|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg synes til og med fiskedaskesmileyen er for blid for å uyttrykke hva jeg mener om KS i øyeblikket. Forbanna gåsa! Jeg er litt overrasket over at mine så oppegående med-fp'ere ikke var mer katehgoriske i denne tråden også. |
|
|
|
#62 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Veldig bra innlegg Smilefjes!
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg vil forresten legge til en ting til også. Til de som sier at de hadde slått tilbake om mannen slo dem. |
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?
De siste der høres ut som gode kandidater for samlivskurs. Det er mange som trenger å lære seg å krangle med riktige proporsjoner. |
|
|
|
#65 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg var en av dem som sa det og jeg sier ikke at jeg hadde gjort det uansett hvem jeg var sammen med. Men den mannen som jeg har nå, hadde jeg gjort det. Jeg finnes ikke redd ham og hadde kun reagert med sinne tilbake. Om jeg hadde på et eller annet plan følt at han var en fullstendig gærning, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert.
|
|
|
#66 |
|
By the Sea
|
Jeg er helt på linje med deg.
|
|
|
#67 |
|
By the Sea
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Smilefjes - nå var det veldig godt å lese innleggene dine. Ble litt satt ut av enkelte meninger i denne tråden.
|
|
|
#68 |
|
Mother of Dragons
|
Du blir satt ut at noen sier at de ikke garantert hadde gått etter en ørefik, men at det hadde kommet an på? For jeg kan ikke se at noen har sagt at det er riktig å godta banking eller noe annet sjokkerende som skulle forårsake at en voksen dame skulle bli satt ut.
|
|
|
#69 |
|
By the Sea
|
Men i all verden, Esme?
|
|
|
#70 |
|
Mother of Dragons
|
Ja jeg syntes det var en veldig sterk reaksjon på at folk sier hva de hadde gjort personlig og måtte spørre.
Selvfølgelig, men du er jo ikke akkurat typen som blir kjempesjokkert sånn uten videre. Og det er jo ikke noen sterke meninger i denne tråden.
Ok, jeg trodde det var almennt kjent at de færreste går etter et slag. Jeg tror jeg hadde gjort det og jeg tror nok det i det aller fleste tilfeller er det riktige å gjøre men samtidig så trodde jeg oppriktig at de fleste vet at det ikke er det som er vanlig.
|
|
|
#71 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Har selv vært i et forhold med psykisk og fysisk mishandling. Jeg hadde aldri trodd jeg kunne ta imot så mye drit fra et annet menneske, men tydeligvis
|
|
|
#72 |
|
saftig
|
Nå quoter jeg deg, men vil gjerne ha svar fra andre også.
|
|
|
#73 |
|
villende
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Smilefjes: innspill fra kvinner som deg, sterke kvinner som har levd i et voldelig forhold og klart å komme seg ut, er noe av de viktigste innspill i en slik debatt. De jeg kjenner som har opplevd voldelige kjærester har vært og er sterke oppegående kvinner som har "unnskyldt" den voldelige partneren med at han har "følt seg truet" av hennes styrke. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fysisk vold er også psykisk. Etter ett slag vil man alltid ha i bakhodet at det kan skje igjen.
|
|
|
#75 |
|
saftig
|
Ja, selvsagt henger psykisk vold sammen med fysisk. Poenget mitt var at man kan ha det jævlig selv om man ikke blir slått.
|
|
|
#76 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#77 |
|
Absolut ateist
|
Definitivt. Det hadde, for meg, vært langt bedre om en mann hadde slått en gang, for da hadde jeg med en gang visst hva jeg hadde å forholde meg til. Den snikende, psykiske terroriseringen, derimot ... Man er sjanseløs før man er fanget.
|
|
|
#78 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Det er noen ganger sånn at psykisk vold foregår uten fysisk vold. Men jeg tror sjelden det er motsatt. Jeg har aldri hørt at noen som har tatt imot fysisk vold har vært hundre prosent trygge i det forholdet igjen etterpå. |
|
|
|
#80 |
|
hijabdame
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Niks, jeg hadde gått etter ett slag. Definitivt. Har hatt ett forhold bak meg hvor jeg ble værende etter ett slag, og det gikk som det beskrives over. Fullstendig ødelagt tillitsforhold og fulgt opp med masse psykisk/verbal mishandling og sporadiske voldelige påminnelser i årenes løp, som er vel så ille. |
|
|
|
![]() |
|
|