Sv: Det florerer av sukker i barnehagen
Jeg må innrømme at jeg ikke har sjekket så nøye hva som egentlig serveres i barnehagen. Jeg vet selvsagt at de har brødmåltider hver dag, samt noen varmt i løpet av uka. Men hva slags brød som serveres, og om prim er blant utvalget - nei, det vet jeg ikke. Og om tomatsuppa er fra Toro vet jeg heller ikke. Det må jeg sjekke ut! Samtidig kjenner jeg at jeg ikke vil la meg opprøre for mye dersom det skulle være prim på bordet. Det er ikke det verste ungene kan få i seg, synes nå jeg. Jeg er mer nøye på at storesøster drikker minst mulig brus, saft og den slags. Snuppa mi er tynn som ei flis, og jeg foretrekker faktisk at hun i dårlige perioder spiser en skive med prim eller peanøttsmør dersom det gjør at hun spiser.
Jeg synes også det er okey at det serveres sjokoladekake når det er bursdager. Det er vi foreldrene som har med dette, og det er ingen restriksjoner på hva vi kan ha med (dvs. kake og is er greit, men ikke godteriposer). Det er 18 barn på avdelingen. Selvsagt synes jeg det er fint hvis noen har med fruktspyd i stedet, men litt kake nå og da finner jeg helt ok. Jeg antar at det blir slutt på sånt når de begynner på skolen. Eller?
|