Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 16:29   #261
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Siv Jensen

Jeg synes det er tankevekkende, at så mange kommer til et land med en innstilling om å ikke ha noe med innbyggerne eller samfunnet å gjøre? At svenskene er noen de ikke ønsker omgang med. At systemet er slik at man tilrettelegger for passivisering og utelatelse fra deltagelse i arbeidslivet.

http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle2952040.ece

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:26   #262
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det er tankevekkende, at så mange kommer til et land med en innstilling om å ikke ha noe med innbyggerne eller samfunnet å gjøre? At svenskene er noen de ikke ønsker omgang med. At systemet er slik at man tilrettelegger for passivisering og utelatelse fra deltagelse i arbeidslivet.

http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle2952040.ece

Ja det er ikke bra, og det er derfor integrering er viktig sånn at de ser at nordmenn er faktisk helt ok å ha med å gjøre. Disse som isolerer seg sitter jo inne med akkurat de samme stupide fordommene mot remmede kulturer som Frp-velgere har.

Gammel 28-02-09, 23:30   #263
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Her langer Lae ut:
http://www.nrk.no/nyheter/1.6503360
Jeg er nok langt i fra noen høyremann, men Erling Lae liker jeg enda bedre enn før etter dette utspillet.

Gammel 01-03-09, 01:48   #264
Hadia
hijabdame

Hadia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hadia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Ja det er ikke bra, og det er derfor integrering er viktig sånn at de ser at nordmenn er faktisk helt ok å ha med å gjøre. Disse som isolerer seg sitter jo inne med akkurat de samme stupide fordommene mot remmede kulturer som Frp-velgere har.

Helt enig. Jeg er redd for at mange tror at majoriteten av nordmenn mener det samme som Siv Jensen, og derfor er litt skeptiske

Det hadde hjulpet med flere sterke røster for dialog og jah... avslappede forhold? Trur eg

Hadia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 13:47   #265
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Link?

Hm. Finner ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:28   #266
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og nå er hun bekymret for undertrykte kvinner (bl.a. muslimer) i andre land.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 13:42   #267
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Og litt på siden, til alle dere som vil stemple både Siv Jensen, FrP og velgerne:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=551382

Sitat:

Arbeiderpartiet faller 3 prosentpoeng til 31 prosent og Fremskrittspartiet går fram 4 prosentpoeng til 28 prosent i en ny meningsmåling.

Kanskje på tide å ta både FrP og dets velgere på alvor?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 13:47   #268
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er vel ingen som ikkje tek dei alvorleg (alvorleg som i å innsjå at dei faktisk kan få makt). Men det må vere lov å ha sine meiningar om både partiet og veljarane likevel?

Eg synest det er kjempeskremmande at så mange som 28 % av befolkninga seriøst vurderer å stemme FrP. Eg synest det å sympatisere med FrP vitnar om kunnskapsløyse, historieløyse, egoisme, grunne verdiar og manglande evne til å tenke framover.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 13:49   #269
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller: Bekymring, usikkerhet og frustrasjon over at det ikke ser ut til at noen gjør noe med noe som ser ut til er et stort problem.

Gammel 09-03-09, 13:49   #270
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det er vel ingen som ikkje tek dei alvorleg (alvorleg som i å innsjå at dei faktisk kan få makt). Men det må vere lov å ha sine meiningar om både partiet og veljarane likevel?

Eg synest det er kjempeskremmande at så mange som 28 % av befolkninga seriøst vurderer å stemme FrP. Eg synest det å sympatisere med FrP vitnar om kunnskapsløyse, historieløyse, egoisme, grunne verdiar og manglande evne til å tenke framover.

Lov å ha meninger, ja, selvsagt. Men det jeg har uthevet med rødt i innlegget ditt vitner likevel om det å ikke ta andre på alvor. Mener du virkelig at nesten en tredjedel av velgerne er kunnskapsløse, historieløse, egoistiske og så videre?

Og om du mener det, er det ikke likevel på tide å slutte med personangrep og heller diskutere politikk?

Gammel 09-03-09, 13:49   #271
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det så vidt jeg kan huske bare en som i denne tråden har skrevet at man ikke kan ta Frp alvorlig bina. Det er ikke mange innleggene siden jeg la inn en tilsvarende link for å presisere nok en gang at Frp må tas alvorlig.

