|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?
Jeg er en annen i holdninger og meninger, så absolutt. Hvertfall delvis. Av og til ler jeg for meg selv når folk tidlig i 20-årene kommer med de samme kommentarene som jeg gjorde den gang. Man utvikler seg jo, forhåpentligvis. Men samtidig er det mye som jeg har holdt fast ved. Jeg er ganske prinsippfast på enkelte områder og det har jeg vært hele tiden. Men ser kanskje forskjellen på det som er viktig og det som er mindre viktig. Ikke minst har jeg evnen til å le av meg selv, så jeg er kanskje ikke voksen på det området, for jeg er sinnsykt lite selvhøytidlig både ovenfor meg selv og andre. Jeg ler godt av snerper som ikke klarer å lese mellom linjene. Barnslig, ja.
|
|
|
#22 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Jeg har en farfar på 80år. Han sier han føler seg som en 25åring i en gammel manns kropp.
|
|
|
#23 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Jeg må også si at det å få barn i stor grad har bidratt til at jeg har blitt mer voksen, ikke bare alderen i seg selv. Jeg har nok blitt mer 'satt' og kjedelig, men også mer bevisst på valg jeg tar i livet og i hverdagen.
|
|
|
#24 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Jeg føler meg voksen. Sist redigert av Kaz : 15-12-06 kl 21:14. Årsak: roter så fælt! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det har mye å si det at de tingene jeg gjør nå får konsekvenser for flere enn meg.
|
|
|
#26 |
|
Helt konge
|
Det er vel det som er en viktig del av å bli ”voksen” det at man blir tryggere på seg selv, tar mer ansvar og ting er satt mer i system. Jeg tenker at det er en forandring som har skjedd på innsiden. Vi tar andre valg og prioriterer annerledes nå en da vi var yngre. Det nettopp fordi vi gjennom de erfaringene og refleksjonene vi har gjort oss har fått flere perspektiver på ting. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Jeg er 33 og har hatt barn i ti år. Voksen er jeg nok, og har vel vært lenge, men jeg føler meg ikke slik. Det overrasker meg nesten daglig at elevene ser på meg som voksen. Ja, jeg er nok det, men inni meg er jeg bare Berglijot og er lik inni meg som da jeg var femten (slik som elevene). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Kan ikke si jeg føler meg eldre en jeg gjorde for 10 år siden. Da var jeg 25 år, hadde barn, hus og gjeld. Forskjellen er at nå at jeg har mindre gjeld og flere barn.
|
|
|
#29 |
|
Guardian of the galaxy
|
Er jo egnetlig enig med deg, men samtidig så føler jeg at en dela v de valgene jeg tar som er "riktige" valg, er jo ikke fordi jeg vil ta dem. Jeg bare vet at jeg må.
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Jeg var faktisk mer fornuftig og satt for ti år siden enn nå.Ja, når jeg tenker meg om. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Jeg ser ingen tegn til at jeg begynner å bli voksen i hvert fall. Bortsett fra i speilet. Jeg er snaaaart 40. |
|
|
|
#32 |
|
Helt konge
|
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Lurer på om det ikke ligger mange fordommer blant oss når det gjelder det med alder og det å være voksen? Er det slik at man må være satt og kjedlig for å være voksen/moden? Er det slik at man mister selvironien når man blir voksen/moden. Kan det ikke være gøy å være moden? Kommer det en spesiell følelse inni oss når en er voksen? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg vil jo gjerne føle meg voksen/moden og ansvarsfull og og alt det der, så jeg håper jo ikke at det betyr at når den dagen kommer så er jeg en kjiping.
|
|
|
#35 |
|
Ute på tur
|
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Jeg føler meg verken gammel eller eldre, men jeg er mer ansvarlig nå enn for 10 år siden. Så kanskje jeg er blitt litt kjerrring
|
|
|
#36 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg klarer ikke definere hva jeg mener, det går nok litt på hva man identifiserer seg med.
|
|
|
#37 |
|
Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?Definisjon av ordet voksen, hentet fra bokmålsordboka:
|
|
|
#38 |
|
Dette kunne jeg ha skrevet! Sånn føler jeg det også!
|
|
|
#39 |
|
Helt konge
|
Du verden! Da er ikke jeg voksen, og ingen andre jeg kjenner heller. Finnes det et menneske som har nådd sin fulle utvikling (mentalt/åndelig)? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Til tider frustrert...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
|