Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kesam i vafler?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 17:25   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kesam i vafler?

Kan man bruke kesam (0,1) i vafler, pannekaker eller annen bakst?

Gammel 27-02-09, 17:49   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kesam i vafler?

Jada!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 17:51   #3
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Alt kan omtrent puttes i vafler når det kommer til melkeprodukter. Kesam er kjempe godt i i både vafler, pannekaker, muffins etc.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 18:04   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

I går laget jeg vaffelrøre av alt som var gått ut på dato i kjøleskapet. Lettmelk, kesam, vaniljekesam og rømme. Grovt mel, litt sukker, egg og natron og du har kveldsmaten vår i går og middagen vår i dag. Til kvelds skal vi ha nachos.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 20:00   #5
Lita
Passiv

Standard

Det er faktisk veldig godt med kesam i vafler!!

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 20:24   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

I går laget jeg vaffelrøre av alt som var gått ut på dato i kjøleskapet. Lettmelk, kesam, vaniljekesam og rømme. Grovt mel, litt sukker, egg og natron og du har kveldsmaten vår i går og middagen vår i dag.

Sånn gjør jeg også når det nærmer seg datoen, eller når den akkurat har gått ut.

Gammel 27-02-09, 20:37   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Kesam går veldig bra, jeg bruker til og med yoghurt. :vill og gal:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 17:59   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Kesam går veldig bra, jeg bruker til og med yoghurt. :vill og gal:

Yoghurt er jo godt i vafler. På "Det søte liv" finnes en yoghurtvaffel oppskrift. Syns det var godt jeg. Hadde 2 finraspete gulrøtter oppi i tillegg

Gammel 28-02-09, 19:38   #9
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag laget jeg lapper/vafler av rester fra kjøleskapet. Det ble litt kokt ris, litt vaniljeyoghurt, litt pisket krem, litt rømme, litt havregryn, litt hvetemel, litt sukrin, litt smeltet smør og masse egg. Vaniljesukker, bakepulver, natron og kardemomme. Jeg bruker bare stavmikseren, så blir det en jevn røre. Gjett om de de spiste!

Gammel 28-02-09, 19:45   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ris? Jøss. Det går visst an å lage vafler av alt, hehe. Gulrøtter er visst også godt i, blir sikkert litt gulrotkake-aktig.

Gammel 28-02-09, 19:45   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Ris går veldig bra. Alt kan brukes til vafler.

Gammel 28-02-09, 19:56   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Grøtris og gulrøtter har i alle fall jeg prøvd.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 09:02   #13
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Jeg laget grøt i går, men i all kaoset så glemte jeg å legge restene i kjøleskapet, så her står de på komfyren og forderves

Gammel 01-03-09, 09:35   #14
Holca
Nybegynner

Holca sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Holca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå fikk jeg veldig lyst på vafler!

Holca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 09:52   #15
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Jeg steker vafler nå jeg, med masse raspet gulrot i. Det er godt og sunt(håper jeg da )

Gammel 01-03-09, 09:53   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal også lage vafler!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.