|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Imamen har hatt en nettdiskusjon nå, har dere lest den? Jeg sitter bare her og rister på hodet i vantro. Ikke over ham, tvert imot. Over nordmennene som har skrevet inn. "Pell dere tilbake dit dere kommer fra" og lignende, mens imamen sitter rolig og svarer respektfullt på alle spørsmål. Jeg er dypt sjokkert over hva folk kan få seg til å skrive!
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?
Jeg leste det nettopp, og tenkte akkurat det samme som deg. Folk burde skjemmes.
|
|
|
#43 |
|
Pauset
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Jeg ser ikke noe problem her. Skal man skamme seg over å være naken? Er det seksuelt ladet når man bader sammen? Nei.. og det bør man heller ikke signalisere. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Jeg er også snikismlamert og hadde adskilt gym og svømming. De jentene som ville det fikk ha gym med gutta (les: De som ville spille fotball.
|
|
|
#46 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Men, Poly, fikk de guttene som ville ha gym med jentene lov til det også?
|
|
|
#47 |
|
Ekvilist
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Jeg kjenner at jeg ikke liker tanken på kjønnsdelt gymnastikk.
|
|
|
#48 |
|
Yes, we can!!
|
Nei, så prinsipielt så var det selvsagt helt på trynet. Men i praksis så fungerte det veldig greit hos oss.
|
|
|
#49 |
|
Eklektisk
|
Men får ungene dine dusje alene pr. i dag? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Nei, jeg synes ikke noe om kjønnsdeling i svømmingen. Gutter og jenter må da kunne klare å se hverandre i badetøy. Synes slik deling bidrar til et unaturlig syn på kropp/nakenhet mellom gutter og jenter.
|
|
|
#51 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Altså; jeg kan ikke påstå at hormonfjortiser HAR et naturlig syn på kroppene til det kjønn de er seksuelt tiltrukket av, så for meg er dette et argument som ikke funker.
|
|
|
#52 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
Men hvorfor skal de lære at det er "galt" å se hverandre uten klær? Jeg synes det høres ut som et usunt forhold til egen og andres kropp.
|
|
|
#53 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne.
|
|
|
#54 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Jeg synes ikke noe om kjønnsdeling i svømming/gym. For meg blir det tilbakeskritt og ikke et fremskritt. Jeg gikk på et temmelig konservativt gymnas, der min årgang var den første der jenter og gutter hadde gym/svømming sammen. Jeg synes også at det sender helt feil signaler med tanke på kropp, kjønn og et avslappet forhold til dette |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Tøff
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Jeg personlig opplevde så mye "erting" i garderoben fra andre jenter på barne- og ungdomsskolen at hadde jeg sluppet å ha gym sammen med andre jenter hadde jeg vært langt lykkeligere.
|
|
|
#56 |
|
Deltidsmamma
|
Yepp. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg dulter på Sitronen. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
hijabdame
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Det er ikke "galt". Når noe ikke er tillatt i islam er det fordi det ikke er bra for oss |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Enig.
|
![]() |
|
|