Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 15:12   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns du leser omtrent som fanden leser Bibelen. Den uthevede setningen leser jeg slik at hun ønsker ikke at alle skal gå på trygd. Hun ønsker tvert i mot en integrering slik at ressurssterke menn og kvinner kan få seg jobb og bidra i samfunnet.

Hvis jeg skal lese deg på samme måte leser jeg at du tror at alle somaliere er og alltid vil være trygdemottakere - og i såfall er du fordomsfull.

Realiteten er at mange av de innvandrerne som ender på trygd og stønader i Norge ville greid å forsørge seg selv hvis de hadde mulighet for jobb. Men for en del av dem er språket en barriere. Selv om de har utdanning og erfaring innen et yrke fra hjemlandet så ender de som drosjesjåfører og stuepiker i Norge, for Norge greier ikke å omsette deres kompetanse. Ergo ender de på trygd. Men det er da ikke et mål i seg selv å ha flest mulig å på trygd.

Nå er ikke dette direkte knyttet til FrP, da, men konkret til innlegget ditt.

Må legge til - det er ikke BARE språket som er en barriere. Det er mange barrierer. Også ting som at utdanningen ikke kan "oversettes" til norske forhold er en faktor, likeså kultur, hudfarge og religion. Det er ikke lett å få jobb i Norge hvis du er innvandrer.

Jeg var muligens dårlig til å få frem poenget mitt. Mitt poeng var kun at med frp sin satsning på bygging av velferdsstaten så står den i fare for å raseres totalt om de får makten. Jeg hadde ikke trygdenivå for somaliere i tankene et øyeblikk. Jeg går ut fra at i Norge får statsborgerne trygd etter gjeldende regelverk enten de er født i Somalia eller på Dokka opprinnelig og slik bør det også være.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.