|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er din ryggradsreaksjon på feministklassifiseringen? | |||
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
74 | 55,22% |
![]() |
3 | 2,24% |
![]() |
11 | 8,21% |
![]() |
24 | 17,91% |
![]() |
9 | 6,72% |
![]() |
13 | 9,70% |
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feminist?
![]() |
#42 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Feminist?I kveld er strømpene mine oransje, men ja, jeg er feminist, og stolt av det.
![]() |
#43 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Feminist?Jeg er en av dem som ikke liker begrepet. Det betyr ikke at jeg ikke er takknemlig for alt mine medsøstre har gjort for å etablere det som jeg ser på som en selvfølge - like muligheter og likt ansvar for karriere og familie. Jeg bare liker ikke ordet feminisme, litt av samme grunn som Nebbia, antar jeg. Jeg ønsker ikke å forfordele noe kjønn, selv ikke for å rette opp gamle skjevheter, og det er den følelsen jeg sitter med når det ordet brukes.
![]() |
#44 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Feminist?Jeg er feminist og stolt av det. Stolthet er også min ryggmargsrefleks. Jeg husker at det i min ungdomstid var utenkelig med bilreklame med bikinidamer på panseret (faktisk tror jeg det var forbudt). Det var noe vi lo av og noe som tilhørte fortiden, noe likestillingen hadde bidratt til å radere bort. Jeg husker ikke helt når det igjen ble uproblematisk å ha halvnakne kvinner på bilpansere, men jeg forundres over at det ble gjeninnført og at det ikke avstedkom noen reaksjoner (alternativt at de som reagerte ble rakket ned på og kalt "sure rødstrømper" eller noe sånt). Jeg er også vant til at gutter og menn definerer seg som feminister og uttrykker seg klart og tydelig mot diskriminering og urettferdighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
By the Sea
|
![]() |
#46 |
By the Sea
|
Når man betegner seg som feminist, betyr det at man ønsker et samfunn der kvinnen er likeverdig mannen.
![]() |
#47 |
Passiv
|
![]() Sv: Feminist?Jeg er feminist og stolt av det. Enhver oppegående mann er også feminist. For meg er en feminist en som mener at kvinner ikke skal ha dårligere rettigheter enn menn, og i det ligger det ikke engang en antydning om at menn skal ha det dårligere de heller - men vi har ikke noe godt ord for de som er opptatt av menns rettigheter da disse ikke har den samme tradisjonen på å bli undertrykket. |
![]() |
![]() |
#48 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Feminist?Jeg er feminist men legger egentlig det samme i begrepet som det som Veronal og Nebbia legger i ekvilist.
![]() |
#49 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Mother of Dragons
|
Jeg er overbevist. I dag har dere sett en ekvilist bli født!
![]() |
#51 |
Leser
|
![]() Sv: Feminist?Min ryggmargsrefleks er:
![]() |
#52 |
Passiv
|
![]() Sv: Feminist?Nebbia har et godt poeng. Det jeg prøvde å si var at jeg ikke ser noe motsetningsforhold i å være feminist og i å være opptatt av likestilling. Men for akkurat meg så er en del tema som opptar meg tema hvor det vanligvis er kvinner som har dårligere vilkår. Ikke at det er greit at menn har dårligere vilkår på andre måter, men mine interesser er altså innenfor kvinners undertrykkelse. Dermed er jeg kanskje både ekvilist og feminist, men ikke medlem av Ottar? |
![]() |
![]() |
#53 |
Audacious
|
Jeg er stolt over å bli kalt feminist.
![]() |
#54 |
Passiv
|
![]() Sv: Feminist?Min ryggmargsrefleks er |
![]() |
![]() |
#55 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feminist?Det er mest meg selv som kaller meg feminist, og det gjør jeg med stolthet. Målet med min feminisme er kjønnsrettferdighet, ikke matriarkat. Altså inkluderes menn.
![]() |
#56 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feminist?Er helt på linje med Acsa (men latere).
![]() |
#59 |
Passiv
|
![]() Sv: Feminist?Ryggmarksrefleksen sier |
![]() |
![]() |
#60 |
Glamorøs
|
Jeg er uenig i det store skillet ditt mellom før og nå. Hvis kvinner skal ha like rettigheter som menn, så må det nødvendigvis gjøre noe med menns rettigheter også. Det er en grunn til at blant mennene til feministene for 40 år siden var det mange som var hjemme med barna mens kvinnene jobbet.
![]() |
|
|