|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan finne huseier av en blokk?Jeg var uheldig og parkerte bilen langs fortauet og i løpet av tiden jeg var borte hadde det løsnet is fra taket på blokken og ned på bilen. Skaden er taksert til 15-20 tusen! Jeg må få tak i huseier, men hvor kan man finne dette? Finnes det noen register man kan søke på adressen i?
|
|
|
|
#3 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?
Ja, det kan kanskje være en ide. Takk.
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?Håper du finner ut av det og at du får dine utlegg på bilen dekket
|
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?Oi, dette hørtes interessant ut i og med at jeg var ute for noe av det samme forrige uke. Kjørte i en sentrumsgate da det plutselig datt ned en isklump. Dumme meg stoppa ikke og sjekka om det ble skade. Igår vaska jeg bilen og oppdaga to små fine bulker i panseret |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?Om det sto skilt på veggen " se opp for takras" eller "parkerest på egent ansvar pga takras osv" så får du ikke 1 kr
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Den er jeg litt uenig i. Jeg tror ikke gårdeiere kan drive med ansvarsfraskrivelse på denne måten. De plikter å sikre fortauet på utsiden mot snøras, og da mener jeg det ikke holder å advare.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hun har parkert langs fortauet, og gårdeier plikter å sikre mot ras, som også gjelder snø og is som skulle falle ut på bilene som står langs fortauet.
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?Hun parkerte langs fortauet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?Tror nok ikke huseier kan fraskrive seg ansvar med slike plakater.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det var ikke en istapp, men deler av bygningen/fasaden og da på tross av gjentatte advarsler fra en eller annen etat.
|
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hvis du google mønepannedommen kommer det nok opp en lignende sak. Det er noe av det lille jeg husker fra jussen. Det er en gammel sak. Det var ei jente som ble hjerneskadd etter å ha fått ras i hodet (husker ikke om det var bygningsdeler eller ikke). Hun var hvertfall den første til å få erstatning pga det. Denne saken la visst grunnlaget for at det er gårdeiers ansvar.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan finne huseier av en blokk?Det har stått gang på gang i avisene i det siste at advarsler om evt. takras ikke er godt nok. Det skal fjernes, og sånn er det med det.
|
![]() |
|
|