|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Ulltøy om sommeren?Er det noen som har erfaring med å bruke ull på sommeren til barna sine? Jeg hører jo at det skal være veldig fint da det transporterer fuktighet og regulerer temperaturen. Men likevel sliter jeg med å tro at det ikke blir for varmt. Og kanskje litt ubehagelig mot huden når det er varmt i lufta. Jeg kjenner at i hvert fall for egen del frister det lite å ta på seg ullundertøy når gradestokken bikker 20 grader.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Jeg mener det blir for varmt, og ville aldri finne på å iføre mine varmblodige unger ull om sommeren - i alle fall ikke på ordentlige sommerdager.
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Ikke personlig men vaktmesteren på heimen her er en ihuga ulltilhenger og bruker ull hele året. Han påstår at kortermede skjorter av ull holder han kjøligere.
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Vi bruker det endel på litt kalde sommerdager. Gjerne en kortermet nøstebarn t-skjorte under en genser om morgenene når det er litt kjølig, og så når de tar av genseren utpå dagen når det kan bli ganske varmt, så har han på seg den ull-trøyen slik at han ikke blir så kald dersom det er litt kald trekk selv om det er varmt i solen.
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Kan si hva man vil om ullens temperaturregulerende egenskaper - ull og lammeskinn er ikke tingen i solsteiken midt på sommeren. Gutten min bruker vel ullundertøy sånn omtrent fra det begynner å bli kaldt i september/oktober til april. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltøy om sommeren?Vi bruker det aldri på sommeren.
|
|
|
#7 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Ulltøy om sommeren?
Vet du hva, vi brukte lammeskinn i vogna i Frankrike i 35 grader midt på sommeren i fjor. Og det var fantastisk! Anbefales virkelig. Ble aldri varmt og klamt, datteren min satt oppi der med shorts og T-skjorte og det var så behagelig mot huden hennes. Så akkurat korthåret lammeskinn i vogn på varme sommerdager vil jeg slå et slag for faktisk. Men det er dette med følelsen av ulltøy tett inntil huden jeg er mer usikker på, på linje med flere her ser jeg.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltøy om sommeren?
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Vi bruker mye ull og jentene er glad i å gå i ull, men jeg bruker det ikke om sommmeren. Da de var helt små brukte jeg ull/silkeblanding. Det regulerer temperaturen på en helt annen måte og kan brukes store deler av året. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ulltøy om sommeren?Vi bukte lammeskinn i vognen fra første dag. Mitt på varmeste sommeren. Men har enda ikke brukt ull på sommeren. Men kan nok finne på å hive på han en tynn trøye de kaldeste dagene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Nei, jeg bruker ikke ull på sommeren. Det kunne ikke ramlet meg inn. Om noen hadde tatt på meg en ulltrøye og sendt meg ut i 20+ varmegrader ville jeg grått.
|
|
|
#17 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ulltøy om sommeren?Vi har alltid brukt lammeskinn i vogna om sommeren, men aldri ull på kroppen når det er 20-30 varme. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltøy om sommeren?Skinn i vogna bruker vi hele året. Ulltøyet er forbeholdt kaldt vær.
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Vi bruker ull høst, vinter og vår, men når det er skikkelig sommer legger vi vekk ullklærne. Da lillesøster var ny i fjor sommer prøvde vi oss på skinn i vogna. Hun hadde hun kortermet body på seg i tillegg. Det endte med en dryppende våt unge som hylte, så der tror jeg man må se an ungen og "sommeren". |
|
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Ulltøy om sommeren?Lammeskinn og solskinn er i mine øyne en umulig kombinasjon.
|
|
![]() |
|
|