Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 14:02   #561
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Hvorfor bruke historien til å lære av, når man like greit kan gå gjennom akkurat det samme selv generasjon etter generasjon. Det er jo tross alt karakterdannende. Da er det kanskje ikke så rart at mange av oss er så ufine, vi har jo tross alt ikke hatt meslinger.

Gammel 28-02-09, 14:07   #562
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Man kan få alle sykdommene selv om man vaksinerer vet dere.

Ja, for det finnes alltid noen nek som ikke vaksinerer fordi Atle Johan Løvaas og hans likemenn sier det er faaaali.

Gammel 28-02-09, 14:18   #563
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Takket være denne diskusjonen har jeg i det minste kommet over mye interesant lesning

Her f.eks.

Sakset fra siden:

Sitat:

Helt fra vi blir født blir vi bombardert med ytre faktorer som prøver å bryte ned forsvaret vårt, slik at vi mister muligheten til å bygge opp et effektivt forsvarssystem. Ved massiv vaksinasjon allerede fra 3 måneders alder gir vi beskjed til barnet og hans immunsystem at hans eget system ikke er til å stole på og må beskyttes av noe utenforliggende. Det er ikke bare immunsystemet hans som svekkes, men personligheten hans får beskjed om at han ikke er bra nok, og at han må bli avhengig av andre i stedet for å stole på sin egen vitalitet og kraft.

: i fare for å bli totalt usakelig:

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 14:22   #564
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Ja og det er ikke dumme påstander han kommer med. Jeg velger å tro dette, så hva dere tror er opp til dere. Men får gjenta at det er ikke bare pga hans Sannhet om vaksiner jeg ikke vaksinerer.( altså boken som jeg har lest, ikke hva han Atle sa )

Når folkemedisinen ikke virker tyr mange til homeopati, akupunktur, soneterapi, healing eller annet. Mener dere at alle disse er dumme?

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 14:25   #565
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har selv hatt effekt av akupunktur, men det er ikke det samme som at jeg velger å spille russisk-rulett med mine barns helse.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 14:26   #566
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når folkemedisinen ikke virker tyr mange til homeopati, akupunktur, soneterapi, healing eller annet. Mener dere at alle disse er dumme?

Vel, altså ... Jeg synes ikke det er smart, nei.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 14:29   #567
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sagt mitt i denne tråden. Og det er ikke lett å være 2-3 mot alle dere. Jeg håper ikke dere er så ufine i virkligheten som dere er her.
Dere kan ikke respektere at andre tar andre valg enn dere, og slik dere viser dere her så minner dere veldig om propagandahelsesøstre som nærmest løper etter deg med sprøyta. Jeg tar det ikke til meg alt dere kaller meg, så det nytter ikke hva dere sier uansett. Vårt valg er tatt og nix mer vaksiner på oss. Respekter eller la være.

Nei, det er tydelig at du ikke tar til deg noe som helst, selv ikke når fornuften banker på døren
Jeg kan bare ikke for mitt bare liv fatte og begripe at det går an å være så stengt mot gode, fornuftige kilder, fakta og argumenter, og samtidig ha så hull i hodet at du tar de kildene du har hevist til for god fisk. Det er helt uforståelig for meg, rett og slett. Det handler ikke om respekt, eller at det er frivillig, men at jeg ikke forstår noenting. Mener du virkelig at muligheten for at ditt barn skal få en ubehagsreaksjon ved vaksinasjonen, eller den bittelille sjansen for en alvorlig reaksjon, veier tyngre enn sjansen for at barnet ditt, infisert med røde hunder uten at det er brutt ut enda, går inn på en kafe hvor det sitter en gruppe gravide, og smitter noen av disse, slik at fosteret deres tar skade og dør, veier tyngre? Er det det du mener? Jeg kan ikke forstå hvordan du tenker.

Gammel 28-02-09, 14:38   #568
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Men, atte, i dette tilfellet virker jo folkemedisinen helt flott

Gammel 28-02-09, 14:43   #569
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Men, atte, i dette tilfellet virker jo folkemedisinen helt flott

Nei, ikke for alle. Jeg har selv blitt god med healing, tro det eller ei.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 14:46   #570
Skvetten
Passiv

Standard

Ja og det er ikke dumme påstander han kommer med. Jeg velger å tro dette, så hva dere tror er opp til dere. Men får gjenta at det er ikke bare pga hans Sannhet om vaksiner jeg ikke vaksinerer.( altså boken som jeg har lest, ikke hva han Atle sa )

Jeg må si at jeg synes det er skremmende at noen velger å utsette sine barn og andre for potensielt dødelige sykdommer. Hadde dere vært i nærheten av meg med en eller annen ufarlig barnesykdom for noen år siden hadde jeg ikke overlevd den.

Dine overbevisninger er skremmende og ikke minst det at egoismen råder så sterkt. En skulle tro at det allmennpreventive var til alles beste men det er tydelig at immunologer verden over tar feil, i alle fall dersom man skal høre på deg og ikke minst dine kilder.

