|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?
Miss Norway sa det jeg hadde tenkt å si. |
![]() |
![]() |
#22 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?For min del, så klarte og klarer jeg ikke å tilgi et slag. Jeg prøvde, å forholdet måtte ryke, jeg klarte ikke å glemme. Legger noen en hånd på meg, så er forholdet over for godt.
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Hun utrykte seg usedvanlig klønet synes jeg.
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg synes det er utrolig tåpelig å si noe om hva andre skal tilgi eller ikke. Hun kan uttale at hun kunne ha tilgitt et slag, og så holdt blomstrende kjeft om hva andre bør gjøre. En annen ting er jo at jeg håper det ikke finnes kvinner som lar hva Kristin Spitznogle synes avgjøre om de skal gå eller ikke.
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Det kommer helt an på situasjonen, tror jeg. For mitt vedkommende hadde nok et slag fra min kjære resultert i full slåsskamp, så han tør vel ikke. |
![]() |
![]() |
#27 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er veldig enig med deg på begge punkter.
![]() |
#28 |
Passiv
|
Jeg insinuerer ikke at min kjære har lyst til å slå meg altså, og at han kunne tenkes å gjøre det, men jeg vet at jeg hadde klikket i vinkel om han hadde gjort det. Er nok stygt redd for at det var han som hadde lidd størst overlast... |
![]() |
![]() |
#29 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#30 |
frakoblet
|
Min også. Og så kan jeg jo tilstå at jeg har fiket til noen én gang i hele mitt liv, og det var etter at helten hadde vært utrolig stygg mot meg (gjort noe som var veldig vanskelig å tilgi), skjelt meg ut og så tømt et digert vannglass i sengen min og LEDD MEG OPP I ANSIKTET. Da klikket det for meg og jeg fiket til ham. Det var en helt absurd situasjon.
![]() |
#31 |
© All rights reserved
|
Min også.
Jeg prøvde en gang å gi han en høyre, men han var for kjapp for meg, så jeg bomma.
Jepp. Sånn hadde det nok blitt her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg må ærlig innrømme at jeg lurer på hva hun ønsker å oppnå med dette. Er det et problem at folk forlater partneren sin etter første slag? Er det riktig sted å sette fokus på kvinnedagen? For meg blir det litt sånn "En pils må da være lov før man kjører" på verdens alkoholfrie dag.
![]() |
#33 |
villende
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg syns kris sier noe viktig her. Tråkker man over en grense en gang så er det mye lettere å gjøre det igjen. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg tror at jeg hadde blitt skrekkelig utrygg i et forhold der jeg ikke kunne være 100 % sikker på at mannen aldri, noensinne, ville kunne ty til vold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Og han er framleis Helten?
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg sammenligner dette med utroskap jeg. Skal man tilgi første gangen, lizzom? |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg hadde ikke blitt om mannen min hadde slått meg. En gang og det hadde vært over og ut. Vi har vært sammen i nesten 20 år og et slag nå hadde ikke vært akseptabelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Denne overskriften så vi når vi var og handlet. En gang er en gang for mye for meg. Jeg har aldri blitt slått, men kjenner meg selv godt nok til å vite at det hadde vært en krenkelse jeg ikke hadde klart å glemme. Kanskje tilgi det, men noe hadde gått helt i stykker. Og jeg tror nok at det hadde vært starten på en spiral nedover som kun hadde hatt en mulig utgang ( slutten på forholdet ). Slå liksom, hva er det for noe ?
![]() |
#38 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det går da an å tråkke feil, syns du ikke? Jeg mener at utroskap også kommer an på omstendighetene, når man skal vurdere om man kan fortsette forholdet eller ikke.
![]() |
#39 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Det skumleste med dette er nettopp argumentasjonen hun gir til de som allerede synes de kan forsvare et slag i en krangel. Det finnes mange kvinner som er i voldelige forhold og som har et svært nedsettende syn på seg selv. Dette må være utrolig vanskelig for dem å bli møtt av på forsiden av avisen. Tabloid så det holder, men det gir ikke uttalelsene mindre makt. |
![]() |
![]() |
#40 |
Passiv
|
Sorry, der er jeg relentless. En gang er en gang for mye. |
![]() |
![]() |
|
|