Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bisettelsen - Lars Saabye Christensen

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 22:22   #1
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Bisettelsen - Lars Saabye Christensen

Jeg har ikke klart å gjøre meg ferdig med den enda.
Beatles likte jeg veldig godt. Bly, ikke fullt så bra.
Bisettelsen sliter jeg med.

Føler at jeg har gått glipp av noe på veien. Kanskje jeg må høre den på nytt?

Flere som ikke var overbegeistret?

Gammel 27-02-09, 22:51   #2
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Bisettelsen - Lars Saabye Christensen

Jeg ga opp Mulig jeg skulle lest Beatles og Bly på nytt før jeg begynte med Bisettelsen, for jeg hang ikke med i det hele tatt. Men tror ikke det hadde gjort så stor forskjell.

Gammel 27-02-09, 23:12   #3
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg led meg igjennom.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 23:21   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Så det er ikke sånn at jeg blir positivt overrasket på veien nei?

Gammel 28-02-09, 07:54   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom aldri lenger enn til side 30. Ca. Den var virkelig treig, og når han ikke har klart å fange interessen min i løpet av de 30 første sidene, er ikke den boka verdt å lese for meg iallfall. Leste anmeldelsen av Bisettelsen i BT for noen mnd. siden. Der sto det at Saabye Christensen hadde valgt å skrive boken slik han ønsket, og var klar over at han kom til å skuffe mange fans.....
Egoist! Tenker bare på seg selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 08:04   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Enig med dere, syntes den var tung og lite engasjerende. Kom bare til vel 1/3 av boken før jeg ga opp.

Gammel 28-02-09, 21:48   #7
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Jeg gledet meg veldig til Bisettelsen skulle komme ut. Forberedte meg ved å lese Beatles og Bly på nytt, men fikk likevel en nedtur. Jobbet meg gjennom boka, men det ble ikke en stor leseropplevelse, heller en slitsom en. Synes imidlertid det var verdt strevet å få med seg siste del av boka; det nærmeste jeg kom en opptur.

Tror iallefall det er viktig å ikke forvente noe spesielt, særlig ikke at den skal ligne på Beatles. Ligger nærmere Bly.

Gammel 28-02-09, 22:10   #8
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Ja, nå "gleder" jeg meg til å tvangshøre resten.

Gammel 28-02-09, 22:26   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ca en tredjedel på vei, og så langt er jeg ikke veldig entusiastisk. Det høres ikke ut til at det vil bedre seg heller, skjønner jeg.

Gammel 28-02-09, 22:43   #10
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg er ca en tredjedel på vei, og så langt er jeg ikke veldig entusiastisk. Det høres ikke ut til at det vil bedre seg heller, skjønner jeg.

Vel, den blir ikke plutselig som Beatles. Men jeg syns altså at det var verdt å avslutte. Ikke gi opp!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.