Du skriver at det ikke er lett å være 2-3 mot oss, tror færre hadde reagert så sterkt dersom du faktisk hadde vært langt mer kritisk til dine kilder, dersom du hadde hoppet ned fra kjepphesten din og sett andre sider ved saken og ikke minst dersom du hadde beholdt din saklighet. Nå er det et par som har hoppet bukk over sin egen saklighet og det er ikke greit. Men når en snakker om barn og vaksinasjoner for å forhindre sykdommer som kan være potesielt både invalidiserende og dødelig så synes jeg ikke det er rart.

Gammel 28-02-09, 14:51   #571
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg må si at jeg synes det er skremmende at noen velger å utsette sine barn og andre for potensielt dødelige sykdommer. Hadde dere vært i nærheten av meg med en eller annen ufarlig barnesykdom for noen år siden hadde jeg ikke overlevd den.

Dine overbevisninger er skremmende og ikke minst det at egoismen råder så sterkt. En skulle tro at det allmennpreventive var til alles beste men det er tydelig at immunologer verden over tar feil, i alle fall dersom man skal høre på deg og ikke minst dine kilder.

Du skriver at det ikke er lett å være 2-3 mot oss, tror færre hadde reagert så sterkt dersom du faktisk hadde vært langt mer kritisk til dine kilder, dersom du hadde hoppet ned fra kjepphesten din og sett andre sider ved saken og ikke minst dersom du hadde beholdt din saklighet. Nå er det et par som har hoppet bukk over sin egen saklighet og det er ikke greit. Men når en snakker om barn og vaksinasjoner for å forhindre sykdommer som kan være potesielt både invalidiserende og dødelig så synes jeg ikke det er rart.

Gammel 28-02-09, 14:59   #572
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sagt mitt i denne tråden. Og det er ikke lett å være 2-3 mot alle dere. Jeg håper ikke dere er så ufine i virkligheten som dere er her.

Du lurer på om folk er så ufine i virkeligheten som her. Jeg har lest og lest i denne tråden og tenkt at de aller fleste er veldig tålmodige og bruker fakta og er kildekritiske. De aller fleste betyr i dette tilfellet ikke deg og ikke tutta. Jeg synes rett og slett at det er fasinerende å se hvordan enkelte mennesker mangler evnen til å tenke klart og fornuftig med bakgrunn i hva historien har fortalt oss.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:01   #573
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg sitter absolutt ikke på noe kjepphest. Jeg sier bare at jeg er skeptisk til vaksiner og stoler ikke på innholdet. Hva om de finner ut at dette faktisk stemmer om 10-20 år? At homeopatene faktisk har rett, at vaksiner kan skade og gi andre sykdommer enn de vaksineres mot. Hva sier dere da? Og så lenge myndighetene ikke pålegger vaksiner, så kan dere ikke si noe.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:07   #574
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Bare sånn for å dra frem homeopati og hvorvidt jeg stoler på det; nei, på ingen måte. Jeg stoler ikke på noen som etter fem og et halvt år med deltidsstudier kan ta en ubeskyttet tittel og selge meg "medisiner" som baserer seg på prinsippet om at jo mer utvannet og utblandet det er, jo bedre er det. Dette igjen basert på en (vill) teori om at vannmolekyler husker.

At du, Kråka, har fått resultater av healing er kjempeflott. Det mener jeg faktisk, men da har du tatt et valg som får følger bare for deg. Når du ikke vaksinerer er du med på å gjøre verden mer farlig for alle. Derfor føles det så feil for mange å godta og respektere det valget du har tatt for dine barn. Det blir litt det samme som å kjøre i fylla; du utsetter andres liv for fare ved å gjøre det.

Og når det gjelder dine uttalelser om at andre her inne er ufine; "og slik dere viser dere her så minner dere veldig om propagandahelsesøstre som nærmest løper etter deg med sprøyta". Den der var rimelig ufin. Det hjelper ikke å klage på andre så lenge du gjør deg skyldig i samme forseelsen selv. På toppen av alt er du forferdelig nedlatende. "Man kan få alle sykdommene selv om man vaksinerer vet dere." Etter alle de innleggene du må ha lest på denne debatten etterhvert må du jo ha forstått at det er folk som faktisk har lest en god del om vaksiner her inne?

Du har så mye usammenhengende kommentarer og så motstridende argumenter at du høres ut som en skolejente som har blitt tatt i blank løgn og nekter å innrømme det.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:08   #575
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter absolutt ikke på noe kjepphest. Jeg sier bare at jeg er skeptisk til vaksiner og stoler ikke på innholdet. Hva om de finner ut at dette faktisk stemmer om 10-20 år? At homeopatene faktisk har rett, at vaksiner kan skade og gi andre sykdommer enn de vaksineres mot. Hva sier dere da? Og så lenge myndighetene ikke pålegger vaksiner, så kan dere ikke si noe.

