Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skuffet over ticket-dressen til 5-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-09, 10:44   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skuffet over ticket-dressen til 5-åring

Jeg kjøpte ny ticket dress til sønnen min i julegave. Og den blir altså våt inni hvis snøen ikke er knusktørr. Det gjelder særlig for beina. Og jeg er ganske overrrasket for jeg trodde disse dressene var vanntette. Den er ikke vasket enda.

Og dressen kommer svært dårlig ut sammenlignet med reima tec som lillebror har arvet. På tredje sesongen og vasket minst 100 ganger grunnet mye tissing i dressen og den er knusktørr i det samme føret ute.

Kan jeg gå til butikken og heve kjøpet tro ?

Gammel 01-03-09, 10:44   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skuffet over ticket dressen til 5 åring

På den positive siden kan jeg nevne at dressen er flott å se på og at den ikke ser det minste slitt ut.

Gammel 01-03-09, 10:47   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg som har kjøpt den dressen til neste sesong.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 10:49   #4
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Vi har Ticket-dresser for første gang nå i vinter, og vi er storfornøyde!

Gammel 01-03-09, 10:49   #5
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Og jeg som har kjøpt den dressen til neste sesong.

Jeg håper jo at det skal komme en rekke innlegg som tilsier at vår dress er en mandags dress, sånn at jeg kan heve kjøpet.

Gammel 01-03-09, 10:50   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg håper jo at det skal komme en rekke innlegg som tilsier at vår dress er en mandags dress, sånn at jeg kan heve kjøpet.

Det gjør jeg og. :venter:

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 10:50   #7
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var veldig fornøyd med vår ticketdress, men det var en tidligere modell. Årets har blitt tynnere, men det skulle jo ikke ha noe å si for vanntettheten. Har kjøpt ny til lillebror og jeg forventer at den er like vanntett, pustende og slitesterk som storesøster sin var.

Du kan vel ikke heve kjøpet, men klage kan du jo.

Gammel 01-03-09, 10:51   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har klagd. TTH skal være vanntett. Jeg nekter og tro at så mange sverger til disse dressene år etter år om de ikke er vanntette.

Gammel 01-03-09, 10:57   #9
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Preller vannet av på de dressene til dere som er fornøyde ? ( Vannet legger seg som dråper utenpå istedenfor å trekke inn i stoffet.)

Jeg er også veldig overrasket over at dressen må tørkes hver kveld for å kunne brukes neste dag. Heldigvis har vi varmepumpe sånn at den blir raskt tørr.

Gammel 01-03-09, 11:22   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Min gutt på 2,5år har hatt TTH i vinter. Er storfornøyd! Aldri vært våt eller kald. Og dressen ser ut som ny.
Om dressen blir våt inni, ja da ville jeg klaget. Jeg mener du kan ha krav på ny. Jeg ville iallfall ikke godtatt at en dress til denne prisen hadde vært våt innen kort tids bruk. Og de sier den skal være vanntett.
Men vet det er en del som synes TTH blir våt, men har iallfall selv aldri opplevd det.
Har alt kjøpt dresser og Todelte sett fra TTH til neste vinter til begge guttene mine. Så håper ikke kvaliteten på produketene dems begynner å bli dårlig!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 11:50   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skuffet over ticket-dressen til 5-åring

Ville klaget! Har aldri opplevd vått barn i TTH dress.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 12:47   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Mmm, litt usikker på hva jeg skulle svare ... vi har brukt tilsammen 3 ticketdresser. De to "gamle modellene" helt 100% vanntettet. Kjøpte en ny lite brukt dress, ja de er litt tynnere og ja, ungen blir våt gjennom, særlig på beina, skikkelig kjipt. Opplevde aldri det med de to andre dressene.

Så kanskje de nye TTH dressene ikke er like gode som de gamle?

Det er sikkert andre erfaringer her. Jeg har prøvd spray impregnering men hjalp ikke noe særlig, desverre.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 12:49   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge gutta har hver sin TTH dress, eldstemann sin er fra i fjor. Veldig fornøyd med de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 13:29   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Snuppa her er tørr inni, med mindre hun setter seg ned i vanndammer og sklir slik at våt snø kommer inni beina, Dressen virker ofte våt utenpå, men hun er like tørr inni. Nå skal det sies at Snuppa er ekstremt glad i vann og vått, så at den er våt på beina er ikke dressens skyld.

Jeg er fornøyd med årets modell, jeg.

Gammel 01-03-09, 13:52   #15
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har klagd. TTH skal være vanntett. Jeg nekter og tro at så mange sverger til disse dressene år etter år om de ikke er vanntette.

Definitivt! Den skal være vanntett. Er den ikke det, og det ikke er slitasje som gjør det, så holder den ikke mål.
Vi har hatt flere dresser, som har gått i arv, og selv etter heftig bruk av 2 barn så har den fortsatt vært tett.

Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:43   #16
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi opplevde også at Ticketdressen trakk inn vann i bena. Virket som det var nedenfra og opp. Ellers hendte det at den var fuktig inni overkroppen, men det var rett og slett barnet som ble for varmt i dressen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 00:51   #17
Left
Passiv

Standard

"Mandagsdresser" kan man få i alle merker. Har hatt flere Mikk-linedresser, som også skal være vann og vindtette, og den ene vi hadde nesten trakk vann. Ikke noe problem å få en ny, og den var tett. Så produksjonsfeil kan skje. Gå til forhandler og få en ny.

Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:16   #18
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Så trist at du har vært så uheldig. Vi har prøvd Ticket for første gang i år og neste år skal alle fem få det. Det er den beste dressen vi har prøvd. Har en elendig Exit dress til eldstemann og da gutta kom hjem fra barnehagen var han søkkvåt. 4 åringen derimot var helt tørr i sin Ticket dress. T.o.m barnehagepersonalet har kommentert hvor bra dressen er.

Gammel 02-03-09, 18:54   #19
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Så trist at du har vært så uheldig. Vi har prøvd Ticket for første gang i år og neste år skal alle fem få det. Det er den beste dressen vi har prøvd. Har en elendig Exit dress til eldstemann og da gutta kom hjem fra barnehagen var han søkkvåt. 4 åringen derimot var helt tørr i sin Ticket dress. T.o.m barnehagepersonalet har kommentert hvor bra dressen er.

Det er min opplevelse med Ticket også. Storebror rett og slett svømte i vann, men var helt tørr.

Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 19:05   #20
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Har hatt flere Ticket dresser til jenta vår, og er storfornøyd.
Har ikke årets modell, men den fra i fjor.
Den har ikke blitt våt gjennom stoffet.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.