Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 13:24   #241
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Blir den dama bare mer og mer uspiselig, eller er det toleransegrensen min som er stadig lavere?

Hun er helt sikkert kjekk og grei privat, men hun driver en politikk. Man trenger ikke være enig med henne, men kalle henne uspiselig er for drøyt.
Hun er et menneske hun også.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:29   #242
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Hun er helt sikkert kjekk og grei privat, men hun driver en politikk. Man trenger ikke være enig med henne, men kalle henne uspiselig er for drøyt.

Hm. Jeg tror ikke Siv og jeg er særlig kompatible på privaten heller, så jeg står for det jeg har sagt. Men selv om linken min (med overlegg) kom først i andre innlegg, så var det faktisk de politiske utspillene hennes jeg siktet til.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 14:38   #243
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå er det nettopp Frp sitt verdisyn partiet trekker velgere på, så dessverre må vi nok ta disse utspillene alvorlig.

Dette er så vidt jeg har skjønt bekreftet via spørreunderssøkelser og statistikk. Iallefall ut i fra det jeg leste i boka Frp-koden. Folk stemmer på Frp fordi på grunn av (den manglende) miljøpolitikken, fremmedfiendligheten og den generelle sytingen som har med verdispørsmål å gjøre. At Frp vil rasere fagforeningene og store deler av det Frp står for økonomipolitisk er Frp sine velgere veldig i mot. Problemet er at Frp får blest om verdispørsmålene, det er disse tingene som gir dem velgere. Ikke så rart at Siv Jensen bruker store ord som snik-islamisering. Hun vet at det trekker velgere, og får fokus bort fra en økonomisk politikk som er helt hinsides.

Jeg siterer meg selv og viser til ny Frp-måling. Akkurat som jeg forventet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=558869

Er du morsom nå? Har du ikke fulgt med på TV de siste årene? Uspiselig er et mildt uttrykk i min ordbok når det kommer til Siv Jensen.

Gammel 27-02-09, 15:11   #244
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Politikken hun driver gjør hun av personlig overbevisning, ikke fordi det er jobben hennes. Uspiselig er rette ordet å bruke her.

Gammel 27-02-09, 15:13   #245
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Forøvrig skal jeg være såpass ærlig (eller diskriminerende i noens øyne?) å si at jeg har veldig ulik erfaring med ulike innvandrergrupper. Mange finner jeg veldig imøtekommende, ressurssterke, interesserte i å fungere godt i barnehagen etc., hyggelige og rett og slett likandes folk. Så finnes det en annen gruppe som jeg dessverre ikke har særlig god erfaring med.

Det er det mange av oss som har. Hadde vi satt oss ned og sammenlignet tror jeg listene våre hadde vært veldig like.

Gammel 27-02-09, 16:28   #246
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Den siste meningsmålingen tyder etter min oppfatning på at mange nordmenn er bekymret for "snik-islamisering". Det syns jeg er en bekymring politikere burde ta på alvor, i stedet for å stemple folk som rasister og idioter.

I forhold til integrering (jeg ser debatten har sporet ut siden sist jeg var pålogget) så tror jeg at mye av utfordringen ligger i demografien.

Jeg tror alle kjenner vellykkede innvandrere. Den koselige familien i nabolaget, eller familien til den gutten i klassen til en av ungene, eller kollegaen, osv.

Samtidig tror jeg vi alle vet om en god del innvandrere som vi ikke kjenner. Jeg så en statistikk for en tid tilbake, om asylsøkere / flyktninger. Altså ikke innvandrere fra EU-området, ikke vestlige innvandrere, men personer som har søkt om politisk asyl, evt. fått det, og blitt bosatt som flyktninger.

Nå husker jeg ikke tallene, men det var enorm overvekt av unge menn. Ca 16-25 år. Mener å huske det var rundt 90 %. (Men ta tallet med en klype salt, husker ikke helt).

Unge menn. Ferdie med grunnskolen. Ikke noe særlig annen utdanning. Lite jobb-erfaring. Kommer alene. Familie og nettverk i hjemlandet. Jeg tror at mange av dem mer eller mindre er blitt "fremmedarbeidere" når de vel har blitt bosatt. De er ikke her for å innkluderes og integreres. De har forlatt hjemlandet fordi forholdene der var utålelige. Og de ønsker et trygt sted å bo, de ønsker å tjene penger, og mange av dem sender penger hjem til familien.

De fleste suksess-historiene vi hører om integrering av innvandrere går på kvinner og familier. Foreldre som kommer med barn (eller får barn i Norge) ser at barna må integreres til en viss grad. De må gå på skole, treffe jevnaldrende, være med på ting og tang.

Men unge menn? Så lenge at disse unge mennene utgjør en så stor andel av den totale strømmen av asylsøkere så vil integreringen være vanskelig, det er jeg overbevist om.