Vi kan si noe, men vi kan ikke gjøre noe.

Jeg ville bli meget trist om det om 20 år skulle vise seg at homeopatene hadde rett. Men mest forbauset, i grunn. Homeopati er ikke nytt, og de har sålangt ikke klart å bevise at de klarer å helbrede noe som helst. De eier ikke kredibilitet, og det forbauser meg at du tar hva de sier for god fisk. Hva er det som gjør at du hører mer på dem enn på all verdens forskere innen medisin? Hvorfor virker de mer overbevisende på deg? Gjør det ikke inntrykk på deg å se at homeopaters medisin gang på gang blir tilbakevist som uvirksom?

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:11   #576
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Dere kan ikke respektere at andre tar andre valg enn dere, og slik dere viser dere her så minner dere veldig om propagandahelsesøstre som nærmest løper etter deg med sprøyta. Jeg tar det ikke til meg alt dere kaller meg, så det nytter ikke hva dere sier uansett. Vårt valg er tatt og nix mer vaksiner på oss. Respekter eller la være.

Jeg har ikke svart her tidligere, men du tar da viitterlig ikke bare et valg for dine barn, men for de uvaksinerte små som dine kan komme til å smitte? Hadde ditt barn smittet mitt da jenta mi var baby, hadde det jo vært ditt "valg".

Vi måtte ta kikhoste tidlig fordi vi fikk vite at et barn vi hadde vært i nærheten av, hadde kikhoste (uten at moren gadd fortelle det). Hadde barnet mitt blitt sykt, skal jeg love at jeg hadde troppet opp hjemme hos dem og fortalt dem akkurat hva jeg mente.

Teflona er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:13   #577
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Obelix: den siden var jammen skremmende.

Opprinnelig lagt inn av fritthelsevalg.org

Polio

Hvor lett er det å få polio? Det her vært noen tilfeller på grensen mellom Pakistan og Afganistan. Undersøk mulighetene. Ring Norsk Institutt for Folkehelsen og spør om det er noen epidemier nå og hvor de er. Dessuten har vi Lathyrus Sativa, som er spesifikt.

Jammen bra vi har Lathrys Sativa, ja.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:24   #578
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Man kan få alle sykdommene selv om man vaksinerer vet dere.

Og hvorfor det?? Jo, fordi NOEN fortsatt IKKE vaksinerer!! Så lenge det finnes besserwissere som tror at å ikke vaksinere er bedre enn å faktisk vaksinere, så blir vi ikke kvitt diverse sykdommer som dermed kan herje fritt hos de uvaksinerte, og vips - folk blir fortsatt utsatt for smitte, og er man uheldig kan man selvsagt bli syk selv om man er vaksinert!

Skjønner du ikke det???

Vedr. naturmedisin og homeopati så tror jeg så absolutt at det kan fungere for noen, men ikke for alle og ikke for alt. Samme med akupunktur osv. Uansett så er det ikke det som er debatten; saken er den at vaksinasjon er den sikreste måten å beskytte seg mot allskens skumle sykdommer på, og da blir det nokså åpenbart at det er tryggere å vaksinere enn å ikke gjøre det!! Og vaksinerer du ikke, utgjør du og dine barn en fare for lagt flere enn dere selv!

Sist redigert av Bomull : 28-02-09 kl 15:29.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:25   #579
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Du stoler ikke på at myndighetene oppgir riktig innhold? Vi har jo vist deg opptil flere ganger hva mmr-vaksinen inneholder, mens du hardnakket viser til hepatitt og influensavaksiner, og velger å tro at barnevaksinene inneholder det samme eller? Du fikk også forklart her hva de forskjellige hjelpestoffene betydde, og det var vel ikke så farlig, var det vel? I tillegg tror du på at personligheten til barna blir delvis ødelagt av vaksiner?
At man kan ha effekt av homeopati og akupunktur eller annen alternativ medisin for f.eks senebetennelse, energi eller andre kroppslige plager, betyr ikke at vaksiner er overflødige eller kan erstattes av alternativ medisin. Jeg forstår fortsatt ikke at du ikke tar til deg all den saklige og godt dokumenterte informasjonen her, men står på ditt uten å innrømme at du baserer din vurdering på fullstendige upålitelige kilder. Refererer f.eks til leserinnlegg i lokalavis når andre henviser fra legemiddelsentralen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:29   #580
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Nei jeg er egoistisk og veldig dum, så derfor stoler jeg ikke på helseinstituttet.
Jeg er ferdig med denne diskusjonen nå, så får vi se om 10-15-20 år HVORFOR flerer og flere blir autister, ad/hd kreft, allergier, astma, konsentrasjonsvansker osv er faretruende på frammarsj. Ønsker dere alle lykke til med vaksinering og videre arbeid med å fremheve vaksiner som absolutt politisk korrekte rette å gjøre.

Kråka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.