Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Må jeg slenge inn håndkleet og kjøpe noe cherrox-liknende?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-09, 20:33   #61
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Må jeg slenge inn håndkleet og kjøpe noe cherrox-liknende?

@Perhonen: Jeg har akkurat bestilt barnevader fra tørrebarn.no. Halv pris nå, men høyt ekspedisjonsgebyr veier opp for dét.
Husk å måle, de er virkelig små i størrelsen! Spennende å se om dette funker. Ser for meg at det kan bli ganske klamt. Men sånn som det er nå, med kjapp snøsmelting og vanndammer som rekker ungene til knærne, hjelper det ikke med vanntette sko/støvler for å holde dem tørre.

Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 20:36   #62
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Emma, hva måtte du ut med i fraktomkostninger?

Gammel 10-03-09, 20:38   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi bruker crocsstøvler. Det funker fint i slaps, og de er lette og romslige.

Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 20:45   #64
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Emma, hva måtte du ut med i fraktomkostninger?

159,- for postoppkrav, eller "bare" 99,- hvis du forhåndbetaler (overfører til konto).

Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 21:29   #65
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Støvlene til lillebror, Viking goretex, holder tett fortsatt. Han har jo dressen utenpå støvelen så det kommer jo ikke vann ovenifra. Storesøster bruker Geox-støvlene og Crocs-gummistøvlene litt om hverandre. Geox-støvlene blir litt våte inni, men hun blir ikke våt på foten. Crocs-støvlene har hun ullsåle oppi og ekstra ullsokker på når hun bruker. De er veldig lette å ha på så storesøster velger gjerne dem. Så cherrox/thermo klarer vi oss fortsatt fint uten.

Gammel 10-03-09, 23:02   #66
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

@Perhonen: Jeg har akkurat bestilt barnevader fra tørrebarn.no. Halv pris nå, men høyt ekspedisjonsgebyr veier opp for dét.
Husk å måle, de er virkelig små i størrelsen! Spennende å se om dette funker. Ser for meg at det kan bli ganske klamt. Men sånn som det er nå, med kjapp snøsmelting og vanndammer som rekker ungene til knærne, hjelper det ikke med vanntette sko/støvler for å holde dem tørre.

Mulig det kan bli klamt, men en kan da vel bruke ulltøy inne i disse også. Er i hvertfall ikke bedre for en småttis som er blaut fra midjen og ned fordi han/hun har sittet i en søledam og vannet har trukket seg opp under regnbuksen, på ullbuksen, ned i støvlene og opp under armene. Legger de seg ned med vaderne på og øser vann inn i blir de selvsagt våte da også.
Det er helt enormt med vann her for tiden. Og blir det kaldt her oppe i natt har jeg et problem for da fryser bilen min fast i ti cm vann.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 23:21   #67
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Storesøster har Viking Thermo og synes det funker bra i dette været. Store lillebror bruker Viking goretex og de holder ham faktisk tørr på beina, også i det været vi har hatt i Oslo nå. Det virker bare ikke slik når man kjenner på skoene. De er klissvåte utvendig, men det har ikke trengt inn. Flott at han er tørr på foten, men det trekker ned at skoen blir "tung" av å være så våt utvendig.

Gammel 10-03-09, 23:39   #68
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Noen gjør det. Mange barn vil gå i dem fordi de er lette å ta på, og mange barnehageansatte velger cherrox på ungene av samme grunn. I Glitterbarnets forrige barnehage valgte de ansatte cherrox hele vinteren uansett vær, hvis barna hadde det tilgjengelig. Så derfor har vi sørget for å aldri ha det tilgjengelig, fordi jeg syns små føtter trenger mer støtte, luft og passform. Jeg hadde ikke likt det om Glitterbarnet gikk i gummistøvler daglig over en lang periode heller.