Gammel 09-03-09, 13:53   #272
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Og litt på siden, til alle dere som vil stemple både Siv Jensen, FrP og velgerne:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=551382

Nå lurer jeg litt på hvem de spør i disse meningsmålingene?
Er det er representativt utvalg av velgere?
Er det flest frp velgere som blir spurt er det jo ikke rart at de går fram i målingene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 14:03   #273
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lov å ha meninger, ja, selvsagt. Men det jeg har uthevet med rødt i innlegget ditt vitner likevel om det å ikke ta andre på alvor. Mener du virkelig at nesten en tredjedel av velgerne er kunnskapsløse, historieløse, egoistiske og så videre?

I utgangspunktet så klarer eg ikkje med mi beste vilje å forstå kvifor nokon stemmer FrP. Eg gjer verkeleg ikkje det. Dei står for eit verds-, menneske- og samfunnssyn eg finn heilt forkasteleg. Og at nokon faktisk stemmer på dei for å få ut innvandrarane og få lågare skattar og avgifter, utan å tenke på kva for konsekvensar politikken vil få, ja det synest eg er skremmande, egoistisk og kunnskapslaust.

Gammel 09-03-09, 14:04   #274
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I utgangspunktet så klarer eg ikkje med mi beste vilje å forstå kvifor nokon stemmer FrP. Eg gjer verkeleg ikkje det. Dei står for eit verds-, menneske- og samfunnssyn eg finn heilt forkasteleg. Og at nokon faktisk stemmer på dei for å få ut innvandrarane og få lågare skattar og avgifter, utan å tenke på kva for konsekvensar politikken vil få, ja det synest eg er skremmande, egoistisk og kunnskapslaust.

Jeg er 100 % enig med Alfa.

Gammel 09-03-09, 16:21   #275
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå lurer jeg litt på hvem de spør i disse meningsmålingene?
Er det er representativt utvalg av velgere?
Er det flest frp velgere som blir spurt er det jo ikke rart at de går fram i målingene.

Like representativt som andre meningsmålinger.

Gammel 09-03-09, 16:22   #276
bina
Ustabil

Standard

Og det er dette jeg mener er å ikke ta FrP-velgerne på alvor, ei heller partiet FrP. I stedet for å diskutere politikk med en motpart man respekterer så koker det ned til "du er så dum og jeg er så smart" - skikkelig sandkassenivå. Personangrep er ikke særlig fruktbart uansett, og vitner om at man ikke har respekt for motparten.

Gammel 09-03-09, 17:53   #277
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Og det er dette jeg mener er å ikke ta FrP-velgerne på alvor, ei heller partiet FrP. I stedet for å diskutere politikk med en motpart man respekterer så koker det ned til "du er så dum og jeg er så smart" - skikkelig sandkassenivå. Personangrep er ikke særlig fruktbart uansett, og vitner om at man ikke har respekt for motparten.

Eg har mange, mange gongar prøvd å diskutere politikk med FrP-arar, men dei fleste av dei vil ikkje diskutere den generelle politikken. Det einaste dei agiterer med er a) at dei stemmer Frp for å "protestere" mot andre parti, b) at dei ikkje har sett seg så grundig inn i politikken, men at Frp vil senke skattar og avgifter og sånn eller c) at Frp er dei einaste som vil "kaste ut" innvandrarar. Heilskapen i politikken ser ikkje ut til å interessere dei.

Du kjenner meg veldig dårlig dersom du trur eg ikkje vil diskutere politikk med FrP-arar.

... og nei, eg har ikkje så veldig respekt for ein motpart som ikkje argumenterer for seg, men som berre står standhaftig på at "FrP er best, ingen protest". Det ligg ikkje så langt frå sandkassestadiet det heller.

Gammel 09-03-09, 18:40   #278
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, ingen respekt for motparten herfra. Ville ikke du også ha tenkt ditt om folk som ville kaste deg ut av landet bare fordi du ser ut på en bestemt måte?

Sist redigert av Éowyn : 09-03-09 kl 18:50.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 19:55   #279
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 09-03-09, 20:30   #280
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar definitivt både FrP og velgerne deres på alvor - og jeg er alvorlig skremt over at FrP får slik oppslutning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.