Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell noe om deg selv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 09:18   #201
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell noe om deg selv

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg kan ikke spise pølsa hvis ketchupen er tatt på før senepen. Kanelen må på før sukkeret på grøten også.

Molo er rape, sprøyte, hakke gal.
Selvfølgelig skal ketchupen på før sennepen, og sukkeret før kanelen på grøten!

Da jeg sto i dusjen i går, kom jeg på en annen syk ting: Jeg husker svenske reklamespoter fra TV4 på tidlig 90-tall og går stadig og synger på jinglene ...

Gammel 08-03-09, 11:03   #202
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg er svært nøye med håndhygiene ved matlaging, og er svært skeptisk til de som virker slurvete på dette området (skeptisk til å spise maten).

F eks min egen svigermor når hun knar pizzadeigen i kjøkkenbordet som ikke blir tørket daglig, får jeg litt :grøss: :grøss: tanker. Heldigvis blir det stekt!!!

*meget prippen*

Gammel 08-03-09, 11:06   #203
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg kan ikke spise pølsa hvis ketchupen er tatt på før senepen. Kanelen må på før sukkeret på grøten også.

Neineinei, sukkeret må på først og ketchup må på før sennep

Gammel 08-03-09, 11:07   #204
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

F eks min egen svigermor når hun knar pizzadeigen i kjøkkenbordet som ikke blir tørket daglig, får jeg litt :grøss: :grøss: tanker. Heldigvis blir det stekt!!!

*meget prippen*

*medprippen*
En ting er at den blir stekt og at det sannsynligvis forårsaker massiv bakteriedød, en annen ting er alle de små brødsmulene og eggeskallbitene og støvkornene og hårene som sikkert ligger igjen på bordet...

Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:09   #205
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

*medprippen*
En ting er at den blir stekt og at det sannsynligvis forårsaker massiv bakteriedød, en annen ting er alle de små brødsmulene og eggeskallbitene og støvkornene og hårene som sikkert ligger igjen på bordet...

aaaagh! Ikke si sånn! Jeg er jo sjuskete, men dette blir for mye - også for meg.

Gammel 08-03-09, 11:22   #206
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

aaaagh! Ikke si sånn! Jeg er jo sjuskete, men dette blir for mye - også for meg.

Jeg er en rotekopp av dimensjoner, men når det kommer til matlaging er jeg nazi på hygiene. Du skulle sett det regimet kjøkkenbenken gjennomgår før noen slags deig får stifte bekjentskap med den! Egentlig litt rart det der, hos oss er det rotete - men rent.

Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:24   #207
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan følge opp TheVoices utspill om håndhygiene og fortelle at jeg får litt angst av folk som går på do og ikke vasker hendene ordentlig etterpå, og enda mer angst av dem som ikke vasker i det hele tatt. Når damene på jobben forteller at de har spysyke barn hjemme, og bare skrur på vasken og skyller fingertuppene etter dobesøk, da vrenger det seg litt i meg. Og når de samme damene skal låne min PC, da vrenger det seg enda mer.

Ja, og så får jeg litt noia når folk hoster og nyser inn i hendene sine og så strekker seg etter kaffekannen. Jeg er så pertentlig at jeg vasker hendene hver gang jeg har pusset nesen når jeg er forkjølet, sånn at jeg ikke skal smitte andre. Nysing og hosting skjer inni albuen.

Gammel 08-03-09, 11:26   #208
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, og så får jeg litt noia når folk hoster og nyser inn i hendene sine og så strekker seg etter kaffekannen. Jeg er så pertentlig at jeg vasker hendene hver gang jeg har pusset nesen når jeg er forkjølet, sånn at jeg ikke skal smitte andre. Nysing og hosting skjer inni albuen.

Men er det vanlig å nyse INNI hendene?

Gammel 08-03-09, 11:29   #209
Albertine
Passiv

Standard

Mange har lært at man skal holde for munnen når man hoster, og overfører det til nysing også.

Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:32   #210
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så absolutt! Det ser ut som om alternativene er nyse i hendene, eller å nyse rett ut i luften. Det samme med hosting. Yæk.

Gammel 08-03-09, 11:43   #211
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så absolutt! Det ser ut som om alternativene er nyse i hendene, eller å nyse rett ut i luften. Det samme med hosting. Yæk.

Jeg hoster og nyser inni "albueleddet" jeg - jeg har jo ikke vann tilgjengelig til enhver tid - trodde faktisk at det var mer vanlig enn å nyse inni hendene...

Gammel 08-03-09, 11:46   #212
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nysing inne i hendene er ekkelt.

Jeg hoster/nyser ofte nede i genseren. (Fortrinnsvis når ingen ser meg....)
Er man veldig forkjølet, dvs har veldig...eh..."fuktige" nyser, er det greit å ha et papir tilgjengelig....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:48   #213
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Selvfølgelig skal ketchupen på før sennepen, og sukkeret før kanelen på grøten!

Logisk sett skal kanelen på før sukkeret. For når man da blåser på den varme grøten, så har sukkeret smeltet over kanelen, slik at man ikke blåser kanel over det hele.

Gammel 08-03-09, 12:12   #214
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Logisk sett skal kanelen på før sukkeret. For når man da blåser på den varme grøten, så har sukkeret smeltet over kanelen, slik at man ikke blåser kanel over det hele.

Riktig rekkefølge, men den egentlige grunnen er at når man har på kanel først er det lettere å se hvor mye sukker man tar på. Det er små marginer mellom for lite og for mye.

Gammel 08-03-09, 12:13   #215
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Samtidig som sukkeret ikke smelter like bra når det kommer oppå kanelen. Av to onder velger jeg likevel å strø kanelen først, nettopp av den årsaken du nevner.

Gammel 08-03-09, 12:19   #216
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har ikke jeg spiste grøt på værtfall 10 åe(latoseintoleranse og over 1 liter med laktoseredusert blir formye for magen min)
Men først kanel så sukker.eller ser du jo ikke hvor du har sukker
Turbo skal ha det likens som meg.

senep før ketshup på pølse ja

Gammel 08-03-09, 17:42   #217
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Knekkebrødet skal spises med den melete siden ned.

Gammel 08-03-09, 17:47   #218
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som ikke vasker benken før baking?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 18:37   #219
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hun tørker av benken før baking altså misforstå meg rett. Men ikke med det nazi regmiet jeg ville hatt på et kjøkkenbord der det ikke blir tørket daglig. Der handleposer settes oppå, og nøkler og mobiler slenges.. Der skolebøker havner osv. Det er et skikkelig brukes til alt mulig kjøkkenbord i furu - og jeg hadde helst sett hun hadde en bakematte altså Tror hun skal få det i bursdagsgave hos meg

Her vaskes det over kjøkkenbordet minst 3-4 ganger daglig. Etter alle måltid osv. Men alikevel må jeg ha ny klut og vaske skikkelig før jeg baker. Helst en runde med noe vaskemidler og deretter et par runder m rent vann for å få av alle kjemikalier. Deretter må alle ha ren skjorte og rene hender før de får være med

Gammel 08-03-09, 18:45   #220
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan alt som har skjedd på Days of Our lives 2003-2005 iflg. norsk sendeskjema.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.