Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjipt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 14:01   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kjipt

De har Reima og Reima Tec dresser på salg her jeg er på vinterferie + Viking Thermo til halv pris. Og det i mars når jeg nå skal betale årsavgift på bil, ny sikring på dør + en god del andre ting. Kan jo bruke kredittkort, men har en del før der nå. Må gruble litt nå. Jeg pleier jo å svi av ting ganske lett.

Jeg vet dog at jeg trenger 2 dresser til høsten + i alle fall et par cherrox. Minstemor behøver vel ikke før hun blir eldre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 14:45   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjipt

Jeg sier som venninna mi: "løp og kjøp"!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 14:52   #3
Left
Passiv

Standard

Du sparer jo inn det igjen til høsten, når du slipper å kjøpe til full pris. Løp og kjøp ja.

Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 15:09   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Skulle til å tilby deg eit lite lån, men kredittkort er nok litt enklare

Men altså; løp og kjøp!

Gammel 11-03-09, 15:09   #5
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Har du mulighet til å kjøpe det til halv pris, så hvorfor ikke?? Nok å bruke penger på til høsten også.
Penger spart, er penger tjent.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 15:20   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer alltid flere muligheter. Jeg hadde aldri kjøpt vinterdresser på kreditt.

Gammel 11-03-09, 15:21   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Det er nesten så jeg får lyst til å høre om du handler med for meg om jeg overfører penger.

Mer seriøst; jeg ville handlet nå. Selv om det er mange utgifter nå, så er det utgifter som kommer på et eller annet tidspunkt uansett og da er det vel greit å få dem så lave som mulig?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 15:22   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det kommer alltid flere muligheter. Jeg hadde aldri kjøpt vinterdresser på kreditt.

Eg har ikkje kredittkort ein gong, men finnest det ikkje kredittkort med gunstige betingelsar for sånne "kriser" der du ikkje må betale renter og gebyr og avgifter og sånt så lenge du betaler tilbake innan rimelig tid?

Gammel 11-03-09, 15:26   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har ikkje kredittkort ein gong, men finnest det ikkje kredittkort med gunstige betingelsar for sånne "kriser" der du ikkje må betale renter og gebyr og avgifter og sånt så lenge du betaler tilbake innan rimelig tid?

Vi har 1 måneds rentefri betalingsfrist.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 15:42   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Vi har 1 måneds rentefri betalingsfrist.

Det har vi også. 1mnd rentfritt. Det er vel ganske vanlig?

Jeg har aldri brukt mitt. Men kjekt å ha. Stod på en flyplass i London en gang for noen år siden. Det var kvelden og jeg skulle ta ut penger til taxi til hotellet. Automaten slukte kortet. Det var ikke moro. Siden har jeg hatt kredittkort. Drar aldri langt bort uten det.
Men dette handlet ikke om det da.

Jeg ser ikke noe galt i å handle på kreditt om man kan betale når regningen kommer. At man da ikke setter seg i en vanskelig situasjon når fakturaen dukker opp. Vinningen går opp i spinningen om det blir masse gebyrer og liggnede på det. Da kan man nok kanskje like godt vente til høsten.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 15:50   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Har ikke peiling. Jeg har ikke og kommer aldri til å få kredittkort. For meg er det en håpløs tanke å handle ting for penger man ikke har. Jeg må innrømme at jeg får bakoversveis av rådene i denne tråden.

Gammel 12-03-09, 18:42   #12
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har to mastercard, og handler stadig vekk noe der. For meg er det helt selvsagt. Vi har begge fast inntekt, men utgiftene varierer ofte fra måned til måned. Vi sparer ikke noe, så når vi må ha noe, så bruker vi kort. Vi betaler inn litt hver måned, og bruker litt i ny og ne. Så det er ikke det. Alternativ til f.eks. forbrukslån. Jeg er ikke så bekymret sånn sett. Vi vet hva vi har og hva vi får. Skal jo selge noe vintertøy som vi har også.

Så ja det ble tre stk. Reima Tec vinterdresser (122, 110 og 92). De hadde ikke så godt utvalg (få igjen), men dette hadde de altså. Lillebror sin er beige med rødt overst. De andre to er røde med beige detaljer. Kjempefine. Kjøpte også et par Viking Thermo i 30 og et par i 22. Totalt: 2600 kr. Sparte 1500 bare på dressene, og Viking skoene var jo halvpris.

Ellers fikk storesøster "skolejakke" fra mormor og morfar, og de har handlet diverse annet fint. Både nyttige og unyttige saker. Fint med ferie. Minstemor skal ønske votter og lue i bursdagsgave, og så er det bare sko å ordne når snø og kulde nok en gang dekker nabolaget. Men først er det jo sommer.

Gammel 12-03-09, 18:45   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også vært og shoppet til høsten.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 23:47   #14
Dronningen
Pauset

Standard

Den i 122 var Reima Tec+ så jeg nå. Tror det var et lurt valg.

Gammel 12-03-09, 23:55   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes andre alternativ til forbrukslån enn mastercard.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 23:59   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det finnes andre alternativ til forbrukslån enn mastercard.

Jupp, sparing, for eksempel. :kjedelig:

Gammel 13-03-09, 09:54   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Den i 122 var Reima Tec+ så jeg nå. Tror det var et lurt valg.

Den er kjempebra!! Har hatt Reimatec+ to vintre nå og har ikke noe å utsette på dressen. Den er mye mer slitesterk enn vanlig Reimatec. Vi har brukt vår siden i høst og den første tiden var det ikke snø! Var litt bekymret for dressen siden det er mye asfalt i barnehagen. Men tenkte, ja nå vår vi iallefall testet den ut skikkelig! Og resultat: dressen finnes ikke slitt, ikke anntydning til tynnere stoff hverken på rompe eller knær. Ingen rifter og vi har heller ikke opplevd vått barn.
Synes det også er mye enklere å regulere varme/kulde og hva man skal kle på barnet i denne dressen enn med f.eks T2H dressen som nesten er for varm.

Er desverre ikke alle butikker som tar inn Reimatec + (før var den jo veldig dyr i forhold til vanlig Reima, men det har utjevnet seg).

Hvor fant du dressen ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 09:57   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hadde gjort nett det samme! Eh HAR gjort nett det samme. Kjøpte vinterdress til lillemor.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 10:01   #19
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Har ikke peiling. Jeg har ikke og kommer aldri til å få kredittkort. For meg er det en håpløs tanke å handle ting for penger man ikke har. Jeg må innrømme at jeg får bakoversveis av rådene i denne tråden.

Jeg må si meg enig med deg, Blondie. Også i det at det kommer som regel flere muligheter. Men jeg registrerer at vi er i mindretall i denne tråden.

Gammel 13-03-09, 10:37   #20
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg må si meg enig med deg, Blondie. Også i det at det kommer som regel flere muligheter. Men jeg registrerer at vi er i mindretall i denne tråden.

Har aldri handlet på kredittkort, det er skrekken å bruke penger jeg ikke har.
Pappa sier det så fint, har du penger - bruk penger. Har du ikke penger - må du la være.
Jeg har alltid to buffere. En til de voksne og en til poden. Barnetrygden går rett inn på konto og skulle jeg ramle over noe rasende billig en måned vi ikke har mulighet så tar jeg det ut av barnetrygdkontoen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.