At man ikke har cherrox i barnehagen tilgjengelig hele vinteren er jo ikke det samme som at det aldri kan egne seg. Vi bare tar dem vekk derfra når han ikke skal bruke dem. De har vært borte derfra fra desember til nå. Det gjelder igrunnen annet tøy også, jo færre valgmuligheter jo bedre så minker sannsynligheten for at noe sprøtt skjer :rabla: .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 00:12   #69
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

At man ikke har cherrox i barnehagen tilgjengelig hele vinteren er jo ikke det samme som at det aldri kan egne seg. Vi bare tar dem vekk derfra når han ikke skal bruke dem. De har vært borte derfra fra desember til nå. Det gjelder igrunnen annet tøy også, jo færre valgmuligheter jo bedre så minker sannsynligheten for at noe sprøtt skjer :rabla: .

jeg ga barnehagen kler beskjed om at cherroxen kun skal brukes i skikkelig sørpe vær, de var nemlig veldig raske til putte cherrox på barna, hentet tulla i 12 minus og da hadde hun cherrox, men da fikk de høre det

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 00:49   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Støvlene til lillebror, Viking goretex, holder tett fortsatt. Han har jo dressen utenpå støvelen så det kommer jo ikke vann ovenifra.

Sånn er det på Glitterbarnet også, men jeg tror han sitter i vanndammene, og da renner det inne okke som.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

At man ikke har cherrox i barnehagen tilgjengelig hele vinteren er jo ikke det samme som at det aldri kan egne seg.

Nei, det var nettopp derfor jeg startet denne tråden da. Fordi nå ser jeg at det kanskje kan lønne seg. Men vi har ikke hatt bruk for det noen av de foregående vintrene, og jeg mener fortsatt at kan jeg unngå cherrox og tette støvelliknene greier så er det det beste. Det er vel fair?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 09:24   #71
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det var nettopp derfor jeg startet denne tråden da. Fordi nå ser jeg at det kanskje kan lønne seg. Men vi har ikke hatt bruk for det noen av de foregående vintrene, og jeg mener fortsatt at kan jeg unngå cherrox og tette støvelliknene greier så er det det beste. Det er vel fair?

Jaja, det er ikke noe problem. Jeg synes bare ikke begrunnelsen om at "vi kan ikke ha cherrox fordi da bruker barnehagen bare det" var så god. Det er jo vi som styrer hva som er tilgjengelig til enhver tid (og ja, jeg er enig i at dersom cherroxen står der åker de altfor ofte på). Det er jo ikke sånn at vi som HAR cherrox synes det er et ideelt fottøy. Vi har det bare til de våte dagene for å si det sånn, jeg er egentlig helt enig med deg jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 09:35   #72
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter: Skoene jeg snakket om er 19,5 cm i innersålen, og det tror jeg nok blir for liten. Men en liten ransaking i kjelleren viste at jeg har et par med sorel-vinterstøvler, som jeg har fått av m^2. De brukes ikke nå (men skal tas i bruk når lillesøster får stor nok fot). De er størrelsen større, så de vil nok passe guttungen din. De ser sånn ut:

Det eneste med støvlene er at de nok kan trenge en runde med impregnering, men bortsett fra det er de i tipp topp stand.

Sist redigert av Adrienne : 11-03-09 kl 10:53.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:12   #73
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.

jeg ga barnehagen kler beskjed om at cherroxen kun skal brukes i skikkelig sørpe vær, de var nemlig veldig raske til putte cherrox på barna, hentet tulla i 12 minus og da hadde hun cherrox, men da fikk de høre det

Jeg tar med hjem. Det som er tilgjengelig i barnehagen til enhver tid er kun klær som passer til utebruk den dagen.
Vi har ikke regntøy og thermo støvler der når det er tørt og kaldt. For av en eller merkelig grunn elsker barnehagen gummibukser og thermostøvler og det virker det som de trer på uansett vær og temp så lenge ungen har det tilgjengelig.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 15:20   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Glitter: Skoene jeg snakket om er 19,5 cm i innersålen, og det tror jeg nok blir for liten. Men en liten ransaking i kjelleren viste at jeg har et par med sorel-vinterstøvler, som jeg har fått av m^2. De brukes ikke nå (men skal tas i bruk når lillesøster får stor nok fot). De er størrelsen større, så de vil nok passe guttungen din. De ser sånn ut:

Det eneste med støvlene er at de nok kan trenge en runde med impregnering, men bortsett fra det er de i tipp topp stand.

Tusen takk for tilbudet, men etter at Glittermannen fikk se de der Bogs-greiene, så ville han bestille sånne. Hvis det viser seg at de ikke holder vannet ute på noe vis, så tar jeg deg opp på tilbudet!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 15:40   #75
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for tilbudet, men etter at Glittermannen fikk se de der Bogs-greiene, så ville han bestille sånne. Hvis det viser seg at de ikke holder vannet ute på noe vis, så tar jeg deg opp på tilbudet!

Gjør det, du.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.