Sv: Er du Plan-fadder?
Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.
Ja, vi støtter ei nå 15 år gammel jente via SOS Barnebyer i Sao Paulo, Brasil. Har bidratt via denne fadderordningen i ca 5 år. Vi har ikke så mye annen kontakt utover julekort og bursdagsgaver... Vi støtter også en SOS Barneby. Håper det bidrar like mye som jeg tror.
Mine foreldre har støttet en gutt i Vietnam i 10-12 år. Nut er nå 18 år, og ønsker å opprettholde kontakten med min mor og far, som har vært jevnlig i mange år.
Jeg syns det er flott når man får fulgt barnet over flere år, og ser resultater av den lille hjelpen man gir. Spesielt koselig med forhold som dine foreldre og Nut, at han vil holde kontakten med dem.
Rajraj: Jeg skjønner litt hva du mener, men er ikke helt enig med deg. Dessverre ser det ut til at vi som har det godt, trenger sterke virkemidler selv om det er vondt å se, selv om det spilles på samvittigheten vår og selv om vi aldri kan hjelpe alle. Men det er viktig at vi som givere ser at hjelpen kommer frem, gjerne med konkrete resultater.
Hvordan hadde du helst sett det skulle vært "markedsført"?
Ellers er jeg forsåvidt enig i at det kan være vel så bra å gi til selve hjelpeorganisasjonen, enn et navngitt barn. Men dette med å gi til et spesielt barn gjør at giveren føler en annen type forpliktelse. Og hvorfor ikke?