Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-09, 22:33   #21
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn

Simoen (for den øverste er Simo, sant?) fordi:

• hjulene på den nederste vogna er alt for små og pinglete til alt annet enn trilling på bar asfalt
  • sportsdelen på den nederste vogna ser ut til å mangle fotbrett. Jeg vil at barna skal ligge godt
  • kan ryggen legges (tilnærmet) flatt i den nederste? Det er et absolutt krav for min del

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 22:33   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Grisesitron. Etter at du fikk deg ligg tenker du bare mannfolk og koffert.

Det var du som spurte, så det så!

Gammel 15-03-09, 22:33   #23
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Om du har en bee til bilen ville jeg valgt simovognen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 22:35   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det var du som spurte, så det så!

Ja, ja, ja. Det er greit. Jeg unner deg de liggene og de grisete tankene, det var nemlig på tide.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 22:36   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Simoen (for den øverste er Simo, sant?) fordi:

• hjulene på den nederste vogna er alt for små og pinglete til alt annet enn trilling på bar asfalt
  • sportsdelen på den nederste vogna ser ut til å mangle fotbrett. Jeg vil at barna skal ligge godt
  • kan ryggen legges (tilnærmet) flatt i den nederste? Det er et absolutt krav for min del

Den nederste bør absolutt kompletteres med vinterhjul (ikke svingbare). Ellers: fotbrett har den da. Og den er tusen ganger bedre å sitte i for en liten unge, enn Simoen som verken gir ordentlig ryggstøtte eller støtte til beina. Dessuten er det et så stort styr å legge ned ryggen på Simoen, at det vekker sovende barn. På buggisen vipper man bare hele setet. Barnet blir ikke liggende flatt, nei, men i en behagelig hvileposisjon med knekk i beina.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 22:37   #26
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har jo hatt begge.
Og de har begge sine fordeler og ulemper, ingen av dem er i mine øyne perfekte.
Men begge er totalt uaktuellt.
:tenke, tenke:
Og takk for masse innspill. Venter på fler.

Gammel 15-03-09, 22:52   #27
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bugaboo ...

Har hatt begge og de har sine fordeler og ulemper begge to, men Bugaboo tiltaler meg mer!

Gammel 16-03-09, 14:22   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Takk for alle innspill. Tusen takk.
Valget er tatt.

Gammel 16-03-09, 15:08   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Takk for alle innspill. Tusen takk.
Valget er tatt.

...og det ble....

Gammel 16-03-09, 15:19   #30
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

...og det ble....

Det ble ikke, men blir det så blir det Simoen. Ferdig bestemt.
Og den blir brun.

Gammel 16-03-09, 15:25   #31
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Jeg brukte litt for og imot erfaringer fra meg selv, pluss deres meninger :lettpåvirkelig: og da kom Simoen best ut.

Gammel 16-03-09, 15:35   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Simo? Når man kan ha OTH?

Gammel 16-03-09, 16:16   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er og veldig OTH-frelst. Men nå vet jeg jo at dette kanskje er til et barn som er litt eldre enn nyfødt - og da kan det sikkert være greit å ha ungen mot deg i starten - med tanke på tilknytning og trygghet og sånn.

*slår videre et slag for bæredingser*

Gammel 16-03-09, 19:19   #34
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Simo? Når man kan ha OTH?

Jeg kan ikke ha OTH, ellers hadde det helt klart blitt en sånn.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, jeg er og veldig OTH-frelst. Men nå vet jeg jo at dette kanskje er til et barn som er litt eldre enn nyfødt - og da kan det sikkert være greit å ha ungen mot deg i starten - med tanke på tilknytning og trygghet og sånn.

*slår videre et slag for bæredingser*

Akkurat derfor. Jeg må ha vogn jeg kan ha vidunderet mot meg i.
Og bærer, jada. Har en bæredings i hus, snart utslitt. Og blir det flere unger så blir det flere bæredingser.

Gammel 16-03-09, 19:32   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Den øverste.
Jeg er gammeldags.

Gammel 16-03-09, 20:08   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Er en OTH god på vinterføre? Det likte jeg veldig godt med Simoen min da jeg hadde babyer. Kunne dytte den lett forover i snø, samtidig som jeg dro storebror på akebrett.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:12   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er en OTH god på vinterføre? Det likte jeg veldig godt med Simoen min da jeg hadde babyer. Kunne dytte den lett forover i snø, samtidig som jeg dro storebror på akebrett.

Helt fabelaktig. Det er den beste vognen jeg noensinne har trillet. Føret i vinter har vært slaps, is, snø og saltet snø, og OTH'en er like lett og fin. Har gått litt tur med ei som har Simo classic og vi går en veldig ulik tur side om side. Hennes vogn er tung og stiv, hun måker eller kjører slede på kjipaføre. Jeg triller.

Gammel 16-03-09, 20:16   #38
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

OTH'en er så lett at den bare "flyter" oppå snøen synes jeg. I fjor vinter var det masse gjennomslagsføre - da satt storebror på da 2,5 i vogna og jeg bare lillebror på magen. Helt uproblematisk, rett og slett.

Gammel 16-03-09, 20:21   #39
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Jeg har også hatt begge.

Jeg ville aldri valgt simo på nytt, og skjønner ikke hva som fikk meg til å kjøpe en slik i utgangspunktet. Jeg syntes den er svær og tung og trille. I tillegg syntes jeg ikke barnet sitter særlig godt i sportsvogndelen.

Bugaboo'en er jeg strålende fornøyd med.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:25   #40
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

jeg ville nok tatt den nederste. Det er pga jeg er lita, og den er også bedre å få med seg i bil.
Har jeg ikke bil, var større, og bodde sentrumsnært ville jeg gått for den øverste pga trillekomfort.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.