Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Haster - doble bakepulvermengden i amerikanske muffins?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 00:38   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - doble bakepulvermengden i amerikanske muffins?

Takk for tips. Jeg brukte som sagt en annen oppskrift nå, og der var det smeltet smør i. Mannen min sa de var helt fantastiske. Svære, saftige amerikanske blåbærmuffins. Tror det er de beste jeg har laget.

Gammel 28-02-09, 09:39   #22
Leah
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Takk for tips. Jeg brukte som sagt en annen oppskrift nå, og der var det smeltet smør i. Mannen min sa de var helt fantastiske. Svære, saftige amerikanske blåbærmuffins. Tror det er de beste jeg har laget.

Oppskrift??

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 11:52   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Off course.

4 egg
4 dl sukker
250 gram smeltet smør
2 dl melk
8 dl hvetemel
3 ts bakepulver
400 gram (en pose) frosne blåbær

Bland alt unntatt blåbærene sammen, ikke rør for mye. Røren skal være såvidt jevn, men rører man for mye kan de bli seige.
Hell så mye du tør i formene, dette ble ikke mer enn 13 store muffins men jeg laget dem SVÆRE da. Jeg må dele en muffin i to, orker ikke en hel. Så neste gang tar jeg i litt mindre, da får jeg kanskje 20 stk.

Stek dem i ca. 25 minutter på 190 grader.

Tips: jeg bruker kun de store papirformene fra Toppings, eller hva det heter. De er, i tillegg til å være miljøvennlige, MYE enklere å få ut muffinsene fra. De andre sortene jeg har prøvd henger alt fast i, men disse virker smurte, på en måte, og kan trekkes ganske mye ut slik at det bare er å plukke ut muffinsen uten problemer.

Gammel 03-03-09, 18:03   #24
Leah
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tusen takk, de høres kjempegode ut!!
Skal absolutt prøves i nærmeste framtid *kjenner at kiloene sniker seg på*

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:01   #25
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gjett om jeg skal lage disse da

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.