Det er enklere å invitere en nabofamilie med unger på ens egen alder over på grilling i hagen, enn å invitere de 8 ungguttene i den kommunale boligen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 19:43   #247
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også Osama bin Laden driv ein politikk, og er sikkert kjekk og grei privat...

:hadde eit anna godt døme, men ville ikkje hitle ein god debatt :

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 21:07   #248
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Den siste meningsmålingen tyder etter min oppfatning på at mange nordmenn er bekymret for "snik-islamisering". Det syns jeg er en bekymring politikere burde ta på alvor, i stedet for å stemple folk som rasister og idioter.

Det er mange rasister og idioter i det norske samfunn, og jeg synes det er bekymringsverdig at det finnes politikere som ikke nøler med fyre oppunder grumsete tankegods. Det er greit å være bekymret - jeg er også bekymret for radikaliseringen innen islam som kan få store grupperinger til å gå berserk over noen karikaturtegninger - men debatten om snikislamisering handler ikke om frykt. Det er en populistisk og oppkonstruert problemstilling for å rettferdiggjøre et menneskesyn som ikke hører hjemme i vårt samfunn.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 21:31   #249
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Standard

Det må også legges til at det er svært vanskelig å føre en kontruktiv debatt når den ene siden hele tiden spiller på følelser og en forenklet virkelighetsoppfatning.

Gammel 27-02-09, 21:36   #250
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også handlar det til sjuande og sist om at ein må vise respekt for andre sine kulturar om ein skal komme nokon veg i forhold til endringar av innprenta "kunnskap". Eg tvilar på at særleg mange omskjærer jentebarna sine av vond vilje. Det handlar om kulturelle tradisjonar som ein må bruke kommunikasjon og gode argument for å bekjempe.

Gammel 27-02-09, 22:06   #251
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hørte en nordnorsk Frp-politiker på radioen i kveld, han snakket denne gang om sniksamisering. Det gikk på at samer krevde mer innflytelse i samfunnet enn de hadde hatt tidligere. Han mente det var de samme mekanismene som ved snikislamisering. Jeg fikk dessverre ikke med meg hva galt samene har gjort denne gangen.

En ting jeg har tenkt på. Hva menes egentlig med ordet snik? For meg innebærer det å lirke og luske og lure, gjøre noe og håpe at andre ikke oppdager det. Et eller annet som skjer gjennom bakdøra liksom. Hvem er det som har sneket? Når en politiker med innvandrerbakgrunn foreslår tilrettelegging for eldre innvandrere, sniker hun? Eller når enkelte innvandrere med innvandrerbakgrunn ytrer ønske om fri på sine høytidsdager, sniker han? Er det å kreve større innflytelse i samfunnet å snike seg til noe?

Gammel 27-02-09, 22:11   #252
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hørte en nordnorsk Frp-politiker på radioen i kveld, han snakket denne gang om sniksamisering. Det gikk på at samer krevde mer innflytelse i samfunnet enn de hadde hatt tidligere. Han mente det var de samme mekanismene som ved snikislamisering. Jeg fikk dessverre ikke med meg hva galt samene har gjort denne gangen.

Kanskje det var dette han fikk i vrangstrupen?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.6486164

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:14   #253
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kanskje det var dette han fikk i vrangstrupen?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.6486164

Oi, han talte ikke samenes sak særlig vel. Snakk om å kaste stein i glasshus.

Gammel 27-02-09, 22:30   #254
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snikislamisering ble tatt opp på en svært eksemplarisk måte på Petre i dag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:49   #255
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Snikislamisering ble tatt opp på en svært eksemplarisk måte på Petre i dag.

Link?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:50   #256
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett er hvertfall snikfremskrittspartifiseringen her i landet et faktum.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:52   #257
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Uansett er hvertfall snikfremskrittspartifiseringen her i landet et faktum.

Og der er "snik"-ordbruken berettiga, all den tid svært mange FrP-veljarar ikkje anar kva dei stemmer på.

Gammel 28-02-09, 09:53   #258
Slettet bruker
Passiv

Standard

Etter denne siste meningsmålingen er det på tide å si det igjen: Det må opp til vurdering om demokratiet i Norge er i ferd med å utspille sin rolle. Når snart hver tredje nordmann er villig til å stemme frp fordi de bruker ord som snikislamisering uten minste interesse for hva de får med på kjøpet av politisk galskap så blir jeg oppriktig bekymret over om vi kanskje ikke burde ha stemmerett?

Og det med snik. Er det å fremme det man mener det samme som å snike for alle eller er det bare de som er brune i huden som sniker hvis de prøver å overbevise om det de mener?

Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:24   #259
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har aldri klart dama.
Desverre har vi et svært liktklingende navn og når jeg sier navnet mitt forbinner alle det med henne. : hipp hurra:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:44   #260
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Standard

Oi, han talte ikke samenes sak særlig vel. Snakk om å kaste stein i glasshus.

Vel, de har jo brent seg på fremmede kulturer før kan man si. Jeg ville også vært noe skeptisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.