|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Dette er en spinoff fra denne tråden.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff fra vaksinetrådenSamme som Teofelia. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Jeg synes at man heller får gjøre vaksinering obligatorisk, på samme måte som bilsikring og slikt. Manglende bilsikring går jo tross alt bare ut over barnet til de som tar beslutningen, mens manglende vaksinering skader andre.
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Jeg ser ingen grunn til verken omsorgsovertakelse eller obligatorisk vaksinering. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Jeg syns at vaksiner burde være obligatorisk, og at man heller få ta papirmølla dersom barnet av en eller annen grunn ikke kan få vaksine.
|
|
|
#7 |
|
seru
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Hvor stor andel av befolkningen snakker vi egentlig om? Jeg har inntrykk av at de aller aller fleste som ikke har helsemessige kontraindikasjoner faktisk vaksineres i dag. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
weird
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Men siden vaksineprogrammet starter så tidlig, så kan det vel være problematisk å få bevist at nettopp dette barnet bør unntas?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#9 |
|
weird
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?
Det er etter hva jeg har skjønt et stadig økende problem. Kanskje helsevesenet bør satse mer på å opplyse foreldre slik at de skjønner hvorfor vaksinene er så viktige?
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Kanskje på barn som ser ut til å "følge normalen"? Men Lillemann fikk i hvertfall utsatt sine vaksiner ganske lenge, da ingen turte ta sjansen på å gi dem til ham.
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Vi hadde i hvertfall ikke noe bry med dokumentasjon i det heletatt.
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Først og fremst så syns jeg man bør satse på å utdanne helsesøstrene slik at de til enhver tid er skikkelig up to date på vaksinasjonsproblematikken. Det er altfor mange fehuer av helsesøstre der ute som har virkelig lite peil.
|
|
|
#13 |
|
seru
|
Denne hadde jeg litt sansen for kjenner jeg! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Nja... en nabogutt har allergi mot egg, og dette ble naturlig nok ikke oppdaget før han var over ett år, og det var like før MMR-vaksina skulle settes. Da det ble konstatert eggeallergi ble det også konstatert at han ikke kan få MMR-vaksine. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sånn er det i USA, noen steder iallfall.
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sønnen min gikk på skole i England i seks måneder. Siden de andre elevene måtte ta vaksine da de fylte fem, måtte han det også, selv om jeg prøvde å argumentere med at det kunne bli kluss mht. det vaksineprogrammet han fulgte i Norge. Så da fikk jeg beskjed om at det var enten vaksine eller oppsigelse av skoleplassen. Så da var jo valget enkelt.
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Det er da lov å bruke skjønn.
|
|
|
#18 |
|
Textrovert
|
Mener du at skolen burde vært mer ettergivende? Det ble en del mikkmakk da vi kom hjem igjen og han ikke følge samme vaksinasjonsprogram som de andre, men, men ... Jeg kan på en måte forstå skolen i England også. Har man først begynt å gjøre unntak, så er det kanskje lett at det sklir ut.
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Følger man et program, så vaksinerer man jo. Jeg har ikke sansen for at man skal begynne å vaksinere i hytt og pine bare fordi.
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Det går bare ut over ungene. Unger som, mer enn mange andre, har bruk for å få innspill fra andre voksne om temaer som matematikk, statistikk og kildekritikk.
|
![]() |
|
|