|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan er dere i virkeligheten i forhold til her på FP? | |||
Mer konservativ. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 2,86% |
Mer liberal. |
6 | 5,71% |
Omtrent den samme. |
75 | 71,43% |
Både og, kommer an på diskusjonen. |
18 | 17,14% |
Annet |
3 | 2,86% |
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?
Det er det som er så fint med steder som dette. Man blir kanskje litt for mye "venner" i virkeligheten, og det kan være godt å ta en god diskusjon en gang iblant. Men enkelte personer blir fort støtt og fornærmet om man ikke mener det samme som dem, eller setter deres meninger på prøve i rl. Og da er det lettere å bare la være å diskutere, for fredens skyld.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg er nok snillere på nett enn i virkeligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Helt konge
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?For meg handler dette om evnen til selvinnsikt. Jeg er ganske sikker på at jeg har de samme holdningene og meningene på nett som ellers. Jeg er nok flinkere til å uttrykke meg muntlig en skriftlig, og det er mulig at det er med på å gi et annen inntrykk av meg på nett enn RL. Om jeg oppfattes konservativ eller liberal er jo selvsagt avhengig av mottakeren. Selv går jeg rundt og tror jeg er liberal. Det gjør jo også du Tito, og jeg mener å huske at jeg har vært uening i det du har skrevet opp til flere ganger. Med det mener jeg ikke at Tito har feil i sin oppfattning av seg selv, men at andre nødvendigvis ikke oppfatter en slik man selv gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Veldig godt sagt, sånn er det her også.
![]() |
#26 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg har de samme meningene her som i RL, men her trekker jeg meg ut av en diskusjon om jeg føler at jeg snakker til noen som hverken evner eller forstår logiske tankerekker eller gyldige argumenter, jeg gidder rett og slett ikke. I RL har jeg nok en mer bøllete diskusjonsstil. En av grunnene er at jeg er mye flinkere muntlig enn skriftlig og er typisk rappkjeftet, det å skrive forståelig synes jeg er ganske vanskelig.
![]() |
#27 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Vet ikke helt hva jeg skal svare. Jeg føler at jeg er ganske lik IRL som på nett, men jeg diskuterer jo mye mindre IRL. De som kjenner meg som jeg ikke bruker å diskutere så mye med vil kanskje kunne bli litt overrasket over hvor firkantet jeg er på nett. Nå begynner jeg å kjenne en del her på FP IRL også, det er nok lettere for disse å si noe om hvordan jeg oppfattes enn å gjøre det selv.
Er det noe jeg har lært gjennom årenes løp er det at det for de aller fleste krever store mengder selvinnsikt og mye jobbing for å møte folk uten synlige fordommer. Her antyder du at du ikke møter folk med fordommer i det hele tatt, og det tror jeg praktisk talt er umulig. I min verden (iallefall faglig sett) så er det mer skummelt å innbille seg at man er fordomsfri, enn og faktisk se og innrømme de fordommene man har - og handle deretter.
![]() |
#28 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg nekter også å tro at noen ikke har noen som helst fordommer mot andre mennesker noensinne. Det tror jeg rett og slett ikke et sekund på.
![]() |
#29 |
Helt konge
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ull-lue
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utrolig bra sagt!
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg mener nok det samme IRL som på FP, men siden en IRL-diskusjon gjerne ikke varer like lenge som en tråd, blir jeg kanskje ikke sett på som like påståelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?At banning er et tegn på dårlig ordforråd f.eks er en fordom. Det betyr ikke at det er feil, men det er en fordom.
![]() |
#33 |
I gapestokken
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Å herlighet! Beklager skrivemåten - jeg prøver å møte folk med åpent sinn og fordomsfri. Selvsagt har alle fordommer.
![]() |
#34 |
Helt konge
|
Det er vel ikke veldig forskjellig fra verbale diskusjoner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Det var voldsomt til temperament da Tito.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg syns ofte folk sier at de "ikke har fordommer" og syns, som andre her, at det er en veldig skummel feiltagelse.
![]() |
#37 |
*_*
|
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Fordommene mine kommer nok lettere til syne som bastante og lite veloverveide i RL, da jeg ikke (kan) ta meg like god tid i RL som når jeg skriver i en diskusjon på nett. Når det er sagt så deltar jeg ofte mer aktivt i en diskusjon IRL. Det er fordi jeg på nett leser alle svar før jeg svarer selv, og da har ofte det meste av det jeg mener blitt sagt og jeg føler sjelden behov for kun å gjenta noe som allerede er blitt poengtert. I tillegg fremstår jeg sikkert enklere og mindre såfistikert i språket RL (som også henger sammen med at jeg har bedre tid til å tenke meg om og å formulere meg når ting foregår skriftlig).
![]() |
![]() |
#38 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg er nok ganske lik her som ir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ull-lue
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg kjente plutselig at jeg er enig med to stykker, som er vedlig uenige …
![]() |
#40 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?Jeg tror det er få som går rundt og er bevisst på at de utrykker seg forskjellig her og i RL dette handler jo i stor grad om hvordan vi blir oppfattet og det kan være veldig forskjellig ut i fra skriftspråk eller verbalt språk +kroppspråk. De samme ordene kan tolkes veldig forskjellig ut fra setting. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|