|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen
Hun er helt sikkert kjekk og grei privat, men hun driver en politikk. Man trenger ikke være enig med henne, men kalle henne uspiselig er for drøyt. |
|
|
|
|
|
#242 |
|
Passiv
|
Hm. Jeg tror ikke Siv og jeg er særlig kompatible på privaten heller, så jeg står for det jeg har sagt. |
|
|
|
#243 |
|
Ekvilist
|
Jeg siterer meg selv og viser til ny Frp-måling. Akkurat som jeg forventet.
Er du morsom nå? Har du ikke fulgt med på TV de siste årene? Uspiselig er et mildt uttrykk i min ordbok når det kommer til Siv Jensen.
|
|
|
#244 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Politikken hun driver gjør hun av personlig overbevisning, ikke fordi det er jobben hennes. Uspiselig er rette ordet å bruke her.
|
|
|
|
#245 |
|
Pulled back in
Det er det mange av oss som har. Hadde vi satt oss ned og sammenlignet tror jeg listene våre hadde vært veldig like.
|
|
|
|
#246 |
|
Ustabil
|
Sv: Siv JensenDen siste meningsmålingen tyder etter min oppfatning på at mange nordmenn er bekymret for "snik-islamisering". Det syns jeg er en bekymring politikere burde ta på alvor, i stedet for å stemple folk som rasister og idioter. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Også Osama bin Laden driv ein politikk, og er sikkert kjekk og grei privat... |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Passiv
|
Det er mange rasister og idioter i det norske samfunn, og jeg synes det er bekymringsverdig at det finnes politikere som ikke nøler med fyre oppunder grumsete tankegods. Det er greit å være bekymret - jeg er også bekymret for radikaliseringen innen islam som kan få store grupperinger til å gå berserk over noen karikaturtegninger - men debatten om snikislamisering handler ikke om frykt. Det er en populistisk og oppkonstruert problemstilling for å rettferdiggjøre et menneskesyn som ikke hører hjemme i vårt samfunn. |
|
|
|
#249 |
|
Pulled back in
Sv: Siv JensenDet må også legges til at det er svært vanskelig å føre en kontruktiv debatt når den ene siden hele tiden spiller på følelser og en forenklet virkelighetsoppfatning.
|
|
|
|
#250 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Siv JensenOgså handlar det til sjuande og sist om at ein må vise respekt for andre sine kulturar om ein skal komme nokon veg i forhold til endringar av innprenta "kunnskap". Eg tvilar på at særleg mange omskjærer jentebarna sine av vond vilje. Det handlar om kulturelle tradisjonar som ein må bruke kommunikasjon og gode argument for å bekjempe. |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv JensenJeg hørte en nordnorsk Frp-politiker på radioen i kveld, han snakket denne gang om sniksamisering. Det gikk på at samer krevde mer innflytelse i samfunnet enn de hadde hatt tidligere. Han mente det var de samme mekanismene som ved snikislamisering. Jeg fikk dessverre ikke med meg hva galt samene har gjort denne gangen.
|
|
|
#252 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Kanskje det var dette han fikk i vrangstrupen?
|
|
|
#253 |
|
Ekvilist
|
Oi, han talte ikke samenes sak særlig vel. Snakk om å kaste stein i glasshus.
|
|
|
#256 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Siv JensenUansett er hvertfall snikfremskrittspartifiseringen her i landet et faktum. |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Og der er "snik"-ordbruken berettiga, all den tid svært mange FrP-veljarar ikkje anar kva dei stemmer på. |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Passiv
|
Sv: Siv JensenEtter denne siste meningsmålingen er det på tide å si det igjen: Det må opp til vurdering om demokratiet i Norge er i ferd med å utspille sin rolle. Når snart hver tredje nordmann er villig til å stemme frp fordi de bruker ord som snikislamisering uten minste interesse for hva de får med på kjøpet av politisk galskap så blir jeg oppriktig bekymret over om vi kanskje ikke burde ha stemmerett? |
|
|
|
#259 |
|
Ferdig!
Sv: Siv JensenHar aldri klart dama. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Pulled back in
Vel, de har jo brent seg på fremmede kulturer før kan man si. Jeg ville også vært noe skeptisk.
|
|
![]() |
|
|