Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Beskriv FRP-verden om de kommer til makta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-09, 10:42   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Beskriv FRP-verden om de kommer til makta

Det har vært mye snakk om FRP. Kanskje vi kan si hva vi tenker om samfunnet vårt dersom FRP kommer til makta?

Jeg tenker at alle kulturtilbud blir privatisert. Dersom en maler ikke får solgt bildene sine har han ikke livets rett og må enten male bilder som folk vil ha eller finne på noe annet.

Kinoene må klare seg selv. Dersom det ikke er nok folk som kommer så er kinoen "død".

Hva tenker dere?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 10:53   #2
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beskriv FRP-verden om de kommer til makta



Det er en skremmende tanke ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:15   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beskriv FRP-verden om de kommer til makta

Det vil nok absolutt gå hard utover kulturtilbud da med mindre de ligger i byer og er i en situasjon der de kan tjene inntekter og overleve uten statlig støtte. Jeg tror også hele distriktspolitikken vil snu og sentraliseringen vil gå enda raskere. I bunn og grunn er jo FrPs motto at det som ikke er lønnsomt ikke skal være statens ansvar, dermed vil det i alle fall bli en stor forandring i nåværende distriktspolitikk som er sterkt preget av Sp politikk (det skrives veldig lite om de enorme midlene de fjernet fra Erna Solbergs østlandspakke!)

Arbeidslivet og rettigheter generelt vil nok også bli innstrammet betraktlig. FrP er jo veldig på at "arbeid skal lønne seg" og er i mot en god del av de stønader som gis i dag til "snyltere". Så en liberalisering av lovverket i Norge, der arbeidstakeres rettigheter blir innskrenket vil nok bli foreslått men jeg vet ikke om dette kan innføres i et land som Norge der vi fortsatt har så sterke fagforeninger.

Ellers så vil de sikkert senke skatter og avgifter betraktlig og etter all sannsynlighet, hvis dette skjer samtidig som verdensøkonomien kommer seg på bena igjen så vil få en slags mini 80 talls jappe tid igjen i Norge. Needless to say, nedturen etter en slik politikk vil være stygg og brutal og ramme særlig de som vel stemmer FrP (uten å gå i detaljer )

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:22   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.531
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beskriv FRP-verden om de kommer til makta

Mange av de gode sosilae trygder og ytelser vil forsvinne. Mye vil bli privatisert og det vil bli store forskjeller på fattige og rike. Klasseskille vil vise seg på et helt annet vis enn i dag. Vi vil bli mye mer avhengig av frivillige hjelpeorgansisasjoner som må trø til der sosialkontor gjør i dag.Tenker med gru hva som ville hendt med alle de som er avhengige av Nav i den situasjonen de er kommet i. Banker og sosialkontor ville nok stillt opp og "reddet" personer slik de prøver å gjøre i dag,hadde Frp styrt i dag,så hadde det blitt suppekjøkken for mange flere enn i dag.Kultur hadde vært for de rike. Jeg er også som Lisa overbevisst om at de som stemmer Frp,er de som vil bli hardest rammet.Tror jeg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:22   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv FRP-verden om de kommer til makta

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Dersom en maler ikke får solgt bildene sine har han ikke livets rett og må enten male bilder som folk vil ha eller finne på noe annet.

For en forferdelig tanke!

Jeg tror neppe de vil klare å snu opp-ned på samfunnet i en fei. Men jeg tror vi vil oppleve økt offentlig forbruk og reduksjon i inntekt, ettersom de er positive til å bruke mer av oljepengene og redusere skatter og avgifter. Det er jeg lite keen på, jeg er både opptatt av å spare penger til pensjonen min samtidig som jeg er tilhenger av å styre atferd gjennom skatter og avgifter. Det vil også skape enda større forskjell mellom borgerne, som slettes ikke skal trenge å være nødvendig i et rikt land som Norge.

Jeg tror også viktige verdispørsmål vil havne nederst i skuffen igjen. Etter noen år med rød-grønn regjering har det kommet viktige saker på agendaen som Krf-gjengen effektivt trenerte i sin tid i regjering. Jeg har jo et håp om at en videre AP-regjering etterhvert vil rette fokus mot liberalisering av bioteknologiloven, skille stat og kirke etc. Borgerlige regjeringer er ikke så glad i denslags, og det gjelder derfor like mye ved en Høyre-regjering som FrP. (Jaja, det kan jo kanskje være at siden FrP er så glade i populistiske "vi skal ikke bruke penger på snobberi"-greier at de vil ta tak i monarkiet, ettersom Sonja bruker så mye penger på klær og interiør og sånt. Hvis det kan gi oss republikk så erre greit for meg. :generøs: )

En mulig positiv virkning av FrP i regjering kan jo kanskje være at politiet kunne fått en liten opprustning. Det passer i hvert fall inn i Frp-profilen å beskytte borgerne mer mot utenlandske banditter, og selv om jeg har en litt annen innfallsvinkel på problemet så har jeg inntrykk av at kriminaliteten stadig blir tøffere og mer komplisert, som nok gjør at man trenger større fokus på det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:34   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Beskriv FRP-verden om de kommer til makta

Det hadde også blitt enda tøffere å være innvandrer i Norge. Det trenger vi virkelig ikke.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
frp


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no