|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Glamorøs
|
Sv: Folks forhold til banning i dag
Åja. Mener du Korps? Alle for en kjenner jeg ikke til, men Korps er vel en dramatisert ungdomsserie(?), og jeg har ikke reagert på mye bruk av banneord i den når man tenker på aldersgruppen den er beregnet på og miljøet den skal skildre. Dette er med forbehold om at jeg bare har sett en episode og ikke har barn/unge i målgruppen, det kan jo selvsagt være annerledes i de andre.
|
|
|
#102 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
AF1 skildrar jo hiphop-ungdomsmiljøet i Oslo, og å bruke "gid" og "søren tute" som kraftsalver hadde vel neppe vore særleg røndomsnært. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Folks forhold til banning i dagJeg har fulgt nøye med på Orps, men har ikke hørt banning der? Kanskje "herregud", men det er et uttrykk jeg ikke regner som banning. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun mener Orps.
|
|
|
|
#105 |
|
Glamorøs
|
Sv: Folks forhold til banning i dagOK, da skal jeg ikke uttale meg i det hele tatt, da kjenner jeg ikke til noen av dem.
|
|
|
#106 |
|
Pauset
|
Sv: Folks forhold til banning i dagDen er jo nesten satirisk den serien. Jeg syntes det er veldig morsom. Det er ingen tvil om at det hele er satt på spissen for å være komisk. Syntes stortsett alle rollefigurene viser både gode og dårlige sider jeg. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Introvert optimist
|
Da har du ikke lest alt jeg har skrevet i denne tråden.
|
|
|
#108 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Folks forhold til banning i dagJeg anser meg selv for å ha et normalt, godt ordforråd, og jeg banner fra tid til annen. Ikke hele tiden, ikke i alle sammenhenger, det brukes vel med en slags omhu - som alle andre ord. Jeg banner ikke foran barn (i hvert fall ikke mye, det er mulig at de har hørt ett og annet "herregud"). Jeg klarer ikke å finne meg selv vulgær, harry eller grilldressverdig. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
madmanized
Ja, det er nettopp det den er; satirisk. Og jeg tror ikke nødvendigvis brorparten av målgruppen catcher akkurat det humorgrepet, selv om vi voksne gjør det. Mine seksåringer (sikkert litt unge, men likevel - når ikke ungdomsskoleelever forstår ironi engang...
Sist redigert av leliane : 08-03-09 kl 21:16. Årsak: stavefeil |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Glamorøs
|
Men det er jo ikke en serie beregnet på seksåringer? Jeg syns ikke man kan forvente at en serie beregnet på en helt annen målgruppe må forstås av yngre seere.
|
|
|
#111 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#112 |
|
Pauset
|
Nå er ikke seksåringer i målgruppen, men poden (fem år) skjønner at dette er spøk og tv og at det ikke henger på greip med virkeligheten. Han holder på å le seg ihjel av Elisabet Bull. Det er alltid noen som ikke skjønner humoren, uansett alder. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva med "farsken tute" som min mor alltid sa? Er det banning? |
|
|
|
|
|
#114 |
|
madmanized
Du har en unge med avansert humor og jeg har to uten...
|
|
|
|
#116 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#117 |
|
Pauset
|
Jeg tror ikke man kan forvente at en fem-seksåring skjønner denne humoren uten at man forteller de at det er ment å være morsomt, og at det er tull alt sammen. De er tross alt ikke i målgruppen for tv-serien. Men søstern min på 14 syntes det er veldig vittig helt av seg selv |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Glamorøs
|
Det blir litt sånn Himmel og helvete.
Sønnen min på 4,5 har sett litt av en episode av denne Orps siden tanten hans på elleve var på besøk. Han skjønte ingenting, og hun skjønte ikke alt hun heller, selv om hun er mer i målgruppen. Det betyr ikke at man skal utelate alt de ikke forstår, hvordan skal de lære da? Vi foreldre må jo stille opp med forklaringer!
|
|
|
#119 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Folks forhold til banning i dagJeg syns orps er en skrekkelig serie, og overbeskytter ungene mine sporenstreks og nekter dem å se på. Det begynner jo halv 7, så det kan vel ikke være beregnet for SÅ store barn?
|
|
|
#120 |
|
Metallica!!
|
Det er stor forskjell på å bruke ordforrådet sitt dårlig og å ha dårlig ordforråd altså.
Herregud = Spotte guds navn
|
![]() |
|
|