndssvak", "idiot" og andre, flotte betegnelser.

Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.