Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skattejakt med GPS/Geocaching

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 21:39   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Skattejakt med GPS/Geocaching

Er det noen her som har prøvd det? En venninne tipset meg om det i dag, og det hørtes så gøy ut!

http://www.bergensbladet.no/cgi-bin/mi/imaker?id=13666

http://www.geocaching.com/

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:45   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattejakt med GPS/Geocaching

Jeg holder på med det! Det er kjempegøy både for meg og ungene! Det er skatter "overalt" og morsomme turmål. Tror jeg laget en link her inne en gang? *leiter*

fant: http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=geocaching

Gammel 23-11-08, 21:53   #3
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg holder på med det! Det er kjempegøy både for meg og ungene! Det er skatter "overalt" og morsomme turmål. Tror jeg laget en link her inne en gang? *leiter*

fant: http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=geocaching

Burde selvfølgelig visst at det fantes en tråd om det her på FP! Takk!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:22   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Vi har nettopp tatt opp denne hobbyen igjen. Sist lette vi etter en mikrocache midt i et turområde med mye folk. Det er kjempekult å vite om noe som "ingen" andre vet. Cachen var festet til en stolpe langs turveien og syntes forsåvidt for alle som hadde øynene oppe, men ingen som ikke visste om at den fantes ville tro det var noe annet enn en sort knapp. Ungene var helt i hundre og følte seg "innvidde" i en stor hemmelighet. Jeg kan også opplyse om at alle som ikke er innvidde kalles "mugglers" i geocaching-språket.

Vi har en eTrex Venture GPS, gammel type.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:24   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har vært med å lete etter en skatt en gang. Fant den ikke. Imidlertid synes jeg konseptet er genialt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:29   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Var faktisk ikke på geocaching.com i dag og ble enig med meg selv om å ta opp igjen dette så fort snøen forsvinner! Det er kjempegøy, og ungene blir skikkelig gira. ut på tur!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.