Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 23:06   #621
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Har planer om å starte på Den elskelige giftblandersken av Arto Paasilinna i kveld. Gleder meg

Gammel 04-03-09, 23:21   #622
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal lese "Bedøvelse" av Elin Brodin. Jeg leste den for noen år siden og kjenner at jeg trenger å lese en slik bok nå. Jeg har lest helt andre typer bøker i det siste og trenger noe som ligger dypere, noe som vekker følelser.

Gammel 05-03-09, 00:47   #623
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har bare noen få sider igjen av The Kite Runner av Khaled Hosseini. Jeg leste A Thousand Splendid Suns først, og elsket den boka. Så sa mannen min at The Kite Runner var enda bedre, men jeg var skeptisk. Men han hadde så rett, så rett.

Er drageløperen bedre altså (jeg leser på norsk)
Tusen strålende soler synes jeg var en fantastisk og sterk historie, men jeg har begynt på drageløperen, men la den i fra meg uten å komme skikkelig i gang.

Nå leser jeg 'Døden ved vann' eller noe sånt. Ganske ny fra bokklubben, husker ikke forfatteren akkurat nå. Har ikke kommet så langt i den heller, men den blir nok lest ut - før eller siden.

Gammel 05-03-09, 07:54   #624
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt på Mengele Zoo.

Gammel 05-03-09, 11:15   #625
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Torkil Damhaug: Døden ved vann.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 11:29   #626
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaudy Night.

Gammel 05-03-09, 11:33   #627
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guards! Guards! av Terry Pratchett.

Ang Håkan Nesser: Jeg liker også Barbarottibøkene bedre enn de om Van Veteren. Jeg leste de to første på svensk i sommer, og gleder meg til neste kommer i paperback.

Gammel 05-03-09, 11:37   #628
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Er drageløperen bedre altså (jeg leser på norsk)
Tusen strålende soler synes jeg var en fantastisk og sterk historie, men jeg har begynt på drageløperen, men la den i fra meg uten å komme skikkelig i gang.

Jeg synes den er bedre, ja. Ikke umiddelbart. Men etter hvert så blir det en mer kompleks og tankevekkende historie.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 11:38   #629
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå leser jeg To kill a mockingbird av Harper Lee. Jeg har lest den før, for over 20 år siden, men det skulle man ikke tro, for jeg husker ingenting. Det ringer ingen bjeller når jeg leser den. Merkelig. Jeg vet at jeg skrev bokrapport om den da jeg gikk på skole i USA ...

Det er en perle av en bok, så jeg leser den saaakte for å få med meg alle stemningene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 13:25   #630
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå leser jeg To kill a mockingbird av Harper Lee. Jeg har lest den før, for over 20 år siden, men det skulle man ikke tro, for jeg husker ingenting. Det ringer ingen bjeller når jeg leser den. Merkelig. Jeg vet at jeg skrev bokrapport om den da jeg gikk på skole i USA ...

Det er en perle av en bok, så jeg leser den saaakte for å få med meg alle stemningene.

Det er en fantastisk bok, jeg nevnte en omtale av den i fjor, og den er fortsatt verdt å lese. Og som den første bloggkommentaren der hevder: «this is the best book they make you read in high school. by far.»

Jeg leser Iain Banks' The Steep Approach To Garbadale for tiden; det er en slags familiekrønike igjen, og den har nok en del til felles med The Crow Road og Whit. Den ser vel ikke ut til å være en eksepsjonelt god bok, men Banks skriver, som alltid, godt, og etter The Wasp Factory, The Bridge og The Crow Road er jeg villig til å gi ham ganske mange sjanser til å komme tilbake i form (selv om det begynner å bli noen år siden 1992). På SF-fronten, der han også har surret litt i det siste, innfridde han, som Iain M. Banks, alle mine forventninger igjen i fjor med Matter; den brukte riktignok veldig lang tid på å komme ordentlig i gang, men den belønnet tålmodigheten i rikt monn.

Ben "haven’t killed anybody for years, and don’t intend to ever again" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 15:01   #631
mamz76
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
mamz76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

en arkivplan :/

mamz76 er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 17:03   #632
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg begynte på Jonathan Strange & Mr. Norell av Susanne Clarke i dag. Den er noget omstendelig skrevet, og en halvmeter tjukk omtrent. Tror det tar litt tid å komme igjennom den...

Gammel 05-03-09, 17:31   #633
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Obstetrikk og gynekologi. Sam Brody.
Men faglitteratur gjelds kanskje ikke.

Imma er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 20:55   #634
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 23:23   #635
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Kos deg!!

Krem er ikke aktiv  
Gammel 05-03-09, 23:30   #636
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg holder på med Menneske uten hund og Watchmen.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 06-03-09, 16:40   #637
eclipse
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
eclipse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Denne skal jeg begynne på i kveld. Hva synes du så langt?

eclipse er ikke aktiv  
Gammel 07-03-09, 10:51   #638
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åsa Linderborg; Meg eier ingen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 07-03-09, 11:24   #639
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Linda Olsson: La meg synge deg stille sanger. Fikk den anbefalt (hadde ikke hørt om boka) og har lånt den av en venninne.

Gammel 07-03-09, 11:33   #640
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med lesetørke. Prøver å komme gjennom både Audrey Niffeneggers "The time traveler's wife" og Jane Smileys "Fire tusen mål", men kommer ikke av flekken. Det er kjedelig å ikke ha en bok å lese.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
bøker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.