Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-09, 18:34   #1
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)

Jeg skjønte hva du mente, Mississippi. Tror jeg: Om vi kjører to stykker for å hente kjøkkenene, så får vi 2 x 6000 som ikke må tolles inn? Men det vil jo si at vi må trekke fra 12.000 ved beregning av norsk moms, og ved tilbakebetaling av svensk moms. Jo, jeg tror jeg skjønner hva du mente. (Vi har nok ikke plass til flere om vi skal hente selv, for vi må nok kjøre varebil.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 18:40   #2
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg skjønte hva du mente, Mississippi. Tror jeg: Om vi kjører to stykker for å hente kjøkkenene, så får vi 2 x 6000 som ikke må tolles inn? Men det vil jo si at vi må trekke fra 12.000 ved beregning av norsk moms, og ved tilbakebetaling av svensk moms. Jo, jeg tror jeg skjønner hva du mente. (Vi har nok ikke plass til flere om vi skal hente selv, for vi må nok kjøre varebil.)

Ja!!
Men dere må være borte i 24 timer da, for å ha en kvote på 6000,- pr pers.
Også må varen være delelig.
Eks: En sofa er en enhet, og kan ikke deles på to personer (selv om den ikke er montert) Kjøper dere hvitevarer kan en ha med kjøleskapet, den andre ha med komfyren, selv om det er en pakke.

Lykke til og god tur!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.