Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Pay it forward - bok!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 11:48   #61
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Pay it forward - bok!

Sitat:

Den blodrøde tråd

Evelyn Anthony

Leser-
anmeldelser
Omtale En engelsk sykepleier og en amerikansk kaptein av italiensk herkomst møtes på Sicilia i 1944. Da hun blir gravid, gifter de seg. Alt går bra, helt til hun får vite at han er sønn av en av New Yorks mest fryktede mafialedere. Hun flykter hjem til England, og hun lykkes - fordi han tror hun er død. Fe... Les mer

En engelsk sykepleier og en amerikansk kaptein av italiensk herkomst møtes på Sicilia i 1944. Da hun blir gravid, gifter de seg. Alt går bra, helt til hun får vite at han er sønn av en av New Yorks mest fryktede mafialedere. Hun flykter hjem til England, og hun lykkes - fordi han tror hun er død. Femten år senere ser han henne komme inn i en restaurant i New York. Han tror først ikke sine egne øyne, men vantroen forandres til raseri. I årevis har han sørget over henne, og så har hun bare lurt ham. Ingen ydmyker en mektig mafioso ustraffet! © DnBB AS

Leseranmeldelser

Romantikk og spenning
Lykken synes å være fullkommen når den unge engelske sykepleieren Angela Drummond gifter seg med mannen hun elsker, den amerikanske Steven Falconi. Mens annen verdenskrig raser rundt om i verden, finner de to kjærligheten på Sicilia. Men når Angela finner ut sannheten om mannen hun er gift med styrt...
Les hele anmeldelsen

Lykken synes å være fullkommen når den unge engelske sykepleieren Angela Drummond gifter seg med mannen hun elsker, den amerikanske Steven Falconi. Mens annen verdenskrig raser rundt om i verden, finner de to kjærligheten på Sicilia. Men når Angela finner ut sannheten om mannen hun er gift med styrter hennes verden i grus. Det viser seg at Steven er sønn av en mafialeder, og full av fortvilelse flykter Angela til England idet hun greier å narre Steven til å tro at hun er død. Men flere år senere innhentes hun av fortiden, Steven finner ut at hun er i live, og nå er han ute etterhevn og oppreisning.
«Den blodrøde tråd» er en grei underholdningsroman som rommer både kjærlighet og spenning. Den er lettlest og enkel og krever ikke for mye tankevirksomhet, men byr på litt avkobling i hverdagen. En ok bok som det er greit å lese. Lukk

Bokormen Rating: 4

Den blodrøde tråd

Ja, denne boken har jeg. Hardcover forresten.

Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 01:15   #62
Skvetten
Passiv

Standard

Ruth Lasseter har et forhold til sjefen, og for å skjule dette leier hun Tim Hagan fra et eskortebyrå for å følge henne på firmafesten. Tim bestemmer seg for at Ruth er kvinnen som skal redde han fra fortidas mareritt og som kan gi han livet tilbake. Vil hun ikke, må han ta fra henne hennes liv.

En gnistrende thriller, siden den andre boken ikke var av interesse.

Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 09:41   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom igjen folkens!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:07   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God idè liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 00:15   #65
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

God idè liksom.

Kjempegod idè! Jeg er bare så midt i kjøkkenplanlegging og hus og kjøkkenbenker og.... at jeg må først få lese ferdig boken jeg holder på med. Så er jeg med som bare det!

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 00:25   #66
Left
Passiv

Standard

Har mottatt bok fra Skvetten-Tusen takk!, og sendt videre til Tito

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 01:48   #67
Skvetten
Passiv

Standard

Skal finne en annen bok jeg å legge ut.

Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 00:53   #68
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også mottatt bok og har sendt videre. Skal begynne å lese min straks jeg er ferdig med den jeg holder på med nå.

Gammel 15-03-09, 11:34   #69
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg har "Kvinner om natten" av Tove Nilsen om noen vil ha.

Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:29   #70
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg har "Kvinner om natten" av Tove Nilsen om noen vil ha.

Ja takk!

Vil du ha Fredrik Skagens krim Blackout i bytte? Jeg skylder deg vel allerede flere bøker, egentlig. Jeg kjøpte Blackout da Ivar var nyfødt og lå på sykehuset, men etter få sider innså jeg at jeg hadde den fra før. God bok, altså!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:09   #71
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja takk!

Vil du ha Fredrik Skagens krim Blackout i bytte? Jeg skylder deg vel allerede flere bøker, egentlig. Jeg kjøpte Blackout da Ivar var nyfødt og lå på sykehuset, men etter få sider innså jeg at jeg hadde den fra før. God bok, altså!

Yes please.

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 17:21   #72
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som vil ha Dune-trilogien på engelsk i pocketutgave